Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto nedrží teplotu

Od: michael* odpovědí: 10 změna:
Ahoj,
Mám škodu octavii 1 1.9 tdi 81kw rv. 2001. Včera jsem jel, auto se mi zahráli na 90 stupňů, ale když jsem dal nohu z plynu a nechal auto jet bez plynu, nebo jsem jel z kopce, tak mi klesala teplota až někam k 80 stupňům a možná i niz. Ale jakmile jsem opět šlápl na plyn, teplota se během několika vteřin vrátila zpět na 90 stupňů.
Nevíte čím by to mohlo být?
Předem díky za pomoc

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Taky to může být tím, že je to normální. Provozní teplota motoru by měla být cca 75-95°C a termostat není zázračné zařízení, které by teplotu udrželo přesně na jedné hodnotě. Vždy má nějakou hysterezi, která podle zatížení motoru se odráží v mírném kolísání teploty motoru v rozmezí správné provozní teploty.

Začal bych se tím zabývat až v omamžiku, kdy by teplota za jízdy klesala pod 70°C. Pak by mohly být příčiny viz dabel.

Tu hysterzi VW v budíkách tlumí, aby stále ukazovali 90 uprostřed. Pokud mu to začne houpat, tak 80 určitě nemá (spíš méně).

Vadný termostat nebo čidlo teploty.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Je to termostat ve většině případú
Ještě by mohlo zlobit i čidlo teploty zkus mu ponejprv očistit a naohejbat kontakty
michael*
hodnocení

Ok, díky. Zkusím.

 

vernon
hodnocení

0x
Když je mráz a topí se, klidně u nafťáku z kopce klesne teplota třeba až na šedesát stupňů. I na míň :)
Ale není mráz, netopí se a že by se teplota vracela na devadesát během několika vteřin, je zvláštní. Takhle rychle by to to auto nedokázalo ani při poruše termostatu. Spíš ti blbne snímač teploty nebo teploměr...
dejve
Tohle je blbost.. U passatu V6 se motot zahřeje, a drží do kopce z kopce.. Topíš netopíš atd.. U 1.9 mi ten termostat taky nejspíš blbne..

@dejve že ti to ukazuje teploměr neznamená, že tam těch 90 opravdu je.

Motor nemá z kopce v zimě jak držet teplotu, když není žádné teplo dodáváno, je tedy logické, že se musí ochlazovat.

Mám vyzkoušeno že klesne z kopce klidně na 75°C, budík samozřejmě stále ukazuje ideální teplotu. Zobrazoval jsem si to pomocí diagnostiky.

 

xenofob
hodnocení

0x

tipuji čidlo teploty, umírá pomalu, někdy i rok a půl, začíná to blbnutím ručičky, doporučuji vyměnit , ve www.skoda-dily.cz je čislo febi/bilstein za 220 Kč i s těsnící gumičkou a pojistkou

 

asd1
hodnocení

0x

Změna teploty skokem během pár vteřin je divná.. Nejspíš blbne čidlo teploty, termostat spíš ne, ale úplně bych ho nevyloučil.. Možná i vodní pumpa kdy při volnoběhu např. se protáčí vrtule na hřídeli, ale to by se motor spíš přehříval a blbě by to topilo..

xenofob

čidlo teploty ve skodadilech stoji (cina) cca 2-3 stokoruny i s tesnenim a zavlackou, termostat byhc resil az nakonec

vymena cidla trva 5 minut, důlezite je nemenit , kdyz je teply motor...vicko nadobky bych otevrel kvůli pripadnemu pretlaku ale nasledne hned zavrel, o to mene kapaliny vyteče pti vytaženi stareho a nasunuti noveho cidla

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto netopí

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]