Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autoškola před 18? Jaké auto do začátku?

Od: tomasino odpovědí: 8 změna:

Ahoj, mam na Vás hnedka dvě otázky a budu rád za odpověďi. Je mi čerstvě 17 (březen) a chci si dělat letošní rok autoškolu nejlépe už v Srpnu, nebo nejpozději v září. Na auto se dost těším, ale není to hlavní důvod proč chci začít už v Srpnu budu dělat i závěřečky na SŠ a nechci do toho motat autoškolu.

Ale teď k věci, když začnu dělat autoškolu v 17, tak učitel se mnou během 2-3 měsícu probere všechny věci kolem teorie + jízdy a pak až do března budu mít "klid" a čekat jen na závěrečky? ,nebo se to rozloží? Že dá 1-2 měsíčně jízdy a teorii?

Pak je tu ještě jedna možnost, že bych to začal dělat, až v Lednu? Když bych začal v půlce Ledna, tak to stihnu do Března, ale funguje autoškola i v Lednu? Někde jsem slyšel, že je to v zimě těžší, ale na druhou stranu získám zkušenosti a budu připraven i na tu zimu.

Jaké auto do začátku? Už jsem si šetřil od 15 na auto a s letní brigádou budu mít něco kolem 100k do auta nechci určitě dávat 100k ,ale co jsem tak koukal, tak bych šel do Škody přesnějí Škoda Octavia 1 TDI 1.9 v Německu se dá koupit kolem 50k krásný kousek, už chci něco lepšího, než Feldu. Myslím si, že do začátku by to bylo dobrý auto (spotřeba,díly,cena) auto si chci kupovat ještě před 18 abych mohl hnedka jezdit.

Ale rád bych slyšel i Váš názor?

Předem díky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x

Lepší až v lednu - 1. zajezdíš si na sněhu (pokud bude) 2. pak nebude pauza a nezapomeneš to.

O1 za 50k je obvykle olítaná plečka A obecně koncern je předražený...

 

majsterjoe*
hodnocení

1x

Nejlepší je dělat ji co nejblíže k 18. narozeninám, ať můžeš hned jezdit. Kdyyž budeš mít po jízdách a po teorii čekat třeba několik měsíců na závěřečnou zkoušku, nedělá to dobrotu. Autoškola funguje po celý rok. Na sněhu se aspoň člověk více naučí, a hlavně, od podzimu do jara jdou krásně vidět všechny značky, které často přes léto jsou schovány za stromy a podobně. Nu a hlavně si už ani nepamatuji zimu, kde by se sníh držel nějak dlouho. Kupovat si diesel na krátké vzdálenosti není ideální, avšak v té ceně je jedno co si koupíš než auto zrušíš, nebo prodáš.

A poslední věc. Řízení bez patřičného oprávnění tě může stát po zahájení výuky v autoškoly klidně i rok zákazu a několik desítek tisíc pokuty.

*nene*

 

marek2
hodnocení

0x

To jak budeš mít rozložené jízdy ti řeknou jedině v autoškole - většinou to je o domluvě na tvých možnostech. Pokud jsi z většího města tak bych v zimě autoškolu nedělal.

Ale jednu rada a na tu opravdu dej - drž se pryč od starých škodovek - každý ti bude tlačit, že to je nesmrtelné a že na to seženeš levné díly a že to je poslední kvalitní auto a podobně -

1) je to 20-15 let staré auto co a nevěř 200k najetým ( lidi by si určitě jinak nepřiplácely za naftu aby měli dražší servis, pojistku a najezdili s tím pár km za rok )

2) je to starý diesel co hulí ( nevím které jo a které ne, ale většina z nich hulí jak lokomotiva ) a už se plánují zákazy na tyhle staré auta v zahraničí a za mě bych to zavedl ihned i v ČR.

3) octavie / fabie 1 generace nemají takovou prodejní cenu, za kterou se teď prodávají ( za 15-20 let se prodávají za 25-50%? To můj renault z 2013 stratil za těch 5 let už 75-60% své původní ceny - a přitom bych řekl, že co do kvality motoru je na tom mnohem lépe jak "slavné" tdi - tu jaksi mercedes nekoupil jak v případě renaultu ( a vsadil dobře))

4) ten hnusný obyčejný interier.

Za mě ti auto radit nemůžu - nemám projeté všechny auta, takže nemůžu soudit, ale octavku klidně i 2 generace v naftě - nikdy. Šel bych do benzinu - ta spotřeba 2L nahoru tě opravdu nezabije a na servisu + pojistce to hned pocítíš ( a ve městě nepočítej, že s naftou budeš jezdit za 5 - ve meště mám s dieselem větší spotřebu jak s benzinem)

Ale můžu ti poradit, ať vyzkoušíš známé a jejich známé apod. - já se takto dostal k autům, které se ve stejném stavu prodávaly na netu o cca 50-60% dráž( ne bazar)

hoover

Co se autoškoly a jízd týče, vážně se to liší podle místa i konkrétní AŠ.

