Nejste přihlášen/a.
Chci demontovat hlavní brzdový válec na AR 156 TS, potřebuji rozebrat toto spojení. To pevné potrubí (nahoře na obrázku) vede přímo k hlavnímu spojkovému válci u pedálu spojky. Druhé potrubí(dole) je pryžové
Jak rozebíráte tato spojení? Není na to nejlepší klíč na převlečné matice? Zkoušel jsem to obyč.stranovým klíčem, ale nic moc a nechci to takhle "ožvejkat"
K autu se dostanu až o víkendu. Takže mám vzít do kleší červeně a žlutě zakroužkované matice? Na co je tamta prostřední matice tedy? Vždyť ta horní matice na pevném potrubí by měl jít volně na potrubí otáčet(neměla by být napevno s potrubím spojená)
díky za odpověď, já si chytnul těmi sikovkami ten horní šestihran(trochu je ožvýkaný) a prostřední šestihran jsem točil proti směru hodinových ručiček, jelikož pohledem se mi zdá, že se jedná o pravotočivý závit. Ani přiměřenou silou to nešlo rozpojit a rvát "na krev" se mi to moc nechce, tak nevím Servat to dokáže každý...
Jóó, u "Italů nikdo neví..." - netřeba chodit tak daleko - u určité serie vozů napadlo konstruktéry v Liazu dělat na levých kolových šteftech a matkách Levý závit a na pravé straně normální pravý. A zrovna auto s touhle anomálií jsem si koupil. Když mi jednou před Hradcem bouchla levá přední guma, tak během hodky u mě zastavilo snad 50 kamioňáků a všichni se předháněli svalama a kvalitou klíčů - a ani jedna matka se nehla... Nakonec musela přijet Policie a řídit tam dopravu (stalo se to zrovna na nejhorším úseku jedné z nejnebezpečnějších silnic - stará cesta Praha - Hradec) , než zastavil podobnej trouba s Liazkou jako já, nasadil na matku klasickou fajfku, na ní asi metrovou trubku a pak na ní lehce skočil, ale směrem doprava! - a uplně lehce takhle povolil a odšrouboval všechny matky, i když jme je tam všichni asi 4hodky vlastně utahovali... Takže nejen Italové jsou bl...ci - i JÁ , co si nepřečet Návod na údržbu vozidla...- píšou to tam asi 3x...
Jo, a k tomu dotazu o rozebrání těch hydraulickech trubiček - tak nejlepší je si pořídit spešl (special) klíče na to určené, jsou to takové jakoby očkové klíče ale masivnější a mají proříznutou štěrbinu pro nasazení na trubičku, nasadí-navleče se to na to spojení, dva klíče, jeden na tu velkou matku-hadici a druhej na tu trubičku a aby byly v úhlu tak "do dlaně" , ale šlo to zmáčknout, pak se to rukama prostě proti sobě "zmáčkne" - dost silou, ale to už nezatěžuje to přilehlé potrubí žádným krutem či jiným namáháním, a většinou to povolí , když je to do rozměru 24mm. Pak už to rukama moc nejde... Ale má to jednu velkou výhodu - vůbec ty klíče nepoškodí (pokud jsou teda kvalitní a "nepřeskočí" - to už jsem taky viděl) tu povolovanou armaturu, nekroutí spojovanými elemety(ať trubky či hadice), a hlavně oproti hasákům a sikovkám máte prsty téměř v bezpečí... Já si sadu těhle klíčů "kdysi" koupil v NDR za tenkrát nepředstavitelnou částku, pač jsem už v 16ti poznal při renovaci (nikoliv "veterána" , ale na ježdění auto) Spartaka , že bez pořádného nářadí toho víc zku...vím, než opravím, a když to "nešlo" tak jsem vždy říkal "teď to rupne" - a ono to NDRácký nářadí nikdy neruplo, dodnes ho mám někde v šuplíku. Dneska koupíš klíče na trubičky za pár kaček všude, a pokud přeskočej(často) tak bych je tam klidně prsknul svářečkou - ovšem ty hle drobné niance se muset fakt umět... Alfi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.