Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Turbo do benz.motoru muze byt?

Od: abcde* odpovědí: 7 změna:
Dobry den,chtel bych se zeptat zda je to blbi napad nainstalovat turbo do benzinaku 1,6 16V? Zda by nehrozila destrukce motoru kuli tak malemu objemu a jeste k tomu benzinovymu motoru... Kdyz se turba davaji vetsinou u nafty a treba az kolem dvoulitru,diky za nazory a treba i pripadny napad jak na to pro ulehceni

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Blbý nápad je zkoušet instalovat do benzínového motoru turbo dodatečně pokud to neudělal sám výrobce.

Jinak se běžně vyrábějí turbobenzíny o objemu 0,9l, takže na tom není nic zvláštního.

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Turbo má dneska kdejaký litrový benzín, trochu jste zaspal dobu. Jenže ty motory na to jsou stavěné a připravené. Přidat turbo do něčeho co na to není připravené, bez úprav jak mechanických, tak řídicí jednotky, je naprostý nesmysl.

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Nápad je to nejen blbý, ale hlavně nesmyslný. Ono to není tak, že vezmete nějaké turbo a nějak ho "nainstalujete" k nějakému motoru. Ten motor i leccos dalšího na to musí být konstruovaný už z výroby. Možná, že by to nějaký zručný mechanik za cenu složitých úprav a nemalou cenu dohromady dal, ale vznikl by bastl, který by už s původním autem neměl moc společného a efekt by byl minimální. Těžko by Vás s tím někdo pustil na silnici.

A nápad na ulehčení? Ten je jednoduchý - kupte si auto s turbem.;)


doplněno 17.04.18 08:29:

Zřejmě toho o turbech moc nevíte, takže pár nutných mechanických úprav, které mě tak napadly.

Turbo je poháněné výfukovými plyny – těžko představitelná úprava výfukového potrubí těsně u motoru.

Turbo je intenzivně mazané olejem z motoru – úprava mazání motoru, nutno nějak vyvést olej pod značným tlakem ze systému mazání motoru a následně ho odvést zpět do motoru.

Turbem stlačený vzduch je značně horký a je nutné ho před nasátím do motoru ochladit - takže kamsi do auta přidat další chladič.

O úpravě (výměně) řídící jednotky, která musí turbo "umět" ani nepíšu.


doplněno 17.04.18 20:14:

break - No nevím, který problém je nejmenší, ale podle položené otázky si myslím, že bude tazatel těžko schopný udělat i tuhle (podle vás nejjednodušší) úpravu, o těch ostatních ani nemluvě. Očividně netuší, o co jde a představuje si to jako Hurvajs válku..

break

Turbo je poháněné výfukovými plyny – těžko představitelná úprava výfukového potrubí těsně u motoru

Co je na tom těžko představitelnýho?Tohle je možná nejmenší problém při přestavbě...

break

no, to jsem si všiml, že znalosti o motorech nemá.Takže vím, že nějaká montáž neproběhne, pokud to někomu nezadá...ale upravit výfuk pro tubo není takovej problém, dá se to spočítat, pokud umí člověk svařovat, nechá si vypálit přírubu na turbo a hlavu, tak to poskládá, ale je to o kompromisech.Něco je papírově ideal, ale v samotným autě dojde na problémy s umístěním, uchycením atd., vše se dá řešit, ale musí se to uzpůsobit jak po montážní stránce, tak i funkční resp. propočty.Nemůže to navařit halabala...chce to nějaký znalosti, propočty a celkovej návrh ladění toho motoru...

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ono to de ale neni to jen o tom dát tam turbo to by ten motor šel brzo do háje
Musel bys toho hodně předělat a to by stálo úsilí a dost peněz a věř že by se to sakra nevyplatilo
To to radši prodej a sežen jedničkovou oktávku v 1.8Turbo 110 nebo 132Kw a budeš nadšením bez sebe

 

break
hodnocení

2x

nic ve zlým, ale ty ho tam stejně nebudeš schopnej nainstalovat...

Otázka je, na jakej je to motor, kolik chceš foukat a jak ten motor chceš stavět...

čím větší plnící tlak, tím víc úprav musí být.Když pominu samotnou montáž, tak je potřeba vědět jak je na tom klika, jestli to zvládnou štefty na ojnicích, upravit kompresi.Pak samotná montáž, upravit sběrný potrubí, vyřešit mazání resp. chlazení turba.Hadice -přetlakový, chlazení ICečkem.Pak další úpravy podle toho jak bude zvládat třeba čerpadlo, vstřiky, klapku atd...No a ve finále jednotka a pokud ten motor nikdy nebyl stavěnej jako přeplňovanej a jen jako N/A, tak musíš udělat komplet novou mapu.Nejlíp přímo na válcích a to samo zabere taky dost dní, práce a peněz...A ještě řed finálem, když to začneš projíždět budeš řešit třeba fuel cut, odletí ti těsnění pod hlavou, protože nedá ty tlaky, bude to mít mizerně využitelný otáčky, bude se přehřejvat, detonační hoření, bohatost směsi a to nemluvě o tom, že jen vyřešit drobnosti jako uchycení hadic, turbodmychadla, mezichladiče atd., aby to mělo nějakou štábní kulturu bude taky oříšek.Nemluvě třeba o odstínění ztrátovýho tepla...

Není to jen tak a to ve finále píšu jen o malejch tlacích do 0,5 baru...Pokud pak jdeš s tlakama vejš, budeš řešit vačky, hlavu, písty, ojnice, kliku, těsnění pod hlavu a xxx dalších věcí...

Taky by bylo fajn napsat, co to má bejt za motor...A turbodmychadel je taky nekonečný množství druhů od použivanejch v běžnejch autech až po hybridy...

Finančně to není levná sranda, ikdyž máš díly za nákup, turbodmychadel plnej regál, máš vybavenou dílnu a umíš svařovat a rozumíš motorům, elektronice, programování a dlouholetý zkušenosti.Takhle si to turbo můžeš dát leda tak do kufru...pak zjistíš, že místo nějakejch usoplenejch 100 koní tak je sotva o 30 víc a za ty love bys měl dvě auta v turbobenzínu s 200HP.A budeš dokola řešit dětský nemoce, neprojdeš emisema, technickou a zkrátíš tomu životnost.

Jako pokus fajn, ale smysl to dnes nemá..

Dej ten svůj motor do pucu ať se ti nerozletí a šlape jak hodinky, budeš spokojenej a časem si nějakej turbobenzín kup...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]