Nejste přihlášen/a.
Zdravím mám v plánu koupit vůz. Strop je 180 000 Kč. Rozmýšlím se mezi Octavia II (facelift 2009) 1.9 TDI 77kw,(možná RS, ale model bez faceliftu, ale poze 2.0TDI CR ne PD, které je problematické), dále Audi A4 1.9TDI modelová řada B7 (2005-2008), dále BMW 320D E90 nebo BMW 330D E90. Všechny tyto auta se dají sehnat do 180 000. Najezd počítám 200 000km. Něco jsem si načetl o spolehlivosti vozů, ale rád bych slyšel názory více lidí. Proč to a to koupit a proč ne..
Děkuji za vaše rady a prosím psát s rozumem a vyhnout se nesmyslným komentářům.
Děkuji Lukáš
Otázka také zní, proč chceš pouze naftu?
U nového auta to ještě pochopím, ale u 10let a více let starého, už moc ne.
Ahoj
Teď mám 206 2.0 HDi a nemůžu si motor vynachválit. Bohužel je to jedinné co je na tom autě dobré. Dá se s ním jezdit za 4,5 litru, ale já jezdím dost svižně, takže vetší akcelerace apod. a vejdu se do 5,5 max 6 litru. Když jedu po dálnici do kopce 130km/h a šlápnu na plyn, tak auto zrychluje. Když je naložené, tak furt jede parádně a za nízkou spotřebu. Myslim si, že kdybych měl auto s benzinem 2.0 a stejným výkonem, tak bych s mým stylem jízdy jezdilt tak za 10 litru určitě. Moji známí kolem mě mají všichni nafťáky. Matky přítel má 1.8 benzin Berlingo a prostě když to čuchne ke kopci, tak auto zpomaluje a jen to žere jak prase. Kdežto moje auto do kopce zrychluje a za míň nafty. Já chápu, že ojetina naftak je rizikovější než benzín. Jako ani se benzinu nebráním, ale asi bych s nim potřeboval chvilku (měsic) jezdit abych mohl porovnat. Muj jediny benzin byl favorit.. to ale není auto. Každopádně jsem s benzinakama jel. Kamoš má golfa 1.2TSI 77kw.. povídají o tom jak je to úsporný, ale když tomu šlápne na plyn tak to žere jak prase, nehledě na to, že když to naloží lidma tak to nejede a žere. No a jakou může mít takový motor životnost. Já nejsem zastánce snižování objemu. Pro mě to nejsou motory ty 1.2 a 1.4 TSI. Objem nenahradíš. Takže měl jsem 2.0 a klesnu maximálně na 1.9. Jenže 2.0 natfa a 2.0 beznin, to bude ve spotřebě asi velky rozdíl a přitom jízdní vlastnosti na to co jezdim bude asi lepší naftak. Chci teď sbírat zkušenosti o benzinu. Jak říkam nebraním se mu, ale zatim tak 80% chci naftu 20% benzin. JInak najezdim 20 000 ročně určitě. Cesta do prace a z prace dohromady 40km. Jak říkam, doteď jsem s 2.0 HDi neměl problém. No bude to taky asi tim, že je to téměř nejlepší nafťak
Tohle si musíš promyslet sám. Rozstřel od "obyčejné" oktávky až po 330d... na 6ti válci jsou dražší opravy. 6ti válce mám rád, ale je pravda, že servis bolí víc. Ale kdo chce opici, musí mít na banány. Proto dobře zvaž své finanční možnosti. Každé auto může být past. Jen u každého auta je past jinak hluboká.
Prošel bych typické bolesti uvedených aut a podle toho se rozhodnul.
Nájezd 200tis je v pohodě, ale 330d bych mu moc nevěřil. Tj 20tis/rok což se tváří jako normální nájezd, ale možná tak u českého auta, u dovozového z Německa bych čekal o dost vyšší. Ale pokud bude kupované orig v ČR bylo by to uvěřitelné.
Sám jsem koupil 5leté auto s tachometrem 165tis, ale nevěřím tomu ani omylem že nemělo 300tis ujeto. Ovšem kupoval jsem ho s tímto vědomím. Sám jsem s ním jezdil cca 20tis/rok a teď cca polovinu. A že bych byl kdoví jaký špeditér to ne.
Jo je to velký rozzsah. K těm BMW jsem zabrousil jen proto, že se nechají sehnat za stejnou cenu se stejným nájezdem. Samozřejmě nebudu nic nalhavat, bral bych BMW hned, ale musím zůstat rozumem dole. Něco jsem četl a psali že 320d nejsou povedené motory a když už tak starší M47 verzi než N47, kde byl špatný rozvodový řeťez. (každopádně rozvodový řetěz + body pro BMW). Šestiválcé jsou pry o dost spolehlivější, ale u nich je lepší zas ten novější motor. Dále ten výkon je uplně jinde než ostatní zmíněná auta a náhon na zadek. Libilo by se mi to, ale bohužel provoz bude náročnější. Porovnával jsem díly BMW vs Octavia. Některé díly jsou dražší, nekteré levnější, ale pak jsem zabrousil k napravě. U BMW se rameno skládá ze dílu kde 2 stojí 1500 a jeden 1000. Takže jedna strana 4000x 4 kola a šup... Kděžto u octavie (nedíval jsem se) tak si myslím že rameno bude za 1500 max 2000. Pak i díly z vrakovišt bude levnější sehnat na Octavii a i dostupnější a případný servis bude na BMW dražší. Takže od BMW s rozumem opouštím, ale chtěl bych ho zažít :D
K té bolesti aut. U BMW jsem nějaký napsal. Octavii bych chtěl 1.9TDI PD, protože pry 2.0 TDi PD byl průser. Takže i RS 2.0 TDI PD ne, ale když už, tak ke konci (před faceliftem) se do RS dávali Common rail. Tak do toho bych šel. RS po faceliftu s CR a i 2.0 TDI CR (103kw) už jsou cenově jinde. S Audi nemám žádně zkušenosti ani nic načteno. Vim akorát, že mají motory podél a ne napříč. 1.9 TDI je stejny jak v Octavii, ale neco je trochu jiné protože má 85kw a ne 77kw. Každopádně počítám, že nějaké díly na A4 budou podobné Octavii. Takže cenové by to nemuselo bý narořné. No a Audi A4 B7 s motorem 2.0 TDI 103kw je určitě stejně problematické PD jako v Octavii
Jediný co by z toho výběru mohlo být spolehlivé pokud se najde nezhuntovaný kus je BMW 330d. To ostatní nebrat ani když to bude vypadat dobře.
to nemyslíš vážně?...Každý BMW nad 200tis km je vylítaná vrána..Nevím co vůbec vymýšlí. Octavia je jasná volba. Už vidím jak rve peníze do BMW kde je všechno drahý
Není to o nic vylítanější vrána, než posvátná oktávka v tdíčku. Motoricky je to trochu jiná úroveň, ale samozřejmě je také potřeba počítat s rozdílnější finanční rezervou. Kdo chce opici, musí mít na banány. S trochou smůly bude každé z těch aut kasička na peníze.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.