S prvním bodem souhlasím, ale vysoký nájezd a stáří přece automaticky neznamená, že je konkrétní auto špatné. Mnohem víc totiž záleží na předchozích majitelích, v jakém režimu auto fungovalo. Mám osobní zkušenost se Škodou O1 1.9 TDI, která najela různě po Evropě a kousku Asie téměř 900 tisíc km, teď už možná skoro k milionu - a světe, div se, nehulila jak lokomotiva, spotřeba oleje byla odpovídající kilometrům (cca 1,5 l na 10 000 km), pořád to bylo spolehlivé auto. Na druhou stranu vím o Octavii 2 TDI, která je vážně "sazomet" - zadek auta je zakouřený, po startu vypouští modrý obláček a tak vůbec nemá ten motor úplně zdravý zvuk. Jenže zatímco o O1 bylo pravidelně pečováno, často včetně preventivní výměny dílů, u té O2 vím, že pro majitele není problém měnit olej kolem 20 000 km. Jenže v bazaru nebude ležet Octavie v perfektním stavu za 50k, takovou si každý nechá nebo prodá známým.

Druhý bod souvisí s prvním, ale nedokážu objektivně posoudit, čím to vlastně je. Uznávám, že velká většina starších dieselů kouří víc, než by měla. Jestli různé "úpravy"...? Znám ovšem dost nafťáků, které při normálním provozu víc zakouří nanejvýš tak pod plným plynem.

Co se třetího bodu týče, srovnávat Renault a Škodu.. Rozdíl mezi dvacetiletým "koncernem" a Renaultem je ten, že Renault už nejezdí. To mě třeba ukamentujte, ale ojetý Renault je cesta do pekel. Jestli jsou Renaulty teď (míněno tak 2014+) lepší, to nevím, ale do té doby katastrofa. Zvláštní, že třeba Peugeotu nebo Citroënu se to netýká.

Čtvrtý bod je nesmysl, každému vyhovuje něco úplně jiného. Mně se nelíbí interiér francouzských aut, naopak mi vyhovuje třeba GMC nebo Dodge.

A s volbou benzínu místo nafty souhlasím, pokud tazatel plánuje krátké trasy. :)

 

tomasino
hodnocení

0x
1.) Autoškolu začnu dělat asi v Lednu bude to nejlepší.
2.) U auta si nejsem teda moc jistý, jako student si moc nevydělám a z rodiču peníze tahat nechci. Chtěl jsem naftu, protože budu dojíždět skoro 100km denně, kdybych dojížděl kousek, tak asi benzín to by pro naftové auto nebylo dobré. Na druhou stranu ta cena benzínu, taky není nějak rozdílná.Doufám, že nenarazim na nějakou, která si pár km odečetla ( to hrozí asi jen v AAA).
3.) Jak jsem psal, že chci auto před 18 nemyslel jsem to tak, že v něm budu jezdit před 18, ale abych dodělal autoškolu a mohl hnedka jezdit. Uvědomuji si jaké jsou za to pokuty, když jsem přejízděl na Babettě bez papíru, tak jsem narazil na policajty, který mě nechali být, ale varovali mě, že příště mě to projít nemusí pokuta, až 50 000 Kč a 2 roky zákaz řízení Babetta neměla pojistku. Tenkrát jsem měl opravdu velké štěstí.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Máte doma nějaké auto? Jezdíte s ním do servisu? A věří tatík tomu servisu? - no tak nejlepší je zajet tam a pobavit se o problémech vozů za 100K - jsou stejné, jako u vozů za 50k nebo za 150k - protože je to ojetina a musí se servisovat.

Nejdražší auto v životě jsem měl za 55000,-Kč- tenkrát se dovážela auta relativně draze. I tak jsem s každým autem za 50k a méně najel zhruba 100tis km. Ten servis byl stejný jako u sousedů s auty za 150-200tis. Vlastně i levnější, protože drahé plotny elektroniky jsem v autech neměl.

Doporučení z vlastní zkušenosti? Do začátku malé auto - ne ochcávku, ale Punto-Fiestu-Corsu-Swift-Clio a podobné. Motorizace od 1,5D nahoru, turbo nedoporučuju v TDi - za tu cenu to bude chtít repase za 15 a víc tisíc.

Krásná auta z Německa můžou být po opravě dovoz Ukrajina odcizeno v Maďarsku... V TP je vždy jen ten poslední vlastník a nezjistíte historii... Německé faktury nebo servisní knížku asi ověřit nedokážete...

 

tomasino
hodnocení

Neříkám, že auto musí stát rovných 50k jsem ochoten připlatit a investovat třeba víc.

...ale z vlastní zkušenosti máme jedničkovou ovci koupenou, když měla 150k v roce cca 2011 a táta za to dával 90k letos překročila 380k km v životě se na ní nic nepokazilo a nikdy nás nikde nenechala žádná velká investnice jen běžné výměny. Rád bych si jí nechal a pokračoval v ní dál, ale myslím si, že do tý doby se za něco vymění. Jenom k tomu Německu z vlastní zkušenosti vím, že v Německu existuje několik soukromích aukcí aut ke kterým máte napsanou historii + většinou jsou pravidelně servisované a i tam se občas ukáže krásná ovečka v rozmezí 50-90k.

Nemůžu tady zas dělat, jak tomu rozumím, ale rád si nechám poradit i od Vás a naberu nové zkušenosti a rady co se vyplatí a co ne.

Koukal jsem i na Škoda Octavia 1.8V TURBO...,ale to si až déle. :D

kohout00*

Pokud si chceš tu vaši Ofci nechat, tak ji od rodičů kup. Určitě dostaneš slevu a máš jistotu, že víš co na tom autě je a není špatně a jak se s ním zacházelo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]