Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybí VIN kód

Od: milanexner odpovědí: 21 změna:

Dobrý den všem.

Obracím se na vás s neobvyklým dotazem. Asi pred čtyřmi lety jsem zakoupil od jednoho kluka motorku skútr MAXON, který si nechává v Číně vyrábět firma AUTO KELLY. nejsem až tak z oboru, a při koupi jsem si nezkontroloval ražbu vin kódu na rámu ale pouze na štítku. Při převodu a evidenční prohlídce to technik z nějakého důvodu nechal projít a dál jsem to neřešil. Problém nastal teď při první STK. Vin prostě není k nalezení. Ani na místě kde mi po telefonu poradili přímo v KELLY. Zkrátka jakýsi čínský soudruh jej prostě nevyrazil. Po domluvě jsem skútr dovezl k prodejci Auto Kelly i s kupní smlouvou a originál fakturou, kde mi slíbyli že motorku prověří a vystaví doklad pro dopravní inspektorát s doporužením povolit novou ražbu. Asi tři hodiny se v tom hrabali a pak když jsem si pro skútr přišel mi oznámily, že celý rám byl nejspíš přestíkán a vin vybroušeno a že taková barva se v číně nepoužívá a kdesi cosi. To samozřejmě není možné, protože motorky v době koupě byla ještě v záruce a v servisce jsou záznamy o garančních prohlídkách. Já ven vyměnil dva plasty a zadní kolo, protože předchozí majitel to někde položil. Poradíte prosím co mám teď dělat? Neměl by prodejce vystavit aspoň potvrzení o tom, že s motorkou bylo nějak manipulováno dle jejich názoru? Nejsem odborník, ale že někdo měnil rám jim nesežeru. Dá se to přece dělat i legálně ne? Tak teď nevím jestli mám jít na inspektorát, nebo se s nimi dál hádat. Poraďte prosím pokud můžete. Díky Milan

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xenofob
hodnocení

4x

VIN může vyrážet pouze výrobce,zástuce značky pro čr vin nechá vyrazit a písemně to potrdí, dopravní uřad to zapíše do tp

žádné jiné řešení zákon nezná, věta že výrobce opatří vozidlo identifikačním číslem tak aby nemohlo dojít k jeho poškození je uvedena v nařízení EU z roku 2011 aplatí napříč celou EU a má přednost před nátodními zákony...jakékolic jiné řešeníé je nezákonné a proto nepoužitelné

 

hodnocení

2x

Pohrozte AutoKelly zveřejněním a soudem, myslím, že pak rychle zařídí, co je třeba.


doplněno 24.04.18 20:33:

@magor: Jó, to šlo tak naposled před 20 lety. Dneska je situace úplně jiná a na TK vám tohle "nesežerou"*smich*


doplněno 24.04.18 20:56:

@magor: Máš pravdu. Oni se vozí jen po běžných průměrných majitelích aut. Velké firmy problémy nemají, no a pak když ani na TK neví, jak vypadá originál, tak se spokojí s ledasčím;)

milanexner
hodnocení

Děkuji za reakci, také mě to napadlo. Myslel jsem že to proběhne v klidu. Alespoň se tak tvářili. Známý mi řekl, že pokud s tím půjdu na ispektorát, musí motorka projít nějakým ověřovacím řízením atd, ale nevím co to obnáší. Ještě jsem dnes do Kally volal s dožadováním se jejich stanoviska na papíře s razítkem, a prý už to kolegovi volal a zítra se mi dopoledne ozve, Řekl jsem, že ze zákona jsou povini něco takového vydat pro dopravní insp. nebo registr vozidel.

