Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odhlášení vozidla

Od: ahrev odpovědí: 4 změna:

Mám celkem složitý problém. Naše firma je dceřinou společností jedné německé společnosti. V dubnu 2006 bylo v Německu registrováno nákladní vozidlo. Vlastníkem byla německá leasingová společnost. Toto vozidlo bylo dovezeno do Čech, kde jsme ho provozovali. Došlo k chybě při registraci a naše společnost byla v registru zapsána jako vlastník vozu. Ve skutečnosti ale byla pouze provozovatelem a vlastníkem byla stále ona německá leasingovka. V Čechách to vozidlo bylo registrováno v květnu 2006. V prosinci 2008 bylo auto prodáno třetí osobě do Německa. Zapomněli jsme ovšem provést vývoz do ciziny. Ona třetí osoba, která vozidlo koupila je nějaký Íránec, který si vozidlo zřejmě odvezl do ciziny, asi do Íránu. Přes ministerstvo dopravy se totiž bohužel nepodařilo zjistit, že by naše vozidlo prošlo v době po prosinci 2008 registrací v některém státě EU. V současné době proto řešíme, jakým způsobem provézt zpětně vývoz do ciziny. Stále totiž máme povinnost platit povinné ručení a pokud se nám nepodaří provést odhlášení z registru, budeme povinné ručení zřejmě platit i za 100let. Zákon prostě s tímto případem nepočítá.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar
Dobrý den, začnu od konce, velice se mýlíte, páč zákona na to pamatuje. "Stále totiž máme povinnost platit povinné ručení" Tato věta říká, že neznáte zákon o pijištovnictví, přesněji zákon 168/1999 § 1, kde se píše kdy musí být pojišteno vozidlo.
Ale důležitíé je, kdo má doklady a kdo je PRÁVNÍ majitel. To znamená, že ne ten co je uveden v techničáku je rovněž i majitel.
A jsem na začátku, páč souhlasím s tím, že je to složitý problém, páč je málo informací o zápisech v techničáku a kupních podmínkách.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

Pokud byla Vaše společnost zapsána v registru ČR jako vlastník, její povinností bylo do 10 dnů hlásit příslušnou změnu vlastníka. Ten, kdo ve firmě odpovídá za vozový park by měl nést odpovědnost. Pokud auto skončilo mimo EU, máte prostě smůlu, vozidlo zůstane navždy zapsáno na Vás.Zákon na tuto situaci nepamatuje, protože žádný zákon neřeší situaci, co dělat, když někdo tento zákon poruší. Iráčan mohl klidně odjet na exportních značkách, správní poplatek 800,-Kč by nikoho nezruinoval a auto by navždy opustilo registr silničních vozidel.Předpokládám ža auto nebylo nové a technická prohlídka proto už propadla.Pokud by tomu tak nebylo, a TP je ještě pořád platná, máte možnost provést export dodatečně. Váš problém, že jste pořád zapsání v registru vozidel ČR jako vlasntík auta, by se ted ukázal jako výhodou. Jedině člověk, který je tam zapsán má možnost a právo o cokoliv žádat. Na registru vozidel by jste musel trochu lhát, vymysláte si legendu, jak cizinec po převzetí auta před jeho registrací na sebe ztratil oba registrační doklady a značky, a teď za něj na základě plné moci zařizujete export Vy, protože dotyčný neumí česky...úředníci Vám s radostí vystaví duplikáty registračních dokladů a auto na Iráčana přihlásí... opatříte si jen písemnou plnou moc, kterou Vás Iráčan zmocňuje k tomu, aby jste na registtru vozidel provedli požadované úkona, plná moc nemusí být ověřena...Na úřadu jen musíte uvést osobní údaje dotyčného včetně jeho trvalého bydliště v Íránu...vyfasujete exportní značky a doklady na jeho jméno a tyto mu pak předáte...auto tím navždy opustí registr silničních vozidel ČR. Připomínám, ža auto musí mít platnou technickou prohlídku a musíte ho pojistit, stačí krátkodobě, v momentu registrace na cizince musí být uzavřeno platné pojištění. Pokud auto nemá v současnosti platnou technickou prohlídku, máte smůlu.Auto fyzicky nemáte a nejste schopni si protokol o nové technické prohlídce opatřit, protože bez fyzické přítomnosti auta Vám dnes už žádná STK protokol nevydá.

