Dobrý den,mám problém s autem. Je to Fiat Punto, má systém start-stop. V poslední době se mi stává, že během jízdy cukne a spadnou otáčky, ale je to jen okamžik a jede stále. Někdy ale za jízdy motor vypne úplně. Musím zastavit, chvilku počkat a pak znovu nastartovat. Dokáže mi nękdo poradit, co s tím?
Co stím? No svěřit auto do rukou někomu kdo má diagnostiku a praxi v opravách fiatú Múže to bejt kde co třeba vadné čidlo klikové hřídele
vivinka
Už jsem to měla ve dvou servisech. Dvakrát dělali diagnostiku a nic jim to neukázalo.Doporučili nám zkusit vyměnit baterií.Je 6 let stará a kvůli tomu prý může zlobit start-stop a způsobovat to. Je pravda, že už start-stop nefunguje tak, jak má. Někdy motor na křižovatce nevypne vůbec a jindy ho vypne tak, že musím nastartovat klíčkem, protože na sešlápnutí spojky nereaguje.
olin*
Koupit(zapůjčit) jiný akumulátor, když to nepřestane zlobit, tak zmiňuješ spojkové startování-tak se zaměřit na to.
Nejdřív bych změřil dobíjení jestli to dobíjí jak má a jestli to náhodou ve vyších otáčkách nepřebíjí Pak kontrola veškerých konektorú co bych v motoru našel očistit kontakty mírně přihnout pak kontrola ukostření kastle a motoru a osobně bych skusil přikostřit obal řj motoru přímo na mínus baterie Pak jiná baterie Pokud se to nesetká s uspěchem tak bych zkusil autorizovaný servis
olin*
Během jízdy cukne, za jízdy vypne, start-stop nefunguje jak má, motor nevypne vůbec, startuji klíčkem -čidlo spojky nereaguje. Nějaké relé start-stopu (jak uvádí totak- kurvítko). Něco okolo toho relé-pojistka, samotné relé (nebo v zastoupení spínací elektronika), špatný spoj (v patici) či konektorem. Baterii bych taky zatím vynechal jako podezřelého..Chce to manuál nebo schéma systému start-stopu. Vivinka: dej vědět v případě pokroku či opravení.
asd1
Start-stop reaguje i na baterii (nízké napětí = nevypne motor), souviset to s tím může taky... Ale pravděpodobnější je elektronika kolem ovládání Start- stop... Baterka je zase jednodušší na vyzkoušení..
PS: baterka napětí stabilizuje celkem dost = odpojit jí za běhu motoru není dobrý nápad...
Co má společného baterie s běžícím motorem? Když u běžícího motoru odpojíš baterku , motor běží dál. To ti servis věší bulíky na nos. (Vyzkoušeno na normálním motoru bez stopstart kurvítka )
vivinka
A čím myslíte, že by to mohlo být?
asd1
Toho se neptej, u moderního auta u běžícího motoru odpojí baterku jen pako (stabilizace napětí - po odpojení riziko poškození elektroniky)
Baterka to klidně dělat může, příp. snímač rychlost nebo nějaké čidlo - bude souvislost se start-stopem...
ASD nojo já jsem asi tydýt a tys sežral všechno moudro světa. Přes to trvám na tom, že po odpojení akumulátoru, i moderní motor dál běží. Moderní, nemoderní. Tím pádem tvrzení servisu, že špatný akumulátor způsobí chcípnutí motoru je chujovina.
Moc díky za názory. Baterii zkusím nechat vyměnit. Jen ještě dotaz:k baterii nám bylo řečeno, že obsahuje QR kód, který musí načíst v servisu, aby ta baterie byla kompatibilní s autem. Je to pravda?
asd1
Záleží co tam je za baterku.. Ale hned jí kupovat novou spíš ne, tipnul bych baterkou tak z 10%, na 90% problém bude jinde, kolem Stop startu... Holt tam máte moderní kurvítko...
Nevím, kde jste to měla v servise, přece většina servisů dokáže změřit baterii - udělat zátěžový test. A auto Vám jinak startuje "na ťuknutí", bez problémů? Baterie se mi prostě nezdá, viděl bych to na okruh problémů kolem start - stop, nějaké čidlo, uklepaný kontakt... Ale bez schématu a znalostí daného auta Vám asi nikdo neporadí. Takže bych to viděl na značkový servis nebo servisáka, který zná typ Vašeho auta.
Ahojte, dneska jsem jela a auto mi chcíplo v křižovatce. Tak jako vždy když to cukne nebo CHCÍPNE se rozsvítila kontrolka dobíjení(červená baterie), potom žlutý vykřičník v trojúhelníku a dnes se přidala i žlutá kontrolka zámečku s autem. Co by to mohlo znamenat?
asd1
Červené dobíjení = nedobíjí. Aby taky jo, když motor chcípnul = altík se netočí
Zbytek diagnostikou načíst chyby, příp. i data v okamžiku chcípnutí... Diagnostika dnes stojí pár stovek + k ní stačí chytrý mobil... A někdo kdo to umí vyhodnotit...
Kontrolka dobíjení vždy jen problikne. Mě by spíš zajímalo čím by mohlo být to, že když auto jede, najednou chcipne a svítí ten zámeček s autem. Ta kontrolka je asi něco s imobilizérem. Jen je divný, že se rozsvítí po tom, co auto normálně jelo.
mathew
Možná nějaký šotek v elektrice, ale baterka to určitě není ta způsobuje akorát to, že auto nejde nastartovat a i tak pokud není 5 a více let stará to nebývá problém s baterií. Takže si najděte někoho, kdo tomu rozumí a ví co dělá.
asd1
Vadná baterka může způsobovat i ty šotky v elektrice...
Tak v servisu to podle toho, že se rozsvítila za jízdy kontrolka imobilizér, odhaduji na problém se spínací skříňkou. Že by tam mohlo docházet k přerušení signálu. Myslíte, že by to mohlo cukat a chcipat kvůli tomu?
asd1
Je to jedna z možností... Cvičně bych jí prostříknul kontaktolem..
vivinka
Aha, tak super. To seženu v autodoplňcích nebo i na pumpě?
Oběhl bych sousedy, někdo mít bude.. Nový kvůli tomu je asi zbytečný... Spíš jen pro ověření jestli to je spínačka a pokud ano tak bych jí vyměnil.. Po prostříknutí se zlepší = byla to ona..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.