Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Mám tu jednu z otázek "poznej co to je".
Je to tlačítko vlevo pod volantem v autě Hyundai ix20. Má kontrolku, která pořád bliká. Ať je auto nastartované nebo ne, bliká pořád se stejnou frekvencí. Reaguje jen na stisknutí. Po dobu stisku je zhasnuto, když ho uvolním bliká zase stejně. I po stisku delším než 10s. Dvojlinka z něj vede nejspíš do tlačítka ESP. (minimálně teda někde do toho místa. je tam dost blbý přístup bez demontáže krytů) Samotné tlačítko ESP nereaguje na pokus o vypnutí ESP (nerozsvítí se kontrolka). Tak mě napadlo jestli to přídavné tlač. nesupluje ruční vypnutí ESP. Ale nepřišel jsem jak to ESP tedy zapnout. Že by delší stisk přídavného tlačítka?
Doplňuji další info: Od tlačítka to vede přes pojistku na plus. druhý drátek vede do konektoru tlačítka ESC (ESP). Konektor je ale strčený ve vedlejší patici neobsazeného tlačítka, dále je to napojeno na pohybové čidlo vlevo v palubovce a pak je to propojeno do řídící jednotky. Nepamatuju si přesně posloupnost.
Takže je zrušena funkce tlačítka ESC OFF (ESP OFF) a dráty, které do něj vedly jdou použity v tomo přídavném zařízení. Takže co to může dělat, když to požívá tyto dráty? Že by automaticky, pomocí toho pohybového čidla vypínalo ESP? Je možné, že to tlačítko s kontrolkou funguje opravdu jen jako kontrolka funkce zařízení a samotné tlač. je nefunční. Teď mě napadlo, že kontrolka možná za jízdy zhasne. To jsme ještě nezkoušeli.
Jinak ESC samotné asi funguje, po otočení klíčkem se kontrojky ESC i ESC OFF rozsvítí, za chvíli správně zhasnou a už se neobjeví.
"Záhada" vyřešena.
Brácha se stavil v autorizáku Hyundai, kam to auto těch pět let jezdilo na garančky. Ti se spojili i s bývalým majitelem.
Takže je to nějaké zabezpečovací zařízení spojené s GPS. Pán si platil nějakou službu. Pravděpodobně to v případě neoprávněné manipulace pomocí otřesového čidla a přes to ESP zablokovalo kola. Nedozvěděl se jestli tlačítko bylo funkční nebo to byla jen kontrolka funkce. Každopádně služba se už neplatí, takže zařízení je zbytečné ⇒ zařízení půjde ven.
Děkuji všem za účast.
No, Hyundai ix20 si jako služební auto nedokážu představit. Podobné tlačítka na přepínání soukromé/služební jsem (na netu) viděl, ale vždy to byl kolébkový přepínač. Jak by tady bylo jasné do kterého režimu je to přepnuto?
Bazarník tvrdil, že to měla rodina s postiženým člověkem a měli nárok na příspěvek na nový vůz, tak toto prodali a pořídili si nové. Může to být samozřejmě jen pohádka, ale nevím jak by zrovna toto mělo pomoct prodeji. Je pět let staré, takže přepokládám, že se ho zbavili hlavně proto, že mu skončila pětiletá záruka.
To tak může být... Švagr má nemocnou sestru a tímto způsobem také obnovují auto, ale po kolika letech ten příspěvek byl nevím, ale dvakrát to už řešil... První auto byl Opel Astra..., když se jí zbavoval, tak měla necelých 50.000 km najeto...
@hiawata: Toto má 32000km. Po pěti letech je to skoro zánovní auto.
A jelikož je na jedné straně vedle sedáku dost ošoupaná hrana karoserie, jakoby se tam při nastupování někdo opíral zadkem, tak si dokážu představit, že tam nastupoval někdo kdo má problém s pohybem. Takže bych té "historce" docela věřil.
Tím spíš mi nedává smysl služební tlačítko.
Proč by Ix 20 nemohl být služebák? My jsme měli kdysi jako služebáky dokonce Rencky vč Clia (od tý doby nesnáším Renaulty )
Ale vážně - služebák může být cokoliv, dnes to není o značce. Jinak i my prodáváme po pěti letech služebáky, ten nájezd je podobný jako ten Vámi uváděný, jen je tam o nulu víc A jestli si myslíte, že ty auta jsou zhuntovaný - tak ani omylem.
olin: Původní majitel by to vědět měl. Je to první majitel. Ovšem je to kupované přes bazar. Bazarník věděl prd. Tipoval bluetooth. Vyzkoušeno, nereaguje. A je dost divné objevit se jen tak přede dveřmi cizího člověka (původního majitele). Telefon na něj nemáme. Zkoušel jsem hledat na netu. Neúspěšně.
@pepr: OT. Není to divné kontaktovat původního majitele. Našel jsem v koupeném autě z autobazaru dioptrické brýle, tak jsem zavolal původnímu majiteli a byl docela rád. Prý je hledal, a nikdy ho nenapadlo, že by je zapoměl v tom autě.
Ve velkém TP máte adresu, to stačí k napsání dotazu. A není to nic divného, sám jsem takhle oslovil bývalého majitele v Německu a v klidu odpověděl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.