Nejste přihlášen/a.
Rozhoduji se mezi těmito auty (novými)
Fabia 1.0 MPI (55 kW)
Fabia 1.0 TSI (70 kW)
Clio 1.0 (54 kW)
Auto bude především pro dojíždění do práce (cca 15 km), víceméně po silnici první třídy, kde po většinu času jezdím 90 km/h. V autě budu sám, nikdy nepojedu plně naložený. Nevím jestli klasická atmosféra nebo motor s turbem.
Nebo se mám mrknout po něčem jiném?
Pro spolehlivost a menší starosti se servisem rozhodně atmosféru. Jaká je max. cenovka?
Taky bych hledal motor 1,2.
K tomu CLIO 1,2 16V možná i Opel Corsa 1,2 16V, případně Citron C-Elysee (C3) 1,2 PureTech (nebo Peugeot 208/301), a úplně bych nezatracoval Dacia sandero
Všechny tyto motory jsou relativně dostačující.
Tak já se dívám po autech pro manželku 2 roky, ale ta nechce ani slyšet... její FOFI 1,3 37kW jí stačí na denní jízdu 18 km do práce, a to jí nevadí ani absence klimatizace.
Ona akcelerace není vždy to nejlepší ... člověka to může ukolébat, ztrácí někdy i pud sebezáchovy ... ne vždy je to ku prospěchu věci.
Raději se zaměřte na minimum kurvítek a maximum bezpečí.
Ano tyto auta jsem měl také v hledáčku z hlediska esteticnosti (je to pro manzelku) se nejvíc líbí renault.
Jak jsem psal na zacátku, tak spousta jízd bude na silnici 1. trídy, kde se jezdí 90+ km, tak mám trochu strach z toho že clio má z 0 na 10 za 15 sekund. Proste aby to trcohu jelo.
Tak koukám že fabia je o cca 100 kg těžší. Takže myslíte že s tím cliem nebude brzdou provozu?
No - Clio není brzdou provouzu, za jednoho předpokladu - že jede. Což je u Rencků právě ten problém. Bohužel to mám vyzkoušené na vlastní kůži, kdy se Clio právě na dálnici rozhodlo, že dál už nepojede. Jak to u nich bývá - elektronika. Takže jsem měl na výběr, jestli riskovat to, že mě nějaký kamion rozmaže po svodidlech, nebo za svodidly promoknout na kost. Těch veselých příhod s auty s kosočtvercem jsem měl, bohužel, daleko víc. Takže jestli Vás manželka se*e, rozhodně ji Clio kupte.
Kdysi tu byl jeden rádce - nick jsem už, bohužel, zapomněl, a ten při jakémkoliv dotazu na vhodné auto (ať zadání bylo na rodinný koráb, či sporťák, či auto do lesa) doporučil Toyotu Yaris. Ale zrovna pro couračky do práce by to byl dobrý tip, je to přesný opak Clia -kompaktní, spolehlivé auto.
Pokud chcete jít do frantíků - tak už tu zazněl Citroen, za sebe doporučím i P206, nebo P207
Tak si kup tu verzi s turbem co má 220 koní, nejdřív se ptáš na zdechliny a pak chceš, aby to jelo...
Tak na 220 koní nemám. Jen se ptám jestli atmo 1,2 nebo 1,0 tsi s turbem. V motorech se nevyznám, proto se ptám zkušenějších...
Projeďte se se všemi auty a uvidíte, že skončíte na 1.0 TSI.
Navzdory výhradám staromilců, je to opravdu zábavný dynamický motor. Tříválce TSI se zdají být povedené, dětské nemoci jsou už snad vychytané. Zdá se, že atmosféry to mají bohužel za sebou, nicméně turbomotory přinášejí nové možnosti.
Nedejte na báchorky o potkaných rozvodech, to už je v nových řadách vyřešeno. Nejsou ani zmínky o poruchách turba. Tříválec? No co už se dá dělat.
To já vím že skončíme na 1,0 tsi, protože ted jezdime 1,9 tdi.S turbem je to zabavnejsi ta jizda to plne chapu. Ale premyslim i ekonomicky. Preci jen ten 1,2 v rencku je znamy motor, ktery tam davaji nekolik let a zda se take relativne v pohode. A radsi udelam nejaky kompromis v dymamice jizde nez za par let na fabii opravovat turbo
No já bych ještě doplnil něco jiného... cenovka 250tis je u různých firem s různou výbavou. Fabia TSI v dobré výbavě může být za 400tis. vybermiauto.cz/...
Recenzí vozů je dostatek, zvláště u škodovek až moc. U některých mne zaujala informace o spotřebě.. deklarovaná spotřeba fabrikou je u některých dvojnásobná. Je pak na každém, co si vezme člověk z recenze. A jelikož každý řidič je originál, nemůžeme se setkat na jedné shodné odpovědi.
S uvedeným nájezdem mi to vychází cca. 10let jízdy bez zásadního problému (pokud nebude vůz z pondělní/páteční směny montovaný českým brigádníkem). Takže klidně ten litrový motor... klidně fábii, ... jen se musíte naučit chovat k motoru TSI správně, aby nebyl motor K.O. po 20000km.
Tak k motoru s turbem se chovat umím.
Nikde jsem neřekl, že chci fabii, ba co víc, osobně se mi více líbí clio. To že má méně kurvítek je patrné již na první pohled do motorového prostoru. Já jako laik koukám na kW to, že na jízdu mají i jiné faktory jsem nevěděl.
Protože jak jsem psal výše. Manželka je pro fabii (s turbem nebo bez). Já bych se spíše klaněl ke cliu. S peugotem, citronem nemáme zkusenosti a tam ty motory jsou ještě dle kW méně výkonné. Proto nakonec v mém výběru skončily Fabie a Clia. Ale rozhodne to není tak, že na 100 % chci fabii s turbem a trivalcem. A pokud je u clia predpoklad vetsi spolehlivosti a mensich servisnich vydaju v budoucnosti, tak pujdu do clia.
Jak koukám na kilowaty?!Asi takhle s 66kW jsem dokázal ujet kamarádovi v autě se 135kw..Navíc ze 1200ccm těch 57 kW či kolik výkonu má clio bude, pokud se koupí správný výrobek, jistě trvanlivější než 70,80 a více kilovatů u tříhrnku o jednom litru. srovnejte tak otáčky při kterých ten který motor dosahuje onoho výkonu.
Ale každopádně -důležité bude ze kterého dne a hodiny onen výrobek bude a pak ještě na péči, která se mu bude věnovat ,ať již s 50kW nebo s 100kw!
Ja jsem ji několikrát psal. Aditiva, výměna oleje po 10 tkm, dochlazování turba, klidná jízda se studeným motorem. to už praktikuji dávno na současných vozech. Nejsem žádný hovado co týrá motory za studena nebo nedochlazuej turbo...
Fabie oproti Feldám dost nespolehlivé, až se divím.
Clio je OK, tiché. Říká se, že Renaulty jsou pro ženský. Jestli je Clio s turbem, tak trochu jiný styl jízdy. Pozor na případnou nutnost opravy turba u ojetin, může se jednat o vyšší náklad.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.