Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

100 oktanovy benzin

Od: pjotr odpovědí: 12 změna:
Dobry den, myslite, ze muzu ublizit svemu motoru, pokud nadrz naplnim do 1/4 100 oktanovym palivem? Zajima me jen rozdil ve vykonu. Zvladne motor tohle palivo spalovat? 1.2 TSi 77 kW.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

2x
Nestane se vůbec nic.

 

rv*
hodnocení

2x

Proč by měl u takového motoru být nějaký rozdíl ve výkonu, když energie je v benzínu stejně, nezávisle na oktanovém čísle?

kepler*

¨Jo, zrovna tam může nalít naftu, ta má obsah energie ještě vyšší. *ee*

rv*

Výrobce určuje, jaké palivo je pro motor vhodné. Vysoceoktanový benzín je pro motory s vyšší kompresí, aby nedocházelo ke klepání. U ostatních motorů nemá žádný význam. A domnívám, se že naftu, stejně jako například jaderné palivo do benzínového motoru nedoporučuje.

 

kepler*
hodnocení

1x

Motoru jen prospějete, i když natankujete plnou nádrž. Rozdíl ve výkonu je patrný. i když ne dramatický. Množství energie je sice podobné jako u paliv s nižším OČ, ale dochází k příznivějšímu procesu spalování (pomalejšímu antidetonačnímu, tedy i k nižší spotřebě. Jen je otázka, zda elektronické vstřikování a řídící jednotka vůbec je schopna adaptovat se na takovéto palivo. Tady už neporadím, zlatý karbec :-D

alfi

Jo, řídící jednotka to docela zvládá v poho, u mýho Rendla19 to zvládá bez detonačního hoření (klepání) od 85 oct (techničák) až po 118 oct ("moje" míchané palivo už 35let), ale na výkonu se to nijak neprojeví (spotřebu nevím, všechny auta se kterýma jsem kdy jezdil a jezdím berou 10L /krom Š440 Spartaka, ten si vezme 5L, a motor má jedinou úpravu- a to jinak vrtanou emulzní trubici v karbesu, ale je fakt, že s ním nejedu víc jak 8Osát, i když před mnoha lety v mládí jsem ho honil i 110, ale i s touto mladickou dravou jízdou si vzal 5.5L - přesně zdokumentováno v notýsku po vzoru mého tatíka: tankování a najeté Km/ - někdo hulí, chlastá... - já dupu na plyn...). Jak píšeš, - karbec je karbec - zlatej, na tom se dá hodně experimentovat i měřit ještě dnes u odborníků, - až nebudou... , ale pronikl jsem i do nastavování špric jednotek _ přes jednoho přítele, kterej dokáže stáhnout data a především kódy pro přenastavení řidicích jednotek snad na celým světě vyráběných dnešních šrotů, kde se dají v nastavení změnit různé parametry, především mě zaujalo "sekvenční vstřikování" před asi 30ti lety jsem si představoval, jak by to bylo super!

Já teď nejčastěji jezdím s dodávkou (jedinou vyráběnou v ČR) , má kompresi 16 /skoro diesel/ , upravený celý karbes a jiné palivo /108oct/ - průměrně, jak leju ze sudů... Na i ten nejlepší benzín od pumpy není motor schopný jet, přehřeje se a vůbec "netáhne" - hrozí destrukce. Což asi nikdo tady z diskutujících nezažil.

Takže říkám tazateli : Vůbec nic se nestane! Alfi.

 

rilikopaji
hodnocení

1x

Zcela určitě motoru neublížíš.

Motor 1,2TSi 77kw je již motor modernější konstrukce, kde použití víceoktanového benzínu, umožní řídící jednotce zlepšit parametry spalování. Dojde tedy ke zvýšení výkonu, snížení spotřeby. atd.. Nelze ale čekat zázraky, bavíme se zde o pár %.

rv> Pravidlo, že vysokooktanový benzín využije pouze motor s vyšším kompresním poměrem, platí pouze částečně u atmo motorů staré konstrukce. Zde jde ale o motor s turbem a přímým vstřikem paliva.


doplněno 22.04.18 14:33:

Obousměrnou adaptaci-korekci předstihu má celá řada předchozích motorů, bude ho mít i tento.

