Nejste přihlášen/a.
Pokud opravdu spěchám, tak vyjíždim o 10 minut dřív.
Jinak tak abych jel bezpečně, a nejel víc jak o 40 v obci nebo o 50 mimo obec (to jsou papíry do čistírny). Naopak ráno když se motaj děcka u školy tak nemám problém jet 30, nebo chvíli počkat za kolem až bude dost místa na předjetí...
Nesouhlasím. Jsou místa papírově v obci, kde je 90 docela v pohodě, žádná magořina. V hlavě by si to měl spíš srovnat někdo, kdo mimo obec trvá na svém právu jet 90 skoro až ke značce obce a na hned začátku brzdí na 50. Samozřejmě nevím, kde jezdí asd1, ale mě osobně napadají minimálně tři místa z mého okolí, v obci, kde bych si v případě spěchu troufla jet i víc, než "jenom" 90 - a občas doopravdy potkávám někoho, kdo podle mého odhadu jede 100+. Já sama tam tak nejezdím, obvykle se držím cca 70, což netvrdím, že je správně, ale 50 nejezdí ani na jednom z úseků snad nikdo kromě autoškol.
Jako odpověď na otázku - na českých limitech (tj. 20-30-50-90-110-130) jezdím obvykle kolem 30-35-55-100-115-140 tachometrových. Záleží na konkrétní situaci, nemám problém jet i výrazně pomaleji, než je limit, když na rychlou jízdu prostě podmínky nejsou.
Po "Autobahn" podle provozu a nálady, většinou kolem 150.. Výjimečně o trochu víc, o něco častěji o něco méně..
Při své cestě na chalupu do Severních Čech projíždím několika naprosto liduprázdnými obcemi s přehlednou rovnou silnicí, kde by jet 50 bylo zhovadilostí.
ono je lepsi clovek ktery jede v obci kde siroko, daleko nic nehrozi 90km/h nez idiot ktery jede v obci 50km/h presne na znacce konec obce tomu slapne na 90km/h a kdyz zas je u znacky obec tak brzdi skoro smykem, pokud jedu za takovym idiotem tak ho klidne v obci predjedu i vic jak 90km/h a vim ze me trouba nebude dal ohrozovat
Takže např. na ceduli 30 u stavby jedeš poctivě třicítkou několik km do příští obce? (30 je ukončená až cedulí obec nebo křižovattkou. Je to vidět dost často...)
myslis ze kdyz nabouras v rychlosti 48km/h nebo 55km/h tak v tom bude velky rozdil? pokud jo tak je na case si poridit neco jineho nez trabanta ktery je na totalku i pri srazce s cyklistou
@juraji - ano, rozdíl v následcích dělá každý km/h navíc... jsou toho mraky studií i soudních řízení s odbornými propočty.
Neříkám, že občas povolenou rychlost nepřekročím, ale hlídám si, aby to nebylo o tolik, že by mi to mohlo způsobit větší problémy. Většinou jezdím lehce na hraně (někdy lehce za hranou) povolené rychlosti a není podstatné, jestli spěchám, nebo nespěchám. Samozřejmě, že když to vyžadují okolnosti, jedu třeba krokem. Nikdy nespěchám tolik, abych musel ryskovat.
Ovšem v případě, že by šlo o život, (třeba převoz krvácejí osoby do nemocnice) bych asi povolenou rychlost moc nedodržoval.
Ty odpovědi jsou děsivé. Asi už nikdy nevyjdu z domu. Nechápu, proč byste měli jet rychleji než je dáno. 90 v obci... bože...
Já zase nechápu ty, co jezdí svých 80-90 km/h nezávisle na podmínkách, ať je léto a rovná, suchá silnice, nebo zima a všude plno sněhu. Právě takoví "řidiči", kteří se řídí pouze daným limitem a ne reálnými podmínkami a možnostmi svými a svého auta, pak končí ve zprávách.
A ještě něco: Tachometr musí mít kladnou /.... To znamená, že při 90 km/h na tachometru může skutečná rychlost být klidně i méně než 80 km/h - a na dálnici je rozdíl ještě větší, při tachometrových 130 km/h může auto ve skutečnosti jet pouze cca. 114. Ve spojení policejní tolerancí minimálně 3 km/h se s většinou aut dá mimo obec jet 95-100 km/h bez reálného překročení povolené rychlosti, na dálnici s hodně optimistickým tachometrem až cca. 150...
Nevím, co se mi snažíte vysvětlit. Náraz v rychlosti 50 km/h je o něčem jiném než náraz ve 100 km/h. A je mi jedno, jak přehledný si myslím, že úsek je. A pokud už tam je značka 30 nebo něco, tak je to ještě upozornění, že se nejedná o onen přehledný úsek a mělo by se to dodržovat.
