Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak spravne odvzdusnim brzd.system?

Od: luko* odpovědí: 25 změna:
Zdravim,chtel bych se zeptat jak se odvzdusnuji brzdy u auta s ABS? (Konkretne scenic a clio r2000 a 1999)
Zajimalo by me jestli je treba jinaci zpusob nez u auta bez ABS- dolivat novou kapalinu,slapat a odvzdusnovat od nejvzdalenejsiho kola?
Driv jsem mel opela s ABS a pri odvzdusnovani jsem kdesi udelal chybu a brzdilo mi to poradne az pri tretim slapnuti,oprava v servisu me vysla na 8tis.
Ted potrebuji odvzdusnit Scenika po vymene destisek ktery zabrzdi az kdyz slapnu podruhe nebo jednou a az na podlahu a jeste se chystam vymenit doslova cernou kapalinu v Cliu.Dekuji za rady ;)

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

odsát starou kapalinu z nádobky

nalít novou kapalinu a klasicky jeden našlape druhej odvzdušnuje postupuju u ABS od LP kolo pak PP kolo pak LZ kolo a nakonec PZ kolo

odvzdušnuju tak dlouho dokud neteče čistá kapalina bez bublin a pěny

nezapomenout kontrolovat kapalinu v nádobce a dolévat

olin*
U starých škodovek (1000MB, 110, 100) doporučuje výrobce odvzdušňovat od nejvzdálenějšího kola po nejbližší. Myslím, že je to ale jedno, jsou tam zpětná těsnění/manžety.

Jo ale u aut s ABs je to právě OPAČNĚ !Řešil jsem to na svém Cíťovi a bylo mi sděleno právě toto-U ABS je to opačně.

Jinak já na odvzdušnění nepotřebuji druhou osobu ale stačí mi zapřít klacek (cokoliv do pedálu a sedačky(,jan tak mimo soutěž)Jdo o hydrocitroen proto netřeba pomocník!

 

altair336
hodnocení

0x

Záleží co jste dělal a prč potřebujete odvdušnit. pokud jste dělal něco s čerpadlem abs tak to bude třeba odvzdušnovat pomocí diagnostiky, Pokud jste měnil třmen nebo hadičky, Tak postup je klasicky od nejvzdalenějšího místo po nejblížší k brzdovému válečku, kdy jeden našlepe a druhý povoluje a kontroluje.

jenda2*

Vozidla s ABS mají přímo v návodu, že odvzdušňování se provádí stejně jako u vozidel bez ABS. Začíná se PZ, LZ, PP, LP.

break

Ne všechna auta.Některý naopak podle výrobce se maj odvzdušnit od LP kola a končit PZ kolem...

 

ridic
hodnocení

0x

Ještě jedna důležitá věc:

Auta mají posilovče brzd a ten funguje jen při nastartovaném motoru. Aby se nestalo, že v posilovači zůstanou nějaké bublinky vzduchu, tak je třeba ODVZDUŠŇOVAT S NASTARTOVANÝM MOTOREM.

Celou dobu motor běžet nemusí, ale minimálně po dobu, něž se řádně odvzdušní nejvzdálenější kolo.

jenda2*

Opět jedna perla: v posilovači je tak kulový a ne bublinky vzduchu. Takové odpovědi snad nemůže normální člověk ani napsat. Posilovač pouze podtlakem zesiluje tlak nohy na pedál brzdy. Na odvzdušnění nemůže mít žádný vliv.

Na tomto serveru se naprosté banality mění v hrůzostrašné události a vědecké problémy. Vzdělanost a obecné znalosti jdou opravdu díky skvělé práci učitelů do kytek. To je skutečnost.

ridic

"jedna2"

Ta rada ohledně nastartovaného motoru není z něčí hloupé hlavy. Tohle jsem vyčetl z odborné knihy, která se jmenue "Příručka opraváře automobilů".

Sice nejsem odborník na podtlakové posilovače brzd, ale myslím si, že zmíněnou knihu psal tým odborníků, kteří těmhle věcem tozumí.

Mě se jednou stalo, že jsem neuhlídal hladinu v nádržce na kapalinu a nasál při odvzdušňování do potrubí vzduch. Pokud jsem neodvzdušňoval s nastartovaným motorem, tak jsem ten vzduch nedostal ven. Takže jsem sám měl možnost se přesvědčit o pravdivosti této rady.

break

a evidentně si u toho čtení i skončil.Snad všechna auta by měla jít odvzdušnit bez nastartovanýho motoru.Posilovač na to nemá vliv...Ten s okruhem de facto ani není spojenej.A s těma bublinkama si tomu dal korunu.V tý odborný brožuře byly myšleny bubliny v okruhu, ne v posilovači...Pokud ale dáváš do aut posilovače z vrakáče, co někdo hodil pod okap, tak tam bublinky možná budou :D

Break.zapomněl jsi asi na hydrocitroeny,kde se toto MUSÍ PROVÁDĚT za chodu motoru,jinak se nic neodvzdušní!

break

Díky za připomínku.Vyjímka potvrzující pravidlo...Já tyhle hydroauta nedělám, tak samozřejmě jde to mimo mě.Z citronů mi stačijou torzky, nezajištěný poloosy a nesmyslně dlouhý přední pružiny:D

ale třeba se někdy ke mně nějakej XM nebo Xantia dostane, ani nevím jestli to ještě dneska dělaj.A to k nám jezdí docela dost aut od PSA...

