Nejste přihlášen/a.
Pokud souhlasí typ motoru (písmenový, popř. písmenový a číselný kód), nemusíš se administrativou zabývat. Není s tím spojená žádná.
Pouze pokud bys měl podivným řízením náhody v ORV zapsané přímo číslo motoru, pak je vhodné zajít na Registr vozidel a nechat si ho vymazat, není potřebné.
Vysloveně potkaný motor bych moc neřešil a raději vyměnil. Nikdo totiž neví, co to při "potkání" udělalo s ojnicemi, klikou a všemi šálami na klice. Takže předpoklad je stejně pokud možno rozebrat a vše proměřit a opravit. Nemusí to být jen o hlavě.
Administrativně nemusíš nic. Jen bych možná zauvažoval nad opravou stávajícího. Ono vypadá lákavě koupit motor za pár tisíc z vrakoviště...ale nevíš v jakém je stavu a stejně na něm budeš muset udělat rozvody,olej a chladící kapalinu...to minimálně. Nebo se můžeš v dohledné době dočkat zase toho že se ti potká
@fik
mají zajímavý postřeh. Ford focus 1.6 74kW, skvělý motor, ale potkal se. rozhodli se koupit na vrakáči "nový" Jenomže ten "nový" měl spotřebu větší o 1.5 litru benzínu na 100km, což máte za ujetých 100km asi 45 Kč navíc. Pokud někdo denně dojíždí dál do práce, tak za měsíc to dělá 1000Kč, za rok minimálně 12 tisíc Kč když se auto neužívá jen na ježdění do práce.Bůh ví, kdo s tím motorem z vrakáče vůbec jezdil a co tam cpal za olej. Jsou i šetřílkové na olejových filtrech, které mají omezený průtok oleje-což je nejvíce znát při studeném oleji.
Bob
Taky nesmíš vzít "cokoliv" z vrakáče, ale motor se známou historií.. Tj. motor v dobrém stavu a auto piclý zezadu = totálka na díly...
Tazatel - pokud nemáš v techničáku přímo číslo motoru tak stačí dodržet typ motoru a nic se hlásit nemusí. Pokud je v techničáku i číslo, tak se musí přepsat resp. vymazat. Dnes se řeší jen typ motoru, ten musí souhlasit přesně.
Pokud byl motor OK, tak se vyplatí spíš sehnat hlavu než měnit celý, ovšem jak kdy.. Dá se levně sehnat motor který má ok i rozvody, jen se celý přehodí, dají nové náplně a jede se.. Starý se dá zrepasovat a prodat...
@asd1
já motor z vrakoviště nebral, nebylo to mé auto. Můžeš mít historii doloženou jak chceš, ale když máš třeba lidi, co chodí na výměnu oleje pravidelně, ale pak vidíš, jak v -17 stupňovém mrazu ihned po nasednutí do auta tůrují motor na maximum otáček, tak si uvědomíš, že nic není jisté. Ten chlap byl řemeslník a tůroval to proto, že nemohl vyjet z místa, co bylo do kopce, kvůli sněhu a náledí. Pak po několika km za ním byl bílý oblak kouře-spaloval vodu, po výměně těsnění mu to auto stejně začalo žrát tak o 2 litry víc než před tím. Prostě ten motor zničil.
Ale úplně nejhorší(riziko) je kupovat použitou motorovou pilu, tam ještě člověk neví kdo a jak míchal palivovou směs
Co to je za auto?
Nicméně potkanej motor bych spíš opravil než řešil hned výměnu...Po zkušenostech s motory z vrákáču se to nevyplatí resp. chce to sundat hlavu, podívat se na písty, vačku atd...stejně do náhradního motoru bude potřeba min ty rozvody zainvestovat.Pokud není totál, tak spravit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.