Nejste přihlášen/a.
Nevím,jaký brzdový systém má Citroen,ale nejobvyklejší je sestava,na předních kolech kotoučovky,na zadních pakny.Mechanicky nekompatibilní.
JABRAKA
Jabrako VŠECHNY hydrocitroeny (BX,XM, Xantia,XM...) mají výhradně kototuče jak přední, tak zadní,žádně pakny a bubny! A ruční brzdu jedině na přední nápravu!
xsara měla brzdu ruční v zádu - lankovou - a tam byl taky častý problém, ale při smyku se s tím dal zachránit směr jízdy. Chápu tedy, proč někdo chce raději ruční brzdu v zádu. Až dostanu smyk na ledu-sněhu, se svou C5 si pěkně namlátím, protože automaticky chytnu ruční brzdu.
Okruh na kapalinu hydrauliky bude stejný - nikde nevidím dvě nádobky. Stejně jako u opla, kde jsou brzdy a spojka v jedné kapalinové soustavě.
jabraka:nic nevíš...
jmlc:jenže Xsara nema to hydraulický odpružení.Proto si může dovolit normální brzdy a jestliže je problém se zadníma brzdama, tak to je stejný jako u jinejch značek...
Myslíš, že to má jen Opel?Možná by ses divil, ale lanko na spojku snad už dneska nikdo nepoužívá...
njn, pardon, to jsem přehlídl... Ale touhu mít zadní ruční brzdu naprosto chápu - taky jsem s ní párkrát vyvázl z neštěstí, což s přední brzdou asi dopadne jinak. Ale na druhou stranu - C5 mne naučila jezdit ještě opatrněji, než jsem jezdil...
@break - napsal bych do pošty, abych nespamoval. Ono na náledí a mokru, když uletí zadek a chcete auto vyrovnat, to je pak zadní brzda potřeba. Přední ruční nechápu - tedy jak by mi mohla zachránit život, když dostanu hodiny... No ale asi to bude o situaci, zkušenostech...
Dotaz tazatele je sice "nelogický" a dovolím si napsat přímo hloupý, ale diskuse je zajímavá :D
na předek je u těhle aut z toho důvodu, že kdyby došlo k poškození okruhu třeba kvůli tomu podvozku, kterej má stejnou kapalinu i pro brzdy,tak řidič bezpečně zastaví ruční brzdou.Vážně to brzdí jak svině a už dost lidí se na tom vytrestalo, protože u těhle citráků vzali před zatáčkou za rukáv...
no a to je ten důvod, proč by to chtěl tazatel vyměnit
JJ, až mi doslouží C5, taky se budu dívat na auta důkladněji - toto je jedna z mála věcí, kterou jsem neřešil. Vůbec mne ta varianta přední ručky nenapadla.
NE nejde zapomeň na to pitchovinu! Víš proč mají hydrocitroeny ručku na předek? Zkus někdy na klasice zabrzdit aukutně jen ruční a poté totéž s BéXem !Ono je to právě skrz brzdný účinek přední náprava když najednou ztratíš tlak,tak na zadku bys brzdil minimálně na 2x delší dráze než když je na předku. Oni ti konstruktéřito měli velmi dobře vymyšlené!
To ano, ale mám za to, že brzdový okruh a okruh pérování jsou oddělené, ne? Nebo spíš jsem nepochopil co myslel "diesel" tou ztrátou tlaku. Proč by se měl náhle ztratit?
Nedávno tu nafťák psal o pěti litrech brzdový kapaliny, takže nějaká zvláštnost v tom bude a skoro jistě to bude mít souvislost s tim pérovánim.
Vidíš to máš pravdu. Překvapilo mě to tenkrát, protože většina jiných aut se vejde do 1L brzdovky, ale s tou hydraulikou - na kterou jsem mimochodem slyšel samou chválu - jsem si to nespojoval. Tak snad nám to "diesel" osvětlí jak to je Přiznám se, že C5 kombi od 2007 (ta s tím "německým" ksichtem) se mi líbí
Ano BX a Xantia (vlastnil jsem BX14RE a nyní Xantii 1,8i16V a 2,0HDi 66kW)tyto dva modely i když předpokládám že i další hydrocitroeny to tak mají,společnou náplň oleje (zelená-LHM ) pro brzdy,posilovač a pružení,tlak dává čerpadlo.některé modely jako mnou vlastněný a myslím že i další motorizace 1,4 (1351 a 1360ccm)nemají posilovač řízení,Některé motorizace Xantií mají současně s tím i klasickou brzdovou kapalinu v- hydraulicky ovládanou spojku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.