Tedy ano, tento motor pozná antidetonační kvalitu benzínu a přizpůsobí se. To neuměla snad naposledy Felicie 1.3MPI, kdy korekce předstihu fungovala pouze jednosměrně. Tedy docházelo pouze k omezení předstihu, pokud došlo ke klepání. Sám jsem si upravoval řídící jednotku, kdy jsem osadil patici a programovatelnou EEPROM. Přes programátor následně upravoval zapalovací mapu (vstřikovací jsem nechával, protože jsem jezdil na LPG) , až jsem dosáhl hraničních hodnot pro LPG. Následně skutečně začali zasahovat adaptace, které si jednotka ukládá do své EEPROM.

Dosáhl jsem především lepší pružnosti v nízkých otáčkách, kde originální mapa byla přiškrcena pod 2tis ot/min. Já jsem tuto hranici posunul skoro k volnoběhu. Pak nebyl problém jezdit už skroro od volnoběhu. Ve městě po rovině jsem normálně jezdil na 5ku při třeba 1200ot/min. Motoru to bylo fuk. Už je ve šrotě s celým autem. Najeto měl přes 500tis a nikdy se na něj mechanicky nesáhlo. Měl i původní těsnění pod hlavou.

vernon
Dejme tomu, že se zlepší přechodové stavy, např. prudký přechod od částečného zatížení k plnému výkonu. Jinak se nic nezmění.
Aby se z takového paliva vymačkalo víc výkonu, musela by ECU motoru poznat že motor spaluje vysokooktanový benzín a zvýšit tlak turba. To ale motormanagment této pohonné jednotky neumí.
Jedinou další výhodou která mne napadá, je že tyto benzíny neobsahují bioethanol, v nádrži to palivo pomaleji degraduje a má vyšší čistící schopnosti.
asd1

+ tam bývají i další aditiva.. Díky nim to má smysl i u normállní atmosféry.

U torbobenzínů je problém se samozápalama a vysokooktanový benzín je může omezit...

vernon
K čemu by byla obousměrná adaptace předstihu, když všechny benzíny hoří při stejném tlaku stejně rychle? I pokud natankuji vysokooktanový benzín, předstih musí zůstat stejný. Pokud by se zvyšoval, motor by "tvrdnul" - ztrácel by pružnost. Jen klepat by nezačal.
U LPG je to něco jiného, hoří pomaleji.
rilikopaji

vernon> Vysvětlím to následovně. Pokud do motoru, který vyžaduje minimálně N98, naleješ N95 či N91, tak dojde většinou ke znatelnému snížení výkonu, některá auta dokonce spadnou do nouzáku. Je to i z důvodu, že předstih musí být upraven, aby nedocházelo k detonacím. A to neprospívá právě účinnosti a výkonu.

Neznamená to ale, že motoru, který má předepsané palivo N95, toto palivo zcela vyhovuje a to v celé šíři otáček a zatížení. Ten je již od výroby přiškrcen pro použití N95. Jsou zde velké korekce. A právě zde je ten prostor získat větší výkon i u motoru, který vyžaduje pouze N95. O motoru s turbem nemluvě. Proto je obousměrná korekce dobrá a využívá se.

 

panodpoved
hodnocení

0x

jestli mate na mysli vervu 100 tak ta ma 98 oktanu. Na vykonu nic poznat neni je to jen placebo. Na internetu je spousta testu z vyzkumnych a testovacich stanic kde se toto resilo. Vysoce aditivovana paliva maji spis svym zpusobem jistou cistici schopnost ale po jedne nadrzi se toto opravdu neprojevi. Ono je take rozdil kdyz se bere obycejny benzin z unicornu a pak nacepujete kvalitu treba na benzine. motor mozna lepe jede ale o narustu vykonu se neda mluvit. Nejlip udelate kdyz si vezmete nekoho se stopkama a merte a merte, pak si udelate nazor sam

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]