Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ruční brzda

Od: citroen odpovědí: 23 změna:
Dobrý den jde předělat ruční brzda ze přední na zadní nápravu? Auto citroen bx 14 tge. Dekuji

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Nechápu smysl té úpravy. Nehledě na to, že jde o podstatný zásah do konstrukce auta a to pak nemá šanci projít na TK.

 

jabraka*
hodnocení

2x

Nevím,jaký brzdový systém má Citroen,ale nejobvyklejší je sestava,na předních kolech kotoučovky,na zadních pakny.Mechanicky nekompatibilní.

JABRAKA

06.04.18 14:50
Co?

Jabrako VŠECHNY hydrocitroeny (BX,XM, Xantia,XM...) mají výhradně kototuče jak přední, tak zadní,žádně pakny a bubny! A ruční brzdu jedině na přední nápravu!

xsara měla brzdu ruční v zádu - lankovou - a tam byl taky častý problém, ale při smyku se s tím dal zachránit směr jízdy. Chápu tedy, proč někdo chce raději ruční brzdu v zádu. Až dostanu smyk na ledu-sněhu, se svou C5 si pěkně namlátím, protože automaticky chytnu ruční brzdu.

Okruh na kapalinu hydrauliky bude stejný - nikde nevidím dvě nádobky. Stejně jako u opla, kde jsou brzdy a spojka v jedné kapalinové soustavě.

break

jabraka:nic nevíš...

jmlc:jenže Xsara nema to hydraulický odpružení.Proto si může dovolit normální brzdy a jestliže je problém se zadníma brzdama, tak to je stejný jako u jinejch značek...

Myslíš, že to má jen Opel?Možná by ses divil, ale lanko na spojku snad už dneska nikdo nepoužívá...

Kolego Jmlc píšu HYDROCITROENY to Xsara v žádném případě není !

njn, pardon, to jsem přehlídl... ;) Ale touhu mít zadní ruční brzdu naprosto chápu - taky jsem s ní párkrát vyvázl z neštěstí, což s přední brzdou asi dopadne jinak. Ale na druhou stranu - C5 mne naučila jezdit ještě opatrněji, než jsem jezdil...

break

a proto určitý citroni maj ručku na předek, aby řidič z toho neštěstí vyváznul...

@break - napsal bych do pošty, abych nespamoval. Ono na náledí a mokru, když uletí zadek a chcete auto vyrovnat, to je pak zadní brzda potřeba. Přední ruční nechápu - tedy jak by mi mohla zachránit život, když dostanu hodiny... No ale asi to bude o situaci, zkušenostech...

Dotaz tazatele je sice "nelogický" a dovolím si napsat přímo hloupý, ale diskuse je zajímavá :D

break

na předek je u těhle aut z toho důvodu, že kdyby došlo k poškození okruhu třeba kvůli tomu podvozku, kterej má stejnou kapalinu i pro brzdy,tak řidič bezpečně zastaví ruční brzdou.Vážně to brzdí jak svině a už dost lidí se na tom vytrestalo, protože u těhle citráků vzali před zatáčkou za rukáv...

no a to je ten důvod, proč by to chtěl tazatel vyměnit ;)

JJ, až mi doslouží C5, taky se budu dívat na auta důkladněji - toto je jedna z mála věcí, kterou jsem neřešil. Vůbec mne ta varianta přední ručky nenapadla.

break

tazatel je k..t..n, když chce driftovat a´t si koupí BMW a ne citroena...

 

 

break
hodnocení

1x

sice citroeny dělám minimálně, ale takovou kravinu bych v životě nedělal.Pokud dotyčnej nechápe proč to tak je, tak by se do ničeho neměl pouštět a už vůbec ne do brzd...to je tak, když někdo ví prd, ale myslí si, že tomu rozumí...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

NE nejde zapomeň na to pitchovinu! Víš proč mají hydrocitroeny ručku na předek? Zkus někdy na klasice zabrzdit aukutně jen ruční a poté totéž s BéXem !Ono je to právě skrz brzdný účinek přední náprava když najednou ztratíš tlak,tak na zadku bys brzdil minimálně na 2x delší dráze než když je na předku. Oni ti konstruktéřito měli velmi dobře vymyšlené!

sollik*

Ztratil tlak? Citoren má vzduchové brzdy?

asd1

Tlak je i v hydraulice ;)

sollik*

To ano, ale mám za to, že brzdový okruh a okruh pérování jsou oddělené, ne? Nebo spíš jsem nepochopil co myslel "diesel" tou ztrátou tlaku. Proč by se měl náhle ztratit?

rqze

Nedávno tu nafťák psal o pěti litrech brzdový kapaliny, takže nějaká zvláštnost v tom bude a skoro jistě to bude mít souvislost s tim pérovánim.

sollik*

Vidíš to máš pravdu. Překvapilo mě to tenkrát, protože většina jiných aut se vejde do 1L brzdovky, ale s tou hydraulikou - na kterou jsem mimochodem slyšel samou chválu - jsem si to nespojoval. Tak snad nám to "diesel" osvětlí jak to je :) Přiznám se, že C5 kombi od 2007 (ta s tím "německým" ksichtem) se mi líbí *hi*

Ano BX a Xantia (vlastnil jsem BX14RE a nyní Xantii 1,8i16V a 2,0HDi 66kW)tyto dva modely i když předpokládám že i další hydrocitroeny to tak mají,společnou náplň oleje (zelená-LHM ) pro brzdy,posilovač a pružení,tlak dává čerpadlo.některé modely jako mnou vlastněný a myslím že i další motorizace 1,4 (1351 a 1360ccm)nemají posilovač řízení,Některé motorizace Xantií mají současně s tím i klasickou brzdovou kapalinu v- hydraulicky ovládanou spojku.

 

mathew
hodnocení

0x

Ani omylem.

K dalším dotazům: BX má brzdový okruh a hydraulický společný a žádná brzdová kapalina tam není. C5 už má zvlášt hydraulickou kapalinu a zvlášt brzdovku. Ostatní modely nevím ty jsem nikdy neměl.

 

ci
hodnocení

Když to má náhon na predek tak aspoň ať se dá dělat smyk do zatáček

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]