Nejste přihlášen/a.
Zdravim chtel bych se zeptat, kdyz jedu v aute rovne tak volant mam trochu zatocen na pravo mohla by byt pricinou spatna geometrie vozu? diky
No já nevím, ale když mě na vozidle (Opel Zafira) měnili v servisu spojku, tak hned po převzetí vozidla z opravy jsem si všimnul mírně natočeného volantu vlevo. Toto přisuzuji právě tomu, že mechanik si špatně nebo vůbec neoznačil původní polohu volantu vzhledem k hřídeli, kde je volant usazen na tisícihran a patrně o jeden nebo dva zuby jej přesadil a tím špatně vycentroval. Od té doby jsem byl na třech TK a geometrie naprosto v pořádku. A tak se ptám tazatele, jestli nááááhodou na jeho vozidle nebyla prováděna oprava, při které musel být odpojen volant od hřídele.
Při výměně spojky se do volantu nehrabe... Vyndavá se poloosa = demontáž těhlice a čepy si sednou jinak než byly...
ne, on vůbec neví o čem píše.Ani do pedálu se nehrabe.Určitě se vyndávaly těhlice a nejspíš i nápravnice.Proto je geometrie rozhozená...
Když se vyndavá motor, tak se odpojuje řídící tyč z tisícihranu. Při zpětné montáži pak jeden mechanik musí držet volant tak, aby byla příčka volantu rovně a druhý nasazuje řídící tyč do tisícihranu. Kdyř se to netrefí a přijde se na to pozdě, tak se to dá trochu spravit při seřizování souběhu předních kol.
ježkovi voči, co to meleš za kraviny?Vyndávals někdy motor z auta?Navíc při výměně spojky ho nevyndáváš a už vůbec nerozpojuješ řízení.Maximálně se nechá zavěšený a vůbec se do žádnýho tisicihranu nehrabe, nehledě na to, že některý auta maj ten tisícihran tak vymáklej, že prostě otočit nejde...nemáš ani pár o tom, co tu píšeš...
Chybně nastavená geometrie.
Má to být řízení ve středové ploze, volant ve středové poloze (zafixovat), pak se nastavuje sbíhavost přední nápravy. Zadní náprava musí být ve správné poloze taky..
Většinou se geo změní při práci na táhlech řízení, čepech náprav atd. Řešit to přesazením volantu NE, to je hrubá chyba.
Můžeto být i špatně nahuštěná pneu atd., ale základ je kontrola geometrie...
pokud je na stranu s autem to nic nedělá tak je možné, že volant byl demontován a špatně vycentrován při osazení...nevíme co máš za auto..
V každém případě je třeba zkontrolovat geometrii a správně seřídit. Přesazování volantu je nesmysl, každé vozidlo má z výroby stanovený rejd do krajních mezí vlevo a vpravo. Při tomto nastavení má zaručenou správnou geometrii v celém rozsahu rejdu. Pokud je geometrie seřízená "na jiný střed" a tomu přizpůsobená poloha volantu přesazením, dojde k rozhození celkové geometrie (sbíhavosti) přední nápravy v celém rozsahu rejdu.
můžou jít do háje třeba čepy nebo silentbloky v ramenech...Nebylo tam v poslední době něco děláno?Stačí málo, aby se geometrie rozhodila...Výměna ramen, čepů, tlumičů nebo třeba i vyndání manžety stačí, aby se to rozhodilo.Otázka je, o kolik je ten volant na křivo...Potřeba zajet tam, kde dělaj geometrii.Na některejch autech je potřeba seřizovat i zadní nápravu.Tam i poznaj jestli je něco s vůlí.Tak jako tak na nastavení geometrie by měl být podvozek OK, správně nahušťený gumy a prázdný auto...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.