Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

TDi do mesta

Od: marekb odpovědí: 15 změna:
Dobry den, chtel jsem se zeptat, proc neni vhodne auto v dieslu (TDi) do mesta - jezdeni po meste a kratke trasy? Nikde jsem nenasel neco ve smyslu, ze se treba kazi motor nebo neco podobneho.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl
Protože při krátkých jízdách se nevypaluje DPF. K tomu je potřeba delších tras a nikoliv jen jízd po městě.
A jinak "livia" naočkovaná současnou propagandou píše nesmysly.
rqze

martincakl, asi nevíš, co se okolo děje... A nebo fakt, že se svým naftovým autem nebudeš do města ani vjet není dostatečný pro tvrzení, že diesel neni do města vhodný?

rqze: hysterii kolem naftových motorů sleduji velmi pozorně. Jedná věc jsou ale články v novinách a druhá fakta. Ono ani v Německu to není tak žhavé, jak se v ČR píše l. Moderní naftové motory Euro 6 nebo nejnovější Euro 6d TEMP mají menší emise, než motory benzínové. Takže pozor, abyste zítra nemusel jezdit koňmo. Ale i kůň vypouští emise..
No jo budete mit filtriky i na benzinech. To pak nevim na co budete nadavat.

 

rv*
hodnocení

1x

Jen ještě jeden důvod. Diesel je úspornější, potřebuje na jízdu méně paliva a zároveň je motor mechanicky více namáhaný, takže těžší. To vede k tomu, že v zimě na krátké jízdy se ani nezahřeje a nefunguje topení.

 

livia*
hodnocení

0x

Protože smrděj a kdo to má pořád ve městě v kolonách čuchat?

 

krtek66
hodnocení

0x

protože je to motor stavěný na dlouhé trasy...nehledě na to, že turbo v tomto směru dostává na prdel..chtěl bych vědět někoho kdo dochlazuje když jezdí po městě...to ten ušetřený čas by hned ztratil

miran*

Při jízdě po městě to turbo pracuje minimálně, pokud tedy alespoň přibližně dodržuješ limity, dochlazování turba má význam po velké zátěži.

 

marekb
hodnocení

0x

Pokud by byl problém v zanášení filtru pevných částic, nestačilo by pak např. jednou za měsíc výjet na dálnici a udělat 50 km okruh při kterém by se filtr zregeneroval?

Turbo ... vždyť to je i u benzínu (TSi), tam tí pádem bude taky trpět

Některé DPF regenerují po 500km, některé po 1000km. Takže samozřejmě ne že by se s TDI nemohlo do města a na krátké trasy, ale prostě ne pravidelně. Prioritně je diesel na delší trasy. Delší trasa nemusí nutně znamenat 300km, pokud auto jezdí denně 2x30km, mělo by vše být OK.

 

marekb
hodnocení

0x

A jaká je životnost takového DPF? Když bychom to vstáhli na ježdění na krátké vzdálenosti? Je možné ručně zapnout regeneraci DPF?

P.S.: Příjde mi, že většina auto, co potkávám ve městě, jsou diesly ...

Ne, ručně regeneraci DPF zapnout nelze. DPF mají od různých výrobců životnost také "nestejnou". Rozsah životnosti DPF se pohybuje někde mezi 80tis až 250tis km. Právě pro ježdění po městě platí daleko spíše ta spodní hranice.

Lze, ale přes diagnostiku.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Jo takove stare rotacce je to jeste jedno. Proto vidis jeste jezdit ty stare dobre tdicka. Ktere cekaji na svou smrt a na srot.
Ja teda vidim posledni dobou pouze benziny a kupuje si je kolem me vic a vic lidi.
Do mesta staci obyc atmosfera , rychle se zahreje , ve meste stejna spotreba jak diesel , ktomu ma hezci zvuk a mene strasaku. (Dvouhmota , dpf , vstriky)

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Do města bych volil hlavně auto pro snadné parkování - a to jsou většinou malá vozítka - benzíny. TDi bývá u větších vozů. Snad jen GOLF je ještě malý.. resp. první řady byly, novější už se opět zkouší nafouknout.

Nafťákem jezdím do práce, protože to mám přes 30km. Ale celkem lituju auta kolegů, co jedou ve městě kilometr naftovým autem a snaží se 20 minut objíždět bloky, aby zaparkovali.

Zeptám se možná hloupě - máte ve městě dostatek míst pro parkování? Opravdu potřebujete auto právě na krátké trasy?


doplněno 10.05.18 11:12:

úspornost v případě TDi na krátké cesty je sporná - spotřeba na první km je často vyšší než u benzínu... motor než se zahřeje, spotřebuje výrazně více paliva - jen servis je častější (pravidelné výměny oleje, filtrů...), takže vlastně s malým nájezdem je cena na km vyšší než u benzínu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]