Ale ano, přiznám se, že nesnáším, když jakékoli auto jede (klidně i po dálnici) rychleji než nějakých 80 km/h. Je mi jedno, jak rychle se někam dostanu, hlavně, že se tam dostanu celá. A i kdybych měla nejrychlejší reakce a nejbystřejší zrak a odhad, nikdy nevím, jestli kamionu neuletí kolo, jestli někdo nevjede do protisměru, jestli nespadne strom na silnici přede mnou atd.
Místo toho, aby lidi jezdili bezpečně, tak považují dopravní značení a předpisy za buzeraci. Lepí se na sebe auto na auto, takže v případě nehody jednoho vpředu, to schytají všichni (v tomhle si libují hlavně řidiči autobusů, kteří najíždí autům před sebou skoro až na nárazník), plácají se po rameni, že jezdí stovkou po okrskách a ještě si dělají srandu z lidí, kteří mají před rychlostí respekt a uvědomují si následky možné nehody.
Ale nebojte, pro klid vaší duše - neřídím, neměla bych sílu "bojovat" na silnici s těmito macho nesmrtelnými řidiči.
"Nevím, co se mi snažíte vysvětlit." - To, že ve většině případů je +5-10 km/h na tachometru zcela OK a reálně takové auto rychlost nemusí překročit ani o kilometr.
"Lepí se na sebe auto na auto, takže v případě nehody jednoho vpředu, to schytají všichni (v tomhle si libují hlavně řidiči autobusů, kteří najíždí autům před sebou skoro až na nárazník), plácají se po rameni, že jezdí stovkou po okrskách a ještě si dělají srandu z lidí, kteří mají před rychlostí respekt a uvědomují si následky možné nehody." - Tak pozor, nedodržování bezpečné vzdálenosti je úplně něco jiného než nedodržování povolené rychlosti. Lepení se na auto v předu (tj. odstup menší, než je nutné k zastavení vozidla za daných podmínek) je i v 50 km/h mnohem horší, než 110+ km/h po okresce s odstupem několika stovek metrů. A jen tak mimochodem, kdo jede po té okresce víc než 80, na toho se autobusy nelepí, protože nemůžou
A ti, kteří "mají před rychlostí respekt", jsou dost často také těmi, za kterými se tvoří kolony, protože jedou mimo obec 70, ale v protisměru jsou také auta, tudíž není možné je předjet. Nebo to na dálnici pošlou v 80 km/h rovnou do průběžného pruhu a tím omezí, případně až ohrozí vozidlo v něm jedoucí,protože si myslí, že je mělo pustit...
A co se týká "třícítky", ta často neoznačuje vůbec nic, viz třeba
rychloměr mi v autě nefunguje, tak jen odhaduju.Když jedu nacamranej, tak v obci těch 50 asi jedu, jinač jezdím rychle.Ale musím dávat bacha na cajty, páč mám ještě chvilku noty v čistírně.To by byl průser, kdyby mě drapli hlavně když maj teď ty tyčinky na kontrolu fetu...To bych byl v haji!
Někteří také preventivně jedou o 10km méně než je povolená rychlost, zejména v obci, vůbec to nezdržuje... Já ale osobně se snažím v rozumné toleranci rychlost dodržovat, největší legrací musí být, ale když pán superférový co dodržuje rychlost jednou šlápne na brzdu až metr za cedulí obce a oni ho změří... Tomu se pak říká pech...
V obci jezdím max. 50-53 km/h, mimo podle podmínek. Rovný úsek, viditelnost na kilometry a nikde nikdo? 100-110 není problém, občas i víc. Pokud je provoz, tak okolo 90, resp. tolik, kolik jedou ostatní (nechci zdržovat, ale zase nemám výkon na předjíždění v takových rychlostech), a pokud to podmínky vyžadují (např. déšť/mlha, mokro/sníh/led), tak klidně ještě pomaleji - jsou místa, kde za dobrých podmínek jedu 90+ km/h, ale v zimě na namrzlé silnici třeba 30-40. Na dálnici většinou 120-130, krátkodobě i víc, ale to už motor točí 5000+ ot./min a v autě není slyšel nic jiného. Všechno rychlosti podle GPS.
Zásadně ale (kromě předjíždění) dodržuji bezpečnou vzdálenost, resp. většinou i několikanásobek doporučované (5+ sekund, doporučují se 2), mám auto v dobrém stavu (takže takovéto zacházení bez problémů snese) a vím, co si s ním můžu dovolit. Bohužel si troufnu říct, že většina běžných řidičů svá auta pořádně ovládat neumí - protože nikdy nejeli "na doraz", takže netuší, jak se auto chová v krizových situacích a tedy ani jak správně reagovat. A to platí i třeba pro krizové brzdění se starším autem bez (funkčního) ABS (přerušované brzdění NENÍ nejrychlejší způsob, jak zastavit, a zablokování všech kol už vůbec!) nebo pro srovnání přetáčivého smyku... Rychlost není problém, problém je, že rychle jezdit chtějí i ti, co to neumí...
