Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startér netočí?

Od: flerajs odpovědí: 8 změna:

Ahoj. Můžete mi poradit čím to, že mi starér jen cvakne a netočí? Už včera mi nějak skomíral a pak to zasmrdělo, je možné že se vypálila cívka? Baterii mám novou a mám felicii 1,9D. Dřív jsem měl problém, že se startér občas nevracel, ale nastartovalo to vždy, i když někdy to trvalo déle..

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Pravděpodobně spálené kontakty v cívce startéru. Závada opravitelná jen výměnou cívky.


doplněno 04.04.18 15:50:

Startér bych vyndal a rozebral. Může totiž také jít jen o opotřebené uhlíky, což mě hned nenapadlo. No, a výměna uhlíků je určitě levnější, než nový startér.

V každém případě je třeba závadu nejprve diagnostikovat a pak teprve kupovat ND. Metoda pokus - omyl je vždycky dražší;)


doplněno 04.04.18 15:57:

A kdo to bude dělat? Proč budeš kupovat ND, když ty to opravit neumíš*sok*

Nech to odborníkům v servisu. Víš, jak to chodí: Čím víc budeš chtít ušetřit, tím víc proděláš.

flerajs
hodnocení

A měnil by jste jen cívku nebo celý startér? Abych to nekupoval po částech a nevyšlo to líp vyměnit celé..

flerajs
hodnocení

To bych to musel už někdy dělat :) takhle ani nepoznám, kde jsou a zda jsou ty uhlíky dobrý nebo ne..

flerajs
hodnocení

Tak znáš to, chci si to zkusit sám, i když můžu udělat víc škody než užitku. Rozdělat a vyndat startér snad zvládnu, ale pak to asi nepoznám. Každopádně když se z toho čoudilo, tak to vypadá že shořela ta cívka a podle návodu ji snad vyměním..

Kouřit budou i hořící uhlíky v kontaktu s rotorem při zátěži. Jak říkám: Buď si vezmi k ruce někoho znalého, nebo to nech na servisu. Jinak se obávám, že budeš vyhazovat peníze oknem.

Tady máš rozebraný stratér, položky 28, 29 a 30 jsou uhlíky a jejich držák.

Startér netočí?

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Pokud si troufáš na opravu startéru jukni na todle je to sice 1.6 okta ale princip stejnej
Ta cívka opravit de popisuju tam jak na to de jen oto se nebát a nemít levé ruce ☺
octaviaclub.cz/...
olin*
Pokud si zručný, tak to v pohodě zvládneš. Nejlip se to dělá na montážní jámě nebo na zvedáku nebo aspoň špalky (nájezdy). Odpojit jeden pól na baterii + nebo -, odpojit přívod plusu na startéru, ze spoda oddeklovat krycí plech motoru, povolit 2 matice uchycení starteru golou s voříškem 16 či 17 příp. očkovÿm klíčem a u novějších verzích překáží ještě plechový držák na hadice posilovače řízení (špatně se oddělává). Odpoj konektor s jedním vodičem na cívce startéru. Tím už je volný startér od převodovky, stačí vysunout o 6 cm ven. Na startéru nejsou záludnosti, stačí sada torxů, křížový šroubovák větší (střední), klíč 6 , 7 či 8 na úplné rozhození dolní části startéru. Další postup je krásně popsán v odkazu www.octaviaclub. Po povolení 2 dlouhých šroubů a odvíčkování zadního kulatého krytu uvidíš držák uhlíků, lehce ho stáhneš a rozjedou se uhlíky. Ty můžeš stáhnout zvonkovým drátem pro lepší nasazení zpět. Vyčisti drážky rotoru -komutátoru tvrdším štětcem a ředidlem nebo čistících sprejem. Uhlíky mínusu drží pouze dvě čtyřky nebo pětky šroubky na zadním víčku, což je docela tipťop a navíc musí být dobrá kostra/dotyk tohoto víčka k válci (statoru) a k převodovce. U tebe to vypadá na problém s cívkou, s tím kontaktem uvnitř, který přenáší větší proudy. Samotná cívka kompletní se dá koupit tuším za pět stovek-nevím přesně, nutno najít na netu. Pamatuju že nebyla drahá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]