Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Trabant problem

Od: trabi odpovědí: 4 změna:

Ahoj,najde se tu nejaky trabantista?

Mame problem s Trabantem 601.Problem je takovy:

na volnobeh bezi naprosto pravidelne a plynule,ale po pridani plynu do vyssich otacek nebo v zaberu se motor zacne "hadat" ma divny zvuk a spatne odpaluje a nema zadny vykon.Taky jde slyset lehke hvizdani vzduchu po pridani plynu a pri jizde v zaberu jakoby "turbo"ale jen slabe a ne uplne vzdy.Hadice ke karburatoru je dotahla napevno.

co jsme jiz vyzkouseli:

nove svicky,kabely ke svickam,nove zapalovaci civky.Nova zakladova deska zapalovani s kladivkama a kondenzatorama + nastaveni predstihu.Zmenilo se akorat startovani,ze za studena i za tepla chytne na otoceni,jde lip do otacek,ale problem pretrvava.

zkusil sem rukou ucpat filtrbox,ale Trabi porad bezel bez "zdechnuti".Zmereny kompres ve valcich a oba maji 7,3baru.Svicka je mokra-cerna.Hladina plovaku je taky v poradku a trysky ciste.Tipuji gufero na klice nebo u setrvacniku,jen bych rad vedel od zkusenejsich jak presne se tato zavada projevuje,at se motor nesundava treba zbytecne.Taky jsem dle rad o urceni zda jde u gufero vyzkousel u remenice gufero zapatlat hustou vazelinou a prvotni chvile motor pri pridani mel normalni zvuk a ani nebyl slyset vzduch,po chvilce se to vratilo.

Timto bych se rad zeptal zkusenejsich lidi.Predem moc dekuji.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Sice jsem měl Trabanty před cca 20 lety, ale ten projev svědčí pro nějakou netěsnost a s tím spojené přisávání/únik vzduchu někde, kde je to nepřípustné. To gufero na klice je asi hlavní možnost, navíc když po přechodném "utěsnění" se situace zlepšila.

Motor v Trabantu jsem měnil pomalu "za jízdy", takže bych s tím nedělal vědu, motor vyškubl, gufero (gufera - na obou koncích motoru?) dal nová a nejspíš problém zmizí. Motor se dá vyndat u chodníku, v tašce odnést domů a opravit v kuchyni na stole*smich*

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Občas se mi stalo že sem našel povolený hlavy motoru a pak to podfukovalo nebo těsnéní mezi blokem a válcem
Leč ty gufera budou asi pravděpodobnější budou po letech ztvrdlý a netěsní

 

olin*
hodnocení

0x

Počítám, že máš dvojtakt/dvojválec. Píšeš, že svíčka je mokrá-černá. Nenalil jsi tam moc M2T oleje nebo nějaký aditivum zastupující olovo nebo benzín s vyšším oktanem? Zkusil bych vyměnit nynější benzín (nebo dolít čistým benzínem), popřípadě vyměnit veškerý v nádrži za doporučený benzín výrobcem se správným poměrem 1:30 nebo pro novější motor 1:50. Potom ty těsnění na klice (typuji příčinu směs paliva).

 

trabi
hodnocení

chlapi diky za vase rychle odpovedi.Hlava a vsecky spoje se kontrolovaly,pretesnovaly se svody na druhem valci to pres ne teklo.

Jinak se jedna o dvoutakt.Benzin se tankuje leta na stejne pumpe a oleje se dava taky porad stejne ,auto jezdi jeste jako "spotrebak"Jenze ted se tahalo domu,protoze ,motor v otackach skube a chova se nekultivovane,da se jet pouze v nizkem spektru otacek a velmi pomalu.

Spodek motoru je od oleje,ale to jsem prisuzoval z toho jak to valilo ze svodu,ze se to dostalo vsude.Z druhe strany za hlavou jednoho valce je taky mokro...ve spoji valce a bloku,ale jestli je to hlavni pricinou nevim,jezdi to tak uz zrejme dlouho.Nejvice oleje je u remenice.Bylo obdobi kdy to jednou takto zablblo a pak se to jak u trabantu byva zvykem "samo opravilo" ted se to vratilo nadobro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]