Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna baterie - může se něco poškodit?

Od: vivinka odpovědí: 12 změna:
Rozhodli jsme se, že vyměníme baterii. Může se výměnou baterie něco v autě poškodit? Dostali jsme informaci, že autobaterie má QRKod, který musí načíst v servisu, aby byla baterie kompatibilní s autem. Je to pravda? Může se výměnou autobaterie třeba porušit snímač start-stopu? Nebo třeba přestat fungovat dálkové ovládaní? Nebo něco dalšího?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Otázka je velmi široká... Tak jako skoro každý tazatel jste nuvedl značku, typ vozidla... Jinak to záleží konkrétně na značce a typu automobilu... Tak třeba u Audi se zadávají parametry baterie do řídící jednotky, jak to mají jiní výrobci nevím, zatím jsem se setkal pouze, že se to vkládalo u Audi... Je také potřeba, hlavně v automobilu co používá tento systém START-STOP použít vhodnou baterii pro tento režim a ne se třeba poohlížet někde po levné baterii v Kauflandu... U některých vozidel je třeba po odpojení baterie nakódovat i rádio, zpravidla je kód v knížečce k automobilu...

Jinak QRKod je normální informace čehokoliv, jen zobrazení je v tom kódu... Můžete si ho přeložit přes aplikaci v mobilu třeba... U baterie parametry, nic víc, nic míň...

 

mathew
hodnocení

0x

Co by si jako mělo poškodit pokud ji nezapojíš obráceně? A načítat se nic taky nemusí... A pokud sis koupil přetechnizovanou bestii tak to dej do servisu

 

vivinka
hodnocení

Jedná se o Fiat Punto Evo. Má systém start-stop. Baterii jsme koupili Vartu a je speciálně pro auta se start-stopem.
olin*
Vivinka: Jak uvedli chlapi přede mnou-ten QR kód je z 99,9% jen o "vhodnosti" akumulátoru do Tvého Fiatu Punto, nic víc. Osobně bych postupoval tak, že bych zkontroloval, jestli mám k autorádiu kód(číslo/heslo), protože po odpojení baterky a zpětném připojení ho bude pravděpodobně rádio vyžadovat. Nechal bych si otevřené jedny dveře se staženým okýnkem-některé alarmy po připojení obou drátů k baterce zacvaknou zámky dveří a když si člověk nechá klíčky v zapalování+zavřené dveře.. Potom výměna akumulátoru. Nejsem si jist, že ten problem start-stop bude vyřešen, ale za dráž bude blíž k vyřešení poruchy. Než se koupila ta baterie, tak mohli servisáci zkouknout to relé (nebo něco okolo relátka, čidla start/stopu..). Jak chlapi psali v předchozí Tvojí otázce z 10.5. mohli změřit i tu baterii "zátěžákem".
olin*
A ještě zkontrolovat po stránce elektrické a mechanické ten přepínač(tlačítko), který vypne či odpojí "spojkový" start/stop.
vivinka
hodnocení

Pro Olin:Moc děkuji za Vaše podrobné odpovědi. Baterii jsme vyměnili a všechno proběhlo v pořádku. Bohužel baterie opravdu můj problém nevyřešila. Zítra to dám do servisu a budu doufat, že se jim podaří přijít na skutečnou příčinu. Určitě dám vědět, jak jsem pokročila.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Pokud zachováte správnou polaritu u nové baterie, nepoškodíte nic. Velmi pravděpodobně se však odkóduje rádio, případně bude potřeba spárovat dálkové odemykání.

Co se týče start / stop - tam se změnou baterie nemá moc co poškodit. Určitě je dobré koupit baterii se specifikací pro tento systém. Ještě lepší je nechat si ten systém nechat odpojit, případně ho důsledně vypínat.

vivinka
hodnocení

A jak se může spárovat to dálkové ovládání, pokud by to bylo potřeba? A dál by mě zajímalo,jestli jde ten systém start-stop opravdu odpojit, protože mi to nevyhovuje. Ve Fiatu mi řekli, že to nelze.

Jak přesně spárovat DO u Punta nevím, někdy to bývá v návodu k autu. Ovšem kolega má Grande Punto a pokud se nepletu, jel s tímto problémem na diagnostiku, kde klíč přiřadili k autu - ovšem nevím, jestli šlo jen o problém párování, nebo byl problém v čipu imobilizeru.

Co se týče start/stop - ano, u některých aut to prodejce / autorizák nechce vypnout, sám mám tuto zkušenost se svým současným služebákem Peugeot. Ale je to prosté - prostě si to zařadím do startovního postupu - přivázat se, nastartovat, vypnout s/s... Podobně jako jsem kdysi zapínal světla, tak místo toho nyní vypínám toto ekokurv*tko.

vivinka
hodnocení

Ano, já už mám taky nacvičený tenhle grif. Sednu a vypnu start-stop. Bohužel se mi stává, že mi auto během jízdy CHCÍPNE (viz. můj druhý dotaz :auto za jízdy cukne, někdy i CHCÍPNE motor) i když mám tlačítko start-stop vypnuté. Tak si myslím, že bych mohla mít rozbitý snímač start-stopu a že by to mohlo způsobovat to chcípání za jízdy. A to by možná pomohlo, zrušit start-stop natrvalo.

Při relativně rychlé výměně akumulátoru nemusí ani dojít k tomu že by nefungovalo dálkové ovládání, ze zkušenosti s automobily to je spíš na konkrétním modelu a výrobci, běžně by si to mělo pamatovat. Jak to spárovat u Fiatu nevím, ale u některých aut je to v manuálu k autu a některé typy se musí opravdu třeba spárovat přes diagnostiku...

asd1

Baterka jde přendat s pomocným zdrojem, pak se nic nevymaže. Pozor na přepólování nebo zkrat.

Chce to dobrého autoelektrikáře který zná dané auto, má kvalitní diagnostiku a umí s ní pracovat... Start-stop klidně může jít trvale vypnout, přestože autoriázák tvrdí že ne...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]