Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vytekl chladič, potřebuji dojet, co teď?

Od: mirek* odpovědí: 16 změna:

Zdravím,

mám Felicii 1.3 BMM, a pod autem louži. Vytekl mi chladič, kapalina vytékala několik dní při stání na parkovišti. Potřebuji ale s autem dojet cca 90km přes kopce. Pomůže utěsňovač chladiče? Jaký postup mám zvolit aby se nic nepokazilo? Nádržka na vodu je prázdná. Mám nejdřív dolít vodu (kolik se vleze cca do Feldy?) nebo je potřeba i nemrznoucí směs?

Díky všem za rady

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lopo
hodnocení

3x

Dolej tam obyčejnou vodu z vodovodu a při jízdě dolévej.(úplně ignoruj radu o nějaké dešťovce atd...)

Kdyby to teklo moc, tak mužeš jet bez víčka na expanzní nádobě. V nejhorším případě se dá dojet i bez chladiče, kdy motor budeš chladit topením. Jen do kopců budeš muset někdy zastavit a nechat vychladit.


doplněno 04.05.18 15:47:

jenda2> Jak už tady psal mikihans, tak chladič je až za termostatem, jako u 99% procent aut. Stačí tedy buď přiškrtit hadici k chladiči, nebo jí sundat, vzít třeba igelitovou tašku a přes ní zase hadici nasadit.

Pokud s tím pojede rozumnej člověk, tak se dá dojet kamkoliv. Se stoupající teplotou jen bude přibývat zastávek. Sám jsem bez chladiče ujel desítky km, než jsem ho vyměnil. Žádné uvaření nehrozí, pokud člověk sleduje teplotu vody.

jenda2*

Dešťová voda je samozřejmě ideální. V první řadě se musí zajistit těsnost chladícího systému. Pokud voda teče bez tlaku, tak při jízdě vyteče velice snadno. A zničit motor je docela zbytečné.

Ignorujte imbecilní nápad o dojetí bez chladiče. To mohl napsat jen nemocný člověk. O chlazení topením, které je stejně v okruhu chladiče, nemá smysl ani uvažovat. Musel by se přemostit chladič další hadicí a to je utopie. Na 99 % by došlo k přeřátí hlavy a její pokřivení.

Topení není v okruhu chladiče.
V každém případě při těchto teplotách bych jízdu bez chladiče neriskoval.
jenda2*

Topení je v okruhu chladiče. Tedy se společnou kapalinou. Pokud uniká voda z chladiče, uniká i z topení. Chladící výkon topení je oproti chladiči minimální a v zimě budiž, teď v teple v žádném případě. Termostat je aktivovám po několika km a voda je fuč. Asi tak.

Takhle ano. Samozřejmě nemůže chladič jen tak odstranit, to by vyteklo ven všechno. Spíše jsem myslel že by chladič odpojil a propojil hadice mezi sebou, a jel tak jen "na topení". Ale o tom by se dalo uvažovat na kratší vzdálenost při nižších teplotách. Ne 90 km přes kopce, když je venku přes 20 stupňů.

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Vem si sebou na cestu několik dvoulitrových petek s vodou a po cestě kontroluj vodu a dolejvej
Pokud tam neni díra jak do vrat měl bys v pohodě dojet kam potřebuješ
Utěsnovač tam nelej akorát si zasereš chladící soustavu
Další možností je koupit chladič a mášli nářadí vyměnit ho na místě taková prace to zas neni

 

hodnocení

1x

Vodu dolévat, ale nevíme, jak velká díra v chladiči je, nebo kde je. Při jízdě, když se to bude klepat se díra může ještě zvětšit. Určitě bych pustil naplno topení s horkým vzduchem a stáhnul boční přední okna, ať v autě není horko. Pustit topení bych bral jako nutnost, zvlášť když píšeš o kopcích.

 

rv*
hodnocení

1x

Na drobnou netěsnost jsem utěsňovač použil a už deset let na to nešáhnul. Samozřejmě bych si pro začátek s sebou vezl petky s vodou z vodovodu.

