Je to slabá vrstvička? Když ji otřeš, vznikne tam okamžitě po krátké jízdě nová vrstva? Většinou se to víčko orosí v zimě nebo při větším rozdílu teplot-zkrátka kondenzace(orosení) teplá/studená. Jak rychle mizí voda(chladící směs) z nádobky chladící kapaliny- centimetr za dva měsíce, rychleji?
mirek*
vrstva je asi 1mm,a otírám to zhruba tak 2krát do měsíce,za tu dobu se voda stratí tak o ten cm,jinak olej je dobrý,žádné šedé povlaky,výkon dobrý,start super,teplota dobrá až na průjezd městem ve špičce to vyleze až na 90.říkali že ten motor je odepsaný ale já tomu nevěřím
90 °C je pro motor pracovní teplota. Kolem 86 je nastavená většina termostatů teprve pak se otevře okruh chladiče. Takže ani v tom nemusíš hledat chybu.
olin*
Je načaté těsnění pod hlavou nebo s menší pravděpodobností prasklinka na hlavě. Milimetr nánosu za čtrnáct dní je hodně. Z nouze bych zkusil sundat víko motoru (hlavy) a zkusil dotáhnout šrouby hlavy(spíš to ale nepůjde a nemělo by se to dělat). Pokud s tím autem chceš ještě dlouho jezdit, bylo by dobré vyměnit těsnění a zkontrolovat hlavu. Ta chladící směs bude dál ničit těsnění, až se chl. směs dostane do válců(koroze+nestlačitelnost kapaliny) a může se v lepším případě ohnout ojnice na klikové hřídeli. Až to začne hůř startovat a z výfuku půjde pára s příměsí Fridexu, bude už dost pozdě. Osobně bych koupil nové těsnění(TEMAC by bylo ideální) sundal a vyčistil hlavu a sestavil zpět. Nebo servis..
Záleží za jak dlouho se to tam objeví znova když to otřeš. Kondenzát z rozdílu teplot je normální. Pokud není emulze i na měrce oleje , ještě to nemusí být žádná tragédie. Voda by se ztrácet neměla ale může jít o nějakou malou netěsnost na chladiči nebo na hadicích a bylo by zbytečné kvůli tomu sundávat hlavu jestli je olej v pořádku,hlava nepíská a ani nepozoruješ pokles výkonu nebo nárůst spotřeby které by netěsnost hlavy potvrdily.
Ten bílý kondenzát se tvoří i při častých jízdách na krátké vzdálenosti, tedy když se často mění teplota motoru. A hlavně pokud se motor nestačí dostatečně ohřát.
doplněno 07.05.18 23:23:
"říkali že ten motor je odepsaný ale já tomu nevěřím"
A kdo to říkal a čím to zdůvodnil? Také nevíme, kolik má ten motor najeto. Ale nic z toho, cos tu uvedl, nesvědčí o motoru ve špatné kondici, natož před smrtí.
No,možná je problém v hlavě-těsnění,ale dokud to nepůjde do extrému (foto) tak bych to neřešil.My staří pardálové to poznáme i tak, že si toho líznem a pokud je to sladké tak je to chladící kapalina a pokud ne tak kondenzát
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.