Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení ztuha

Od: hjfhgj odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

mám takový problém, kvůli problému s kolem jsem musel sundat celou pravou zadní brzdu a vytekla mi téměř všechna brzdová kapalina. Bohužel z časových důvodů mi muselo auto stát na heveru cca. 2 týdny a až teprve dnes se podařilo dát brzdu do kupy (problém s pístem). Po odvzdušnění brzd a následném nastartování jsem však zjsitil, že auto sice brzdí, ale řazení jde hodně ztuha, ne-li vůbec. Po chvilce se mi podařilo rozřadit většinu rychlostí (opět ztuha), ale zpátečka nejde zařadit vůbec.

Čím by to mohlo být? Brzdová kapalina byla dnes dolita na max. po tom, co tam žádná nezůstala.

Jedná se o Fiat Bravo II (2008) 1.9 88kw.

Díky.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Jestli má hydraulicky ovládanou spojku, tak odvzdušnit. Pravděpodobně nerozpíná úplně.

sefesfsef
hodnocení

Mělo by se jednat o hydraulickou spojku, nicméně jsem nikde na netu ani na autě nenašel ventil, kterým bych spojku mohl odvzdušnit... :(

 

hodnocení

0x

Odvzdušňovák spojky je na vypínacím válci spojky na převodovce pod baterkou. Bravo nemám, takže bez záruky.


doplněno 10.04.18 21:45:

@slavco31: Společnou náplň brzdové kapaliny.


doplněno 10.04.18 22:29:

@slavco31: S prázdnou nádobkou brzdové kapaliny stačí 1x šlápnout na spojkový pedál. A je vykydáno;)

 

hodnocení

0x

A čo má spoločné spojka s brzdami,okrem toho,že je to tam namontované.


doplněno 10.04.18 22:25:

Rád sa necham poučiť o tom ,ako sa mu zavzdušnila spojka.


doplněno 11.04.18 09:46:

Zoberme si to postupne.Spojkový valček je plný brzdovej kvapaliny,jeho stláčaným sa uzavrie prívod kvapaliny do spojkového válečka a zároveň sa vytlačí spojkové ložisko.Kvapalina v hadičke ostane na tej istej úrovni ako pred stláčaním a to na výstupe z nádobky.Po uvoľnení tá hladina ostane rovnaká,pokiaľ nikde nič netečie.Pri prudkom uvoľnení môže dôjsť k výstreku a roztečeniu po nádobke,no spojkový válček ostane plný a ostane kvapalina aj nad ním.Zakladateľ otázky písal,že až po odvzdušnení brzd mu nešli dobre radiť rýchlosti.Čiže tam dolial kvapalinu,prípadný vzduch z vrchu ušiel von nad hladinu.Na základe týchto fyzykálnych vlastností si myslím,že nás autor otázky vodí za nos.

 

sefesfsef
hodnocení

0x

Mám potíže se spojkou- ylo to takto:

1) výměna pneumatiky na zadní straně nalevo za spolujezdcem (píchl jsem)

2) zalomené šrouby kvůli špatné montáži kola

3) výměna celého náboje

4) odpojení zadní brzdy

5) připojení zadní brzdy (po 2 týdnech stání na heveru)

6) odvzdušnění brzd

7) dolití brzdové kapaliny, protože tam žádná nezbyla

8) spojka řadí ztuha (zařadím téměř všechny rychlosti velice ztěžka, zpátečka nejde zařadit vůbec) - spojkový pedál jde strašně lehko sešlápnout

9) nemohu najít ventil pro ovzdušnění spojky u Fiat Bravo II (198) 1.9 Multijet 2008, baterka sundána, pod ní jsem nic nenašel, stejně tak zespodu, když jsem dal auto na hever...

Napadá ještě něco někoho prosím?

Moc díky.

 

hodnocení

0x

autokelly.cz/...

Mělo by tam byt hydroložisko. odvzdušnovak vidiš vedle vstupu.

 

sdsddsf
hodnocení

0x

Bohužel, mám sundaný i kryt pod baterií a nic takového tam nikde nemůžu najít...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]