Tam ale není normální brzdovka, jen něco spešl od Citronu, není to tak?

Nicméně běžet to musí proto, že je to spojený s hydraulikou tlumičů.

Tak zrovna hydrocitroeny pera nemají (xantia,XM C5 s hydrem-dělají i ocelové pak má pružiny,C6,BX...)kapalina LHD nejstarší,LHM mladší a nejmladší=C5 a C6 jen LDS.Tato "honí pružení,posilovač řízení + pedál brzdy víceméně jen přepouští tlak do brzdného okruhu a tlak jak jsi naznačil vytváří hydročerpadlo.

break

nikdy jsem to nedělal, jak jsem psal...spíš berlinga, xsary, C1, C3, C4 atd...

 

hodnocení

0x

Doporučoval bych postupovat podle servisního návodu pro konkrétní typ auta. V dnešní době pokročilého používání elektroniky a moderních technologií jsou rozdíly v servisních postupech i u tak "jednoduchého" systému, jako jsou hydraulické brzdy osobního automobilu. Dnešní brzdy mají posilovač, ABS, je na ně napojené ESP a některé další systémy. Tedy univerzální návod lze použít, ale výsledek nemusí být takový, jaký očekáváte.


doplněno 15.05.18 12:56:

Jendo, když nevíte o čem je řeč, tak si své připomínky nechte pro někoho jiného. V oboru se pohybuji už dost dlouho na to, abych věděl, o čem mluvím. Jestli to nevíte vy je jen a jen váš problém*smich*


doplněno 15.05.18 13:54:

@asd1: Neblbni. Samozřejmě podle servisního návodu pro dané auto. Zkus si třeba něco přečíst o odvzdušňování brzd u Octavie. Vzhledem k tomu, co píšeš, se asi budeš divit.

jenda2*

A další znalec. Na hydraulický obvod při odvzdušňování nemá ABS, ani ESP a další systémy žádný vliv. Tyto systémy jen omezují při splnění různých podmínek funkci jednotlivých brzd kol tak, aby se stabilizovala jízda. Takové vědomosti jsou naprosto hrozné. Už nic nepište, je to smutné.

asd1

Jak se odvzdušňuje jednotka ABS, pokud se zavzdušnila?

Odzvdušnuje se za pomocí diagnostiky Vag

@dabel: Ano, u Octavie je to přesně ono*palec2*

007cz

jendo nic si z toho nedělej, jen mne zaráží že ty největší ,,perly,, tu padají od těch nejaktivnějších ,,rádcu,, opravdu tahle poradna ztrácí uroven.

asd1

2 Satam 15.05.18 13:54: - Já tu něco radim?

 

break

satam:nejjednodušší systém, kterej buď funguje nebo ne.Jiná možnost není, v dnešních autech dva okruhy, princip přes 100 let starej, jen zdokonalenej a taky se divím jak ty, jak někteří to nezvládaj.A od jednoho fachmana tady bych si nenechal ani dotáhnout ručku:D

break
jenda2:jen tak na vysvětlenou pro nás méně zdatný.A ta ABS pumpa je umístěná kde, že není spojená s okruhem?...
Ono je to proste a jednoduse jen o tom co s autem clovek dela. Pokud neni vzduch v abs tak neni absolutne zadny duvod do toho zatahovat ekektroniku a postup je stejny od minuleho stoleti. Pokud clovek meni hvb nebo abs pumpu tak je to o dost komplikovanejsi a nekdy ani vag nestaci...

 

jenda2*
hodnocení

0x

Brzdový okruh auta je systém brzdového válce, trubek a koncových brzdících částí. ABS jako takové je hliníková kostka s ventilky, přes které prochází brzdová kapalina bez jakéhokoliv omezení. Samotné odvzdušňování se provádí stlačováním brzdového pedálu a tím dochází k vytlačování kapaliny přes otevřené odvzdušňovací šrouby. Při poruše ABS je systém normálně funkční.

Proto pro méně chápavé uvádí výrobce Škoda v servisní příručce pro např. Superb, kap 47-4, že odvzdušňování se provádí stejně jak u ABS tak bez ABS. V případě poruchy by jinak vozidlo nebrzdilo, proto je systém konstruován pro uzavírání okruhu, nikoli pro otevírání při funkci ABS.

Přes VAG při testování akčních členů - např. brzd, se spouští čerpadlo ABS. To ale nedokáže vytlačit vzduch ze zadní části trubky při různých opravách. Proto to výrobce Škoda takto popisuje.

Je to jednoduchá záležitost a není potřeba to prožívat. Přes VAG ani nejde vyměnit brzdová kapalina celého potrubí až do brzdových třmenů. Brzdový válec musí nasát kapalinu a tu potlačit dál.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]