Nejste přihlášen/a.
Taky to může být tím, že je to normální. Provozní teplota motoru by měla být cca 75-95°C a termostat není zázračné zařízení, které by teplotu udrželo přesně na jedné hodnotě. Vždy má nějakou hysterezi, která podle zatížení motoru se odráží v mírném kolísání teploty motoru v rozmezí správné provozní teploty.
Začal bych se tím zabývat až v omamžiku, kdy by teplota za jízdy klesala pod 70°C. Pak by mohly být příčiny viz dabel.
@dejve že ti to ukazuje teploměr neznamená, že tam těch 90 opravdu je.
Motor nemá z kopce v zimě jak držet teplotu, když není žádné teplo dodáváno, je tedy logické, že se musí ochlazovat.
Mám vyzkoušeno že klesne z kopce klidně na 75°C, budík samozřejmě stále ukazuje ideální teplotu. Zobrazoval jsem si to pomocí diagnostiky.
Změna teploty skokem během pár vteřin je divná.. Nejspíš blbne čidlo teploty, termostat spíš ne, ale úplně bych ho nevyloučil.. Možná i vodní pumpa kdy při volnoběhu např. se protáčí vrtule na hřídeli, ale to by se motor spíš přehříval a blbě by to topilo..
čidlo teploty ve skodadilech stoji (cina) cca 2-3 stokoruny i s tesnenim a zavlackou, termostat byhc resil az nakonec
vymena cidla trva 5 minut, důlezite je nemenit , kdyz je teply motor...vicko nadobky bych otevrel kvůli pripadnemu pretlaku ale nasledne hned zavrel, o to mene kapaliny vyteče pti vytaženi stareho a nasunuti noveho cidla
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.