 

hodnocení

1x

já si myslím že ses do toho zbytečně zamotal.. řešil jsem nedávno na dodávce.. na magistrátu zažádáš o přeražení vinu např zduvodu poškození nebo nečitelnosti... oni ti vydaji poovolení, ty to pak necháš kdekoliv přerazit, příjdeš zpátky s protokolem a myslím že chcou fotku, zapíšou ti to a vyřízeno.. nikdo se v ničem nerýpal a myslím si že by to bylo stejné i v tvém případě.. tak z toho máš ted tak akorat zbytečné tahanice.

majlli*
Ono je to složité, na stk musí fotit, a když nemají co tak je problém. Když by číslo bylo nečitelné, tak bych z toho byl venku. Takhle ale mám v protokolu napsáno že vin nelze najít nebo chybí. A s tím na DI nepochodim. Milan

to je jenom slovíčkaření. nemyslím si že to ta úřednice bude zkoumat.. každopadně za zkoušku nic nedáš.. bud ti to vyřídí a nebo tě pošle do háje... protokol neukazuj, pokud ho po tobě nebudou chtit.. prostě tak to někdo zastrikal barvou a nemužeš ho najit no a je potřeba to přerazit. vubec bych před niklym nepolemizoval o tom, jestli to tam z vyroby bylo nebo nebylo..

xenofob

bylo by dobré napsat který magistrát to v součsnoti povoluje...zákonnou oporu to nemá, protože v roce 2017 MDCR novelizovalo vlastní vyhlášku tak, že poslední odstavec přílohy 10 který to umožňoval celý odstranilo...Pokud vím povolují to v karviné i bez zákonného zmocnění...o jiných úřadech nevím, všichni odkazují na výrobce dle EU nařízení

 

hodnocení

0x

No ,já než bych běhal (nervačil se)mezi Kelly a inspektorátem tak bych vzal kousek šmirglu vybrousil proužek na rámu a zajel do nejbližšího servisu který vlastní raznice...


doplněno 24.04.18 20:49:

Ale,ale,satame.Před dvěma lety jsem sám razil číslo na moto MZ a loni na přívěsný vozík a vše O.K. A jelikož pracuji v autodopravě tak vím že mechanici (pře)razí na každé cca 20 nákladní auto (firma asi 70 aut),protože to na těch rámech dost rezne a je nečitelné.Problém zatím nikdy nebyl


doplněno 24.04.18 21:04: "No když jsem volal na inspektorát jak to mám řešit, tak mi řekl technik ať mi ho tam prostě výrobce nebo dovozce nechá vyrazit a pak mám jít na technickou, oni v první reakci řekli že číslo vyrazí, ale druhý den se omluvil, že se to jen domníval a že prý na to vlastně nemají vybavení."Ano to vám řekli a poté si uvědomili (nebo někdo je) že je to vlastně nelegální.Ale dělá se to ,a oni to vědí
milanexner
hodnocení

No když jsem volal na inspektorát jak to mám řešit, tak mi řekl technik ať mi ho tam prostě výrobce nebo dovozce nechá vyrazit a pak mám jít na technickou, oni v první reakci řekli že číslo vyrazí, ale druhý den se omluvil, že se to jen domníval a že prý na to vlastně nemají vybavení. Bylo by to asi nejjednodušší. Kdybych znal někoho kdo to umí tak že to vypadá jako z výroby, tak bych do toho snad šel. To místo kde má být je prostě čistý. koukal jsem i na jiný stejný stroj a tam prostě je :) Taky mi vadí ten čas co s tím člověk stráví. A to je to jen blbej čínskej skůtr. Díky za odezvu, Milan

milanexner
hodnocení

Číslo jde vyrazit legálně pouze s požehnáním dopravního inspektorátu na základě nějakého věrohodného ověření. A s tím mám právě problém. Budu tady určitě informovat jak se věc vyvíjí. Třeba to bude pro někoho dalšího užitečné

Nejlepší je volat na inspektorát klterý neexistuje!Tam se pak jeden dozví velmi moc*ua*.Jen tak mimo inspektoráty již byli jako takové dávno zrušeny a agendu přijali od policie úřady... Jinak když tam budete volat tak něco sdělí ale nikdy nic moudrého.Nejlepší věc když tam zajdete OSOBNĚ a při neochotě cokoliv sdělit si nechat zavolat vedoucího odboru!