Koukám, že svět je plný svatých lidí kteří v životě žádný přestupek neprovedli.
Pak nechápu kdo je všechny páchá .. asi je má na svědomí pouze tazatel.
Abych odpověděl, když opravdu spěchám tak jedu rychleji podle místa v kteréme jedu, nedá se říct obecně o kolik km rychleji. Obecně jsou místa kde se dá jet o 100 km/h rychleji a jsou místa kde se dá jet o 5km/h rychleji... Řekl bych, že většina lidí bude nejvíce hřešit na dálnici a městských okruzích ... což samozřejmě opět nikdo nepřízná .. i přesto, že kdykoliv jedu po dálnici 130, tak mě spousta aut poměrně svižně předjíždí...
Jinak se přiznám, že na okresce pravidelně 90 nedodržuji. Jezdím 100-110km/h..
Slušným a zkušeným řidičem bych se i přesto nazval. Spoustu kilometrů jsem najezdil na plachtové dodávce a později zájezdovém autubusu. Za celý život jsem dostal pokut pár, z toho většina byli parkování a zákaz vjezdu. Za rychlost 1 a to bylo z radaru.
Za posledních 15 let jsem platil jednu pokutu - 100,- za stání jedním kolem na "zeleni". Moje sestra už má poslední bod do vybodování - rychlost.
Nevím, jestli se mi to vyplatí, ale tak nějak raději jezdím dle nařízení a ne podle počasí. Taky spotřeba se výrazně liší, když jedu já nebo sestra...
Omlouvám se všem, když někoho zdržuji. Pokud spěchám - omluvím se, že přijedu později. Spěchat se má pomalu. Nerad bych někoho zabil jen kvůli pár minutám zpoždění v práci nebo u zubaře...
@praivo - a ten bezpečný odstup z 99% není nikde v mém okolí. Pokud bych ho měl na pár metrů, předjede mne debílek a dupne na brzdu, pak se za ním dalších 20 km táhnu...
Takže chápu to správně, že ses právě přiznal, že bezpečný odstup nedodržuješ? To se tedy máš čím chlubit... Taky na Karlovarsku/Plzeňsku se moc podle předpisů nejezdí, ale ještě se mi nestalo, abych někde nebyl schopný udržet bezpečný odstup. Pokud už je provoz takový, že se do velké mezery nacpe auto, tak se jede 40-50 km/h a v takové rychlosti stačí 2-3 sekundy, které se udržet dají.
Dobrý den,
když tady čtu jak někteří výtečníci jezdí jako dobytek, je mi z toho na zvracení. Je mi 48 let, řidičák mám od 20 roků. Každý den jezdím autem do práce. Na trase po které jezdím se minimálně 1x měsíčně stane nějaká bouračka. A ve většině případů je na vině rychlost. Myslím si o sobě, že jsem rozvážný a klidný řidič. Jezdím rychle tak, abych neohrožoval sebe nebo ostatní. Pokutu jsem platil 2x v životě a to za parkování. Nikdy za rychlost. Chlubit se tady jak jezdím rychle v obci je podle mě na pár facek. Lidi, kam proboha pořád spěcháte? Co takhle vyjed o chvilku spíš?
Na vině bývá přesněji nepřizpůsobení rychlosti podmínkám (stavu povrchu vozovky, viditelnosti a možnostem jak řidiče, tak auta), ne samotné překročení povolené rychlosti. Zákonný limit je 90 km/h, reálný však může být podle situace klidně mezi 50 a 150. Kdo ví, co si může dovolit, nemá problém...
Když někam spěchám a jsem z toho ve stresu, tak asi to poslední, co by mi chybělo do hrobu, by byla rychlá jízda autem. Jet rychle v okamžiku, kdy se nacházím v nějakém nestandardním psychickém rozpoložení, bych si nikdy nedovolila. Řízení auta samo o sobě vyžaduje klid a pro rychlou jízdu to platí dvojnásob.
Vyjedu dřív. Nebo holt dojedu pozdě, ono se nic nepodělá.
Ale nikdy nejedu rychleji.
Kamarádka přecházela silnici (na přechodu) a někdo v autě ve městě taky spěchal. Ona má teď u tohoto přechodu pomník.
Spolužák jel na kole po krajnici - po klidné silnici mezi poli. Paní v autě taky někam spěchala. A to tak, že potom, co ho srazila, mu ani nepomohla a ujela. Další zbytečný pomník.
Takže rychleji nejezdím. Stačí někteří jiní nezodpovědní kolem mě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.