Vzhledem k tomu, že dle Vašeho tvrzení je auto mimo EU, nelze využít aplikace příslušných směrnic EU o registraci auta v jiné zermi EU bez předchozího odhlášení v zemi původu. Jak sám uvádíte, MDCR nedispoonuje informací o tom, že by uvedené vozidlo bylo mezitím registrovánio v EU, tyto informace si ale členské země EU mezi sebou v pravidelných intervalech předávají. Je proto jasné, že skončilo mimo EU.Pak je Vaše situace ve vztahu k registru vozidel za stavávající platné legislativy neřešitelná. Porušením zákona č.56/2001Sb., se Vaše firma dopustila přestupku, podle trochu obecněji formulovaného paragrafu 46 zákona o přestupcích, nikdo Vás sice z moci úřední nebude kvůli tomu obesílat ani zahajovat nějaké správní řízení, protže to není dle mého názoru ve veřejném zájmu, ale ani tím by se Váš problém nevyřešil.

Samozřejmě, pokud Íráčan uvedl při prodeji adresu trvalého bydliště v některé členské zemi EU, můžete tuto skutečnost nahlásit na místně registr vozidel ČR, a to i dodatečně, s tím, že v elektronické části registru bude tato poznámka uvedena, tedy že Vaše firma hlásila změnu vlastníka z důvodu exportu do EU, bohužel dokud se v některé zemi EU auto neobjeví jako registrované, zůstane v registru silmičníchj vozidel ČR zapsáno věčně..

ahrev
hodnocení


Děkuji za vyčerpávající odpověď. Bohužel mne moc nepotěšila, jelikož potvrdila to, co jsem si myslel. Ten kdo měl na starosti vozidla v naší společnosti prostě pochybil a to hned dvakrát. Jednou při registraci vozidla a podruhé, když měl vozidlo vyvézt do ciziny (technická na autě už je propadlá). Máme sice k dispozici kupní smlouvu, ta je ovšem uzavřena mezi Iráncem a německou leasingovkou. Mezi Iráncem a naší společností žádný vztah neexistuje, proto českému registru prodej nijak neprokážeme.
Napadá mě pak už jen jediná možnost, kterou budu dělat nerad, jelikož se jedná o obcházení zákona. Ale když zákon naší situaci neřeší, není zbytí.
Provedeme prohlášení o tom, že vozidlo bude využíváno k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích. Předpokládám, že žádné intenzivní kontroly, které by kontrolovaly to, jestli je opravdu vozidlo zaparkované u nás na dvoře a slouží jako maringotka, chodit nebudou. A kdyby přeci jenom přišly a vozidlo u náš na dvoře nenašly, můžeme prohlásit, že auto zrezivělo nebo že nám ho ze dvora někdo ukradl. Zákon totiž podlé mého již neřeší situaci, kdy už auto využívané k jinému účelu než k provozu na pozemních komunikacích dále k tomuto účelu využívat nechci a jakým způsobem mám v takovém případě postupovat.
nespokojenyurednik

Je jen a jen na Vás, co kde a komu prohlásíte, k nahlášení změny vlastníka v registru vozidel nejste povinni nic prokazovat, jen oznámit změnu.Záleží na přístupu konkrétního úředníka, zda se spokojí s prohlášením, nebo zda bude chtít k prohlášení něco doložit. Ukládá mu to správní řád, konkrétně paragraf číslo 3, protože zvláštní zákon č.56/2001 Sb. nespecifikuje, co a jak žadatel v uvedeném případě ještě k žádosti dokládá. Prostě poslanecký paskvil. Proto se musí úředník dobrat materiální pravdy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]