Možná že ogiciálně již úřední vyražení VIN nejde ,ale jsou od toho aby také dokázali poradit!

Jen tak mimo soutěž před lety jsem byl v podobné situaci (auto s přeraženým VINem, místní úřednice nepomohla jen že to nejde a nejde nic dělat a to opakovala i když jsem se ji zeptal na postup co dělat (byť mělka v té době možnost vozidlo okamžitě vyřadit z provozu-trvale ale ani to asi nevěděla).Nakones v součinnosti s úřednicí a vedoucím odboru v místě registrace auta mi teprve poradili jak na to a dokonce i "přitlačit ke zdi" prodejce.

majlli*
hodnocení

Myslím tím ispektorátem registr vozidel. Snad to většině lidí došlo. Mimochodem jsem již od profíků z Kelly obdržel oficiální vyjádření, kde se píše, že u tohoto skůtru byl rám přestříkán barvou a Vin se bude nacházet pod ní. O metodách zkoumání a měření tam není ani slovo. Myslím, že pokud by to tak bylo jako že není tak by se muselo napřed hodně hluboko brousit, nebo kytovat aby se číslo zakrylo. Nejsem sice lakýrník, ale poznám nastříkaný rám přímo z fabriky. Nevím na co si hrajou. Barvu na rámu jsem již nechal změřit na více místech a tloušťka se nikde moc neliší. Již jsem ve spojení s firmou Cebia která vystavý případně certifikovaný doklad a obrátí se na svaz dovozců vozidel k prošetření případu. Přitom by stačilo jen aby v Kelly uznali chybu, že prostě došlo k pochybení při prodeji a čestně prohlásit, že motorka skutečně patří k daným dokladům s doporučením povolení náhradní ražby. Kdokoliv tu motorku zatím viděl včetně prvotní prohlídky v Kelly prohásil, že je to prostě čínský zmetek a neměl by být problém to vyřešit. Až vyšší místa v Kelly se to snaží z nějakého důvodu překroutit. Ještě jednou půjdu na měření laku tentokrát s dokumentací a pak jim ještě jednou napíšu, že pokud se nakonec potvrdí že skútr je zcela v pořádku akorát se zapomělo na ražbu vin. Z principu na nich budu třeba soudně vymáhat veškeré náhrady a celou příhodu zveřejním. On takový homologovaný test pravosti který provádí Cebia uznávají dopravní úředy, akorát stojí bezmála 4000kč. Myslím, že takové lahůdky se určitě někdo chytne. Každopádně děkuji všem za jejich reakce a čas i podobné zkušenosti. Pokud by měl někdo chuť se pobavit, mohu zaslat vyjádření s Kelly emailem. Milan

 

milanexner
hodnocení

Myslím, že vědí, že udělali chybu pri prodeji a teď to chtějí zamést pod koberec. Určitě upřednostňují legální cestu, i kdybych to měl nechat bůh ví kde ověřit a pak na nich budu vymáhat náklady.

 

majlli*
hodnocení

myslím, že pokud je v TP povolena náhradní nebo nová ražba, můžou VIN vyrazit přímo na TK. Nemusí tím pádem už vypadat jako original. Stává se to když je vyrezlé, nebo jinak poškozené. To ale není můj případ.

