Nejste přihlášen/a.
Ahoj,najde se tu nejaky trabantista?
Mame problem s Trabantem 601.Problem je takovy:
na volnobeh bezi naprosto pravidelne a plynule,ale po pridani plynu do vyssich otacek nebo v zaberu se motor zacne "hadat" ma divny zvuk a spatne odpaluje a nema zadny vykon.Taky jde slyset lehke hvizdani vzduchu po pridani plynu a pri jizde v zaberu jakoby "turbo"ale jen slabe a ne uplne vzdy.Hadice ke karburatoru je dotahla napevno.
co jsme jiz vyzkouseli:
nove svicky,kabely ke svickam,nove zapalovaci civky.Nova zakladova deska zapalovani s kladivkama a kondenzatorama + nastaveni predstihu.Zmenilo se akorat startovani,ze za studena i za tepla chytne na otoceni,jde lip do otacek,ale problem pretrvava.
zkusil sem rukou ucpat filtrbox,ale Trabi porad bezel bez "zdechnuti".Zmereny kompres ve valcich a oba maji 7,3baru.Svicka je mokra-cerna.Hladina plovaku je taky v poradku a trysky ciste.Tipuji gufero na klice nebo u setrvacniku,jen bych rad vedel od zkusenejsich jak presne se tato zavada projevuje,at se motor nesundava treba zbytecne.Taky jsem dle rad o urceni zda jde u gufero vyzkousel u remenice gufero zapatlat hustou vazelinou a prvotni chvile motor pri pridani mel normalni zvuk a ani nebyl slyset vzduch,po chvilce se to vratilo.
Timto bych se rad zeptal zkusenejsich lidi.Predem moc dekuji.
Sice jsem měl Trabanty před cca 20 lety, ale ten projev svědčí pro nějakou netěsnost a s tím spojené přisávání/únik vzduchu někde, kde je to nepřípustné. To gufero na klice je asi hlavní možnost, navíc když po přechodném "utěsnění" se situace zlepšila.
Motor v Trabantu jsem měnil pomalu "za jízdy", takže bych s tím nedělal vědu, motor vyškubl, gufero (gufera - na obou koncích motoru?) dal nová a nejspíš problém zmizí. Motor se dá vyndat u chodníku, v tašce odnést domů a opravit v kuchyni na stole
Počítám, že máš dvojtakt/dvojválec. Píšeš, že svíčka je mokrá-černá. Nenalil jsi tam moc M2T oleje nebo nějaký aditivum zastupující olovo nebo benzín s vyšším oktanem? Zkusil bych vyměnit nynější benzín (nebo dolít čistým benzínem), popřípadě vyměnit veškerý v nádrži za doporučený benzín výrobcem se správným poměrem 1:30 nebo pro novější motor 1:50. Potom ty těsnění na klice (typuji příčinu směs paliva).
chlapi diky za vase rychle odpovedi.Hlava a vsecky spoje se kontrolovaly,pretesnovaly se svody na druhem valci to pres ne teklo.
Jinak se jedna o dvoutakt.Benzin se tankuje leta na stejne pumpe a oleje se dava taky porad stejne ,auto jezdi jeste jako "spotrebak"Jenze ted se tahalo domu,protoze ,motor v otackach skube a chova se nekultivovane,da se jet pouze v nizkem spektru otacek a velmi pomalu.
Spodek motoru je od oleje,ale to jsem prisuzoval z toho jak to valilo ze svodu,ze se to dostalo vsude.Z druhe strany za hlavou jednoho valce je taky mokro...ve spoji valce a bloku,ale jestli je to hlavni pricinou nevim,jezdi to tak uz zrejme dlouho.Nejvice oleje je u remenice.Bylo obdobi kdy to jednou takto zablblo a pak se to jak u trabantu byva zvykem "samo opravilo" ted se to vratilo nadobro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.