Nejste přihlášen/a.
odsát starou kapalinu z nádobky
nalít novou kapalinu a klasicky jeden našlape druhej odvzdušnuje postupuju u ABS od LP kolo pak PP kolo pak LZ kolo a nakonec PZ kolo
odvzdušnuju tak dlouho dokud neteče čistá kapalina bez bublin a pěny
nezapomenout kontrolovat kapalinu v nádobce a dolévat
Záleží co jste dělal a prč potřebujete odvdušnit. pokud jste dělal něco s čerpadlem abs tak to bude třeba odvzdušnovat pomocí diagnostiky, Pokud jste měnil třmen nebo hadičky, Tak postup je klasicky od nejvzdalenějšího místo po nejblížší k brzdovému válečku, kdy jeden našlepe a druhý povoluje a kontroluje.
Ještě jedna důležitá věc:
Auta mají posilovče brzd a ten funguje jen při nastartovaném motoru. Aby se nestalo, že v posilovači zůstanou nějaké bublinky vzduchu, tak je třeba ODVZDUŠŇOVAT S NASTARTOVANÝM MOTOREM.
Celou dobu motor běžet nemusí, ale minimálně po dobu, něž se řádně odvzdušní nejvzdálenější kolo.
Opět jedna perla: v posilovači je tak kulový a ne bublinky vzduchu. Takové odpovědi snad nemůže normální člověk ani napsat. Posilovač pouze podtlakem zesiluje tlak nohy na pedál brzdy. Na odvzdušnění nemůže mít žádný vliv.
Na tomto serveru se naprosté banality mění v hrůzostrašné události a vědecké problémy. Vzdělanost a obecné znalosti jdou opravdu díky skvělé práci učitelů do kytek. To je skutečnost.
"jedna2"
Ta rada ohledně nastartovaného motoru není z něčí hloupé hlavy. Tohle jsem vyčetl z odborné knihy, která se jmenue "Příručka opraváře automobilů".
Sice nejsem odborník na podtlakové posilovače brzd, ale myslím si, že zmíněnou knihu psal tým odborníků, kteří těmhle věcem tozumí.
Mě se jednou stalo, že jsem neuhlídal hladinu v nádržce na kapalinu a nasál při odvzdušňování do potrubí vzduch. Pokud jsem neodvzdušňoval s nastartovaným motorem, tak jsem ten vzduch nedostal ven. Takže jsem sám měl možnost se přesvědčit o pravdivosti této rady.
a evidentně si u toho čtení i skončil.Snad všechna auta by měla jít odvzdušnit bez nastartovanýho motoru.Posilovač na to nemá vliv...Ten s okruhem de facto ani není spojenej.A s těma bublinkama si tomu dal korunu.V tý odborný brožuře byly myšleny bubliny v okruhu, ne v posilovači...Pokud ale dáváš do aut posilovače z vrakáče, co někdo hodil pod okap, tak tam bublinky možná budou :D
Break.zapomněl jsi asi na hydrocitroeny,kde se toto MUSÍ PROVÁDĚT za chodu motoru,jinak se nic neodvzdušní!
Díky za připomínku.Vyjímka potvrzující pravidlo...Já tyhle hydroauta nedělám, tak samozřejmě jde to mimo mě.Z citronů mi stačijou torzky, nezajištěný poloosy a nesmyslně dlouhý přední pružiny:D
ale třeba se někdy ke mně nějakej XM nebo Xantia dostane, ani nevím jestli to ještě dneska dělaj.A to k nám jezdí docela dost aut od PSA...
Tam ale není normální brzdovka, jen něco spešl od Citronu, není to tak?
Nicméně běžet to musí proto, že je to spojený s hydraulikou tlumičů.
Tak zrovna hydrocitroeny pera nemají (xantia,XM C5 s hydrem-dělají i ocelové pak má pružiny,C6,BX...)kapalina LHD nejstarší,LHM mladší a nejmladší=C5 a C6 jen LDS.Tato "honí pružení,posilovač řízení + pedál brzdy víceméně jen přepouští tlak do brzdného okruhu a tlak jak jsi naznačil vytváří hydročerpadlo.
Doporučoval bych postupovat podle servisního návodu pro konkrétní typ auta. V dnešní době pokročilého používání elektroniky a moderních technologií jsou rozdíly v servisních postupech i u tak "jednoduchého" systému, jako jsou hydraulické brzdy osobního automobilu. Dnešní brzdy mají posilovač, ABS, je na ně napojené ESP a některé další systémy. Tedy univerzální návod lze použít, ale výsledek nemusí být takový, jaký očekáváte.
Jendo, když nevíte o čem je řeč, tak si své připomínky nechte pro někoho jiného. V oboru se pohybuji už dost dlouho na to, abych věděl, o čem mluvím. Jestli to nevíte vy je jen a jen váš problém
@asd1: Neblbni. Samozřejmě podle servisního návodu pro dané auto. Zkus si třeba něco přečíst o odvzdušňování brzd u Octavie. Vzhledem k tomu, co píšeš, se asi budeš divit.
A další znalec. Na hydraulický obvod při odvzdušňování nemá ABS, ani ESP a další systémy žádný vliv. Tyto systémy jen omezují při splnění různých podmínek funkci jednotlivých brzd kol tak, aby se stabilizovala jízda. Takové vědomosti jsou naprosto hrozné. Už nic nepište, je to smutné.
jendo nic si z toho nedělej, jen mne zaráží že ty největší ,,perly,, tu padají od těch nejaktivnějších ,,rádcu,, opravdu tahle poradna ztrácí uroven.
satam:nejjednodušší systém, kterej buď funguje nebo ne.Jiná možnost není, v dnešních autech dva okruhy, princip přes 100 let starej, jen zdokonalenej a taky se divím jak ty, jak někteří to nezvládaj.A od jednoho fachmana tady bych si nenechal ani dotáhnout ručku:D
Brzdový okruh auta je systém brzdového válce, trubek a koncových brzdících částí. ABS jako takové je hliníková kostka s ventilky, přes které prochází brzdová kapalina bez jakéhokoliv omezení. Samotné odvzdušňování se provádí stlačováním brzdového pedálu a tím dochází k vytlačování kapaliny přes otevřené odvzdušňovací šrouby. Při poruše ABS je systém normálně funkční.
Proto pro méně chápavé uvádí výrobce Škoda v servisní příručce pro např. Superb, kap 47-4, že odvzdušňování se provádí stejně jak u ABS tak bez ABS. V případě poruchy by jinak vozidlo nebrzdilo, proto je systém konstruován pro uzavírání okruhu, nikoli pro otevírání při funkci ABS.
Přes VAG při testování akčních členů - např. brzd, se spouští čerpadlo ABS. To ale nedokáže vytlačit vzduch ze zadní části trubky při různých opravách. Proto to výrobce Škoda takto popisuje.
Je to jednoduchá záležitost a není potřeba to prožívat. Přes VAG ani nejde vyměnit brzdová kapalina celého potrubí až do brzdových třmenů. Brzdový válec musí nasát kapalinu a tu potlačit dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.