Na TK vyrazí kulové. Je to jen kontrola, kde maximálně doseřídí světla. Nic jiného není na TK povoleno.

majlli*
No tak já zjistím co a jak přímo na dop. insp. a napíšu tu co se bude dít dál. Ps: teprve jsem se registroval, proto majlli. Milan
majlli*
hodnocení

Zdravím, tak jsem dnes opět komunikoval s Kelly a po mém včerejším naléhání, že potřebuji pro ispektorát jejich vyjádření byť záporné a protokol z jejich posouzení skútru mi bylo sdělěno, že dnes určitě během dopoledne to budu mít v emailu. Bohužel po urgenci jsem se dověděl, že pán co to má na starost jel na školení do Brna a prý zítra určitě. Dle mého názoru je to tím, že jsem jim řekl, že dokumenty potřebuji k podrobné expertize skútru, kterou provedou technici DI a nezávislá certifikovaná firma. Nicméně jsem volal také do společnosti Cebia, kde mi jistý pán nabídl velmi ochotně svou pomoc a tento případ ho velmi zaujal. Ze zákona mi prý musí nějaké potvrzení dát ať je jaké je a pokud se tak nestane, nabídl mi služby jejich společnosti že mi s tím určitě pomohou. Jejich jednání se prý aspoň prozatím zdá být velmi pochybné a nezákonné. Tak prý mám ještě do konce týdne počkat, zda to písemné orazítkované vyjádření obdržím a pak mu mám zavolat na mobilní číslo, které mi sám dal. Jisté je, že pokud budou chtít skútra znovu vidět, tak budu trvat na tom že budu ještě s někým u toho jinak mají smůlu. Konec konců na to již měli 24 hod. PS a to ještě jejich takzvaní technici při montáži prohodili nekolik šroubů na sedla tak že bylo povolené a nešlo dotáhnout. Prostě dali dlouhé šrouby do krátkých děr :)

 

jurajjuraj*

nevim jak ted ale kdysi ti "technici" co skladali skutry v kelly byli kluci z pobocky, sice umi prodat dily ale v hodne pripadech maji problem vymenit treba sterace na aute , skladali podle navodu a podle toho to vypadalo

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

kdyz mam problemy treba se starsim privesnym vozikem tak jednoduse, VIN je necitelny, vyrazeni VINu primo na technicke za 150,-, vyfoti a nazdar , jak je to u skutru netusim

 

majlli*
hodnocení

Myslím tím ispektorátem registr vozidel. Snad to většině lidí došlo. Mimochodem jsem již od profíků z Kelly obdržel oficiální vyjádření, kde se píše, že u tohoto skůtru byl rám přestříkán barvou a Vin se bude nacházet pod ní. O metodách zkoumání a měření tam není ani slovo. Myslím, že pokud by to tak bylo jako že není tak by se muselo napřed hodně hluboko brousit, nebo kytovat aby se číslo zakrylo. Nejsem sice lakýrník, ale poznám nastříkaný rám přímo z fabriky. Nevím na co si hrajou. Barvu na rámu jsem již nechal změřit na více místech a tloušťka se nikde moc neliší. Již jsem ve spojení s firmou Cebia která vystavý případně certifikovaný doklad a obrátí se na svaz dovozců vozidel k prošetření případu. Přitom by stačilo jen aby v Kelly uznali chybu, že prostě došlo k pochybení při prodeji a čestně prohlásit, že motorka skutečně patří k daným dokladům s doporučením povolení náhradní ražby. Kdokoliv tu motorku zatím viděl včetně prvotní prohlídky v Kelly prohásil, že je to prostě čínský zmetek a neměl by být problém to vyřešit. Až vyšší místa v Kelly se to snaží z nějakého důvodu překroutit. Ještě jednou půjdu na měření laku tentokrát s dokumentací a pak jim ještě jednou napíšu, že pokud se nakonec potvrdí že skútr je zcela v pořádku akorát se zapomělo na ražbu vin. Z principu na nich budu třeba soudně vymáhat veškeré náhrady a celou příhodu zveřejním. On takový homologovaný test pravosti který provádí Cebia uznávají dopravní úředy, akorát stojí bezmála 4000kč. Myslím, že takové lahůdky se určitě někdo chytne. Každopádně děkuji všem za jejich reakce a čas i podobné zkušenosti. Pokud by měl někdo chuť se pobavit, mohu zaslat vyjádření s Kelly emailem. Milan

kiko

Mám taky stejný problém s VIN na čínském skůtru Sukida.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]