Nejste přihlášen/a.
Tak to se divím, že ostatní tu blbost, jak píšeš, pochopili, ale ty, uznávaný v tomto oboru ne! Kde se stala chyba?
Ti, co tomu rozumí, nad tím kroutí hlavou stejně jako já. Ti ostatní mě nezajímají. A jestli tomu rozumíš ty, tak víš že "vylágrování", což je vůle v ložiskách na klice a ojnicích nemá vliv na spotřebu oleje, ale na jeho tlak.
Ale hlavně se starej, abys radil, a dobře, potřebným. Já tvoje rady nepotřebuji, protože nestojí za nic. A ptal ses na kontrolování hladiny oleje. Tak se laskavě starej o hladinu oleje a ne o můj motor. Stejně jen blbě a zbytečně provokuješ. A především mě.
Taky bych řekl, že zbytečné provokace. Ono i některé funglovky ten olej papkají jak prokopnuté. Třeba TSička jsou tím docela známé, osobně mám spotřebu přibližně 1l/10000km. U víkendovky jsem došel dokonce k 1l/1500km, což se díky dekarbonizaci o něco zlepšílo, motor si i tak šlape jako hodinky.
barbakan:jsou motory, co prostě berou.I výrobci se sichrujou tím, že spotřeba 1l oleje na 1000km je v normě...u vysokootáčkovejch a jinak extremně namáhanejch motorů běžný.
nicméně olej neuniká pouze dovnitř.Může týct ven přes těsnění, filtr, výpušťák, gufera atd., tak je lepší kontrolovat...Některý motory mají interval výměny 50 000km a 2 roky, to je dost času na úbytek oleje...
Ano cca. jednou za dva měsíce, většinou když jdu vyjet s autem z garáže a čekám na zbytek rodiny tak než vyjedu z garáže mrknu na olej, brzdovku, chladící kapalinu a vyházím listí zapadlé pod kapotu. Otázka minuty a jednoho papírového kapesníku na otření měrky Do nádobky na vodu do ostřikovačů nevidím, tam dolévám až když se rozsvítí kontrolka.
Co je ale stejné a asi nikdo to nedělá je kontrola oleje v převodovce. U starších aut většinou někde sákne a po kapkách mizí. A vzhledem k tomu, že výrobci většinou udávají náplň v převodovce jako celoživotní nikdo to neřeší...
Převodovku mám čistou, suchou, nikde nic nesákne. A to mám auto 23 let staré. Ono zkontrolovat olej v převodovce není zas tak jednoduché. To bych musel s patřičným vercajkem na záda pod auto a ani tak není jisté, jestli by se mi to povedlo. Kontrola oleje v motoru je otázka několika vteřin a potřebuju k tomu akorát kus staršího hadru.
S převodovým olejem je to trošku jinak. Životnost auto je podle výrobců někde okolo 250k, proto se nemění, ale je "celoživotní". Druhá věc je to, že v převodovce jsou různé usazeniny, takže se to mění až když se něco stane s převodovkou a ta se musí opravovat. Jinak vylijete starý olej, nalijete nový, usazeniny tam začnou dělat bordel a v brzké době vás čeká oprava převodovky a znovu výměna oleje. Alespoň takhle jsem to pochopil já a proto se to nedělá. Je pravdou, že kontrola hladiny a případné dolití by neuškodilo.
Olej jsem kontrolovával vždy, mé první auto byla Š 100, ta dost tekla, pak Š1203 na tom byla podobně, nejhůř bylo s Renckem Megane, ten v závěru své kariéry žral i litr na 500km.
No ale co jsem dostal Jumpera, tak jsem zpohodlněl - to auto při každém startu ukazovalo hladinu oleje, no a můj současný P Partner jen suše napíše OIL OK, což je pro mě dostačující informovanost, zejména když vím, že olej neubývá. Takže paradoxně nejčastěji lezu pod kapotu dolívat ostřikovače
u ojetin jsem kontroloval, od té doby co kupuji nové to neřeším při mém nájezdu.
Máme 2 auta jedno 3 a druhé 4 roky nové, najeto 18 tisíc druhé 35 tisíc pravidelný servis v autorizíku, tak olej už neřeším.V práci jezdím služebním tam mne to už vúbec nezajímá.
Ne, jsem líný, naposledy jsme to kontroloval v 90-tých letech u Formana 93, matně si vzpomínám, že jsem občas něco dolil. Potom ty auta mezi výměnama nikdy nechtěly olej a tak jsem to přestal kontrolovat. Takže od té doby, co neprovozuji žádnou škodovku, tak nemám doma ani hlt oleje na dolití
.
Všechno je to o nájezdu,typu auta a způsobu provozu.
Tedy u jednoho mého auta hladinu vůbec nekontroluji, protože s ním najezdím tak 5tis km ročně, někdy ani to ne a náplň je tam 6litrů. (Volvo T5). Měním co 2-3 roky.
U dalšího zase naopak najezdím 50tis za rok a motor je často provozován ve vysokých otáčkách. Náplň je tam pouze 2.6l. Tam se koukám +- každých 5tis km, tedy skoro každý měsíc, protože občas je potřeba dolít nějaká deci. Vychází to tak litr oleje na 15tis km. Při 90km/h to točí přes 3tis ot/min, tedy není se čemu divit.
Fiat 1.4 57kw
No moc to není, ale spousty aut má náplň okolo 3l. Ono to nemá pouze nevýhody. Menší množství oleje se třeba daleko rychleji zahřeje na provozní teplotu. Cenu oleje neřeším, Já s tím nemám problém. Funguje to.
Ano. Párkrát za rok. Většinou, když je jiný důvod zvedat kapotu. Nebo když jedu na delší cestu.
Mimochodem k té podle vás nenormální spotřebě oleje: Jestli máte novější auto, projděte si návod k obsluze. Třeba tam najdete odstavec o "normální"provozní spotřebě oleje až 1lit/1000km
Jeden přiklad zde
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.