 

hodnocení

1x

jendo2, topení NENÍ v okruhu chladiče. Pokud to nevíš, raději se dál nevyjadřuj. Měl bys vědět, že dokud neotevře termostat, u většiny aut jde tzv. malý okruh, tzn. přes topení zpět do motoru. A na tom staví ti, co tady v tomto smyslu radí.

asd1

Zapomínaj že u většiny aut není zavřený termostat těsný, takže to teče i do chladiče.. Dojde voda a pápá. Takhle bych jel leda na rallye kde mám v kamionu několik náhradních motorů... Nebo s ovo autem :D

Jet na topení - jedině pokud teče chladič a zaslepí se to tak aby nedošla voda..

@asd1: Divil by ses, jak je termostat těsný. Mohu ti jeden rádobyvadný poskytnout ke zkoušce. Když ho profoukneš, budeš frajer*smich*

asd1

Asi ajk který.. V každém případě během pár minut otevře i s topením naplno ;) = chladičem vyteče voda a pápá... Někomu tohle radit je ehm ehm...

@satam a ostatní: To, že je uzavřen termostat ještě neznamená, že je chladící okruh absolutně oddělen. Logicky by tam musely být termostaty dva. Termostat zabraňuje tomu, aby hlavní proud chladící kapaliny nešel z hlavy do chladiče. Pro názornost jednoduché schéma.

Vytekl chladič, potřebuji dojet, co teď?
jenda2*

Že satam nerozumí vůbec ničemu není můj problém. Je jedna nádrž na chladící kapalinu. Motor se provozem ohřeje docela rychle na teplotu otevření termostatu. Každé auto má jeden společný okruh. Malý okruh topení, aby v kabině bylo rychle teplo a provozní chladící okruh. Pokud si satam myslí, že má dva okruhy, tak to už ani není k smíchu ale na léčení v Bohnicích. Vaše znalosti jednoduchých věcí jsou trapné ! Ohřátí na teplotu pro otevření termostatu trvá za jísdy zhtuba 5 km. Podle počasí. Topením se neuchladí nic. Ani rozpálené čelo při satamově horečce z hlouposti.

 

asd1
hodnocení

0x

Záleží odkud a koik teče, taky kolik chceš investovat do opravy.. = nejdřív dolej vodu a najdi odkud přesně to teče...

Pokud to neteče moc, tak stačí dolít vodu a cestou kontrolovat případně dolévat. Voda ideálně přefiltrovaná dešťovka nabraná ke konci dlouhého deště, pak destilka nebo demivoda, nakonec měkká voda z vodovodu a tvrdou vodu jen v nouzi.. Servis po dojetí.

Utěsňovač - kdysi mi rupnul chladič a teklo to tak litr za minutu.. Disperzní cosi od Nigrinu zabralo výborně a jezdil jsem s tím dalších asi 80 kkm, pak jsem auto prodal.. (Lenost měnit chladič když to drží ;)

Nemrzka na dojetí není třeba, na dlouhodobé použití je nutná (jsou v ní inhibitory koroze). Pozor na správnou nemrznoucí směs!

 

hodnocení

0x
avatar diesel

nejprve doporučím zjisti KDE chladicí kapalina utíká a dle toho jednat. teče-li totiž v plastové či pryžové čísti chladicí soustavy,tak tam snad nic nepomůže mimo výměny vadného dílu. Teče-li v kovové části,(chladič, prasklá protimrazová zátka-toto se mi stalo)pak velmi dobře pomůže utěsňovač. Použil jsem s velkým úspěchem-poprvé tuším od fy Winn´s podruhé dtto a vydrželo netéci cca7 roků než se mi auto ztratilo,podruhé zn.nwn ale funguje dodnes ,cca10 roků,dnes jej mám v depozitu.Pokud člověk ví jak utěsnovače působí pak nemusí mít strach ze zaneřádění chladicí soustavy-tyto totiž působí jen za tlaku a tepla na VZDUCHU=v místě úniku ne třeba na hladině expanzky kde je plocha a nepůsobí to .

PLNÝ souhlas s radou od p.RV !

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]