Nejste přihlášen/a.
Gumy měním podle počasí, měnit je podle kalendáře je pitomost.
Když jsem před 10 lety v únoru koupil auto na zimních gumách, dostal jsem k němu i sadu kol s letními pneumatikami. Od té doby jsem svědomitě a ručně 2x ročně kola prohazoval. Vzhledem k tomu, že jedno moje kolo váží bez mála 1/4 metráku celkem dřina. Když jsem se pak po 6 letech při výměně sjetých letních gum na ně pořádně podíval, ukázalo se, že jsou taky zimní... . Takže já jak blb měnil 2x ročně zimní gumy za zimní gumy.
Já nebudu měnit pneu, mám celoroční.
Nechci tady vířit vodu, ale možná by bylo vhodné použít slova výrobce či prodejce, který nabízí celoroční pneumatiky:
Pneumatika Sava Adapto obsahuje směs s obsahem siliky, která zajišťuje celoroční přilnavost – bez ohledu na počasí. Symbol sněhové vločky značí, že pneumatika odpovídá přísným normám pro vlastnosti zimních pneumatik. Směs běhounu se přizpůsobuje podle počasí. V létě poskytuje optimální tuhost a v zimě si zachovává flexibilitu. Výsledkem je bezpečná ovladatelnost a brzdění za každého počasí. Přilnavé hrany běhounu zajišťují lepší záběr na zasněžených vozovkách. Široké drážky ve vzorku běhounu snadno odvádějí vodu a snižují tak riziko aquaplaningu. Tišší pneumatiky umožňují komfortnější jízdu a nižší hlukové emise. Pro pneumatiku Aadapto byl vyvinut vzorek běhounu, který snižuje hladinu hluku a zajišťuje tak hladší jízdu.
Barkane, prosím ještě jednou, můžete sdělit, či vyfotit, jaké mají Vaše pneušky označení na boku pláště?
Opět děkuji
Jseš si opravdu tak jistý. Budeš věřit v to, co je v odkazech?
adac-pneu.cz/...
pneumatiky.cz/...
auto.cz/...
rozhlas.cz/...
No, v těch odkazech jsem se dočetl, že když má pneumatika označení vločkou, jedná se o zimní pneumatiky. A na fotkách vločku vidím. Takže nemáš celoroční, ale zimní.
@barbakan když budu jezdit celej rok na jedněch gumách, tak z logiky věci musejí být zimní. A v těch tvých slavných odkazech píšou, že takové se na "letní" jízdu moc nehodí (adheze, brzdná vzdálenost apod). Takže ať tu gumu prodejce nazve jak chce, v první řadě je to zimní guma, pak všechno ostatní.
... a víš, že mě to vůbec nevadí, že se nehodí na "letní" jízdu? Tím stylem, co jezdím, neohrožuji sebe i ostatní účastníky sil. provozu. Jsou řidiči, kteří mají vymakané "zimní" pneu a bourají. Zimní pneu nejsou samospasitelné. Já ušetřím za přezouvání, ve sněhu taky projedu a na ledě dostane smyk i tank, když to vezmu zjednodušeně. Osobně jsem přesvědčen, že znak M+S jsou celoroční pneu a jak píše mikihans: Samozřejmě že i pneumatika, kterou výrobce označuje jako celoroční, musí být označena jako zimní, jinak by s ní nemohl jezdit v zimě.
To je vše na téma celoroční pneu.
@barbakan Copak nevidíš ty špunty desénu na svých kolech? Jsou konstruovány tak (jak směsí tak designem), aby se měkce hejbaly a sníh nebo bláto se dostávalo z drážek ven. Proto je to primárně zimní guma. To, že se dá použít v létě nikdo nezakazuje (zatím tedy), ale právě kvůli měkkosti těch špuntů se s tím blbě jezdí na suchém asfaltu, kterej je rozpálenej na 50-70 stupňů třeba. Jasně že to nepoznáš při jízdě do sámošky o dvě ulice dál, ale na dálnici už ano.
TAkže to není celoroční guma, se kterou můžeš jezdit i v zimě, ale zimní guma, se kterou lze jezdit i v létě
Desén pneu je oboustranný. Jestli víš, co to je!
Podobného desénu jsem měl předešlé pneumatiky stejného výrobce a také označené M+S a najel jsem na nich snad 40 t. km...bez nehod, podotýkám.
doplním s,e protože jsme rychle odeslal.
M+S je označení pro zimák, celoroční maj AW, ale celoroční může mít označení M+S.Je to podle nějaký vyhlášky a je v tom pak bordel:D...prostě ta pneu to splňujě a může to značení mít resp. je to zimák:D...takže máte pravdu všichni...já bych ju označil za zimák a nic bych nezkazil...ale je to nejspíš celoroční dle výrobce
Krásně tu slovíčkaříte... Celoročka musí mít označení M+S, protože bez toho nesplní předpis pro zimní pneu a nešla by v zimě legálně použít.
Pokud někdo nechápe rozdíl mezi celoroční a zimní tak holt nechápe... Pochopí až si projede novou zimní a novou celoročku a zjistí že ta zimní plave mnohem víc.
Mmch. dva roky stará zimní se vzorkem 5mm už je chováním prakticky celoroční - na sněhu se dá ale žádný zázrak, nová zimní je lepší; v létě se dá taky, ale čistokrevná letní je lepší.
Jde o to, kdo čemu věří a co si kdo jak vyloží. Sdělení prodejce, či předpis.
V podstatě jde jen o akademickou debatu, páč všichni máme pravdu.
13. Vozidlo nesmí být, s výjimkou nouzového dojetí, současně vybaveno pneumatikami různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená - BIAS BELTED. Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.
Dobrý den. Ještě bych počkala. I v dubnu sněžívá a na sněhu jet na letních gumách může jen hazardér.
No pro mě za mě si klidně jezděte už na letních pneumatikách, já si zatím ještě nepřouzávám. U nás na valašských kotárech ještě i mrzne.
Eulálie ale ono něco jiného jsou horské oblasti a něco jiného zbytek ČR.Takže třeba Šumava,Krkonoše,Beskydy a dosti často i Vysočina je plná sněhu,ale něco jiného je Polabí ,Znojemsko ...
To mi připomíná každoroční extempore se šéfem. Zásadně vyžaduje výměnu dle kalendáře. Cestou po Praze totiž za posledních 5 let potkal sníh asi tak 2x. Z uvedeného vyplývá, že měním podle počasí (jinak minimálně hrozí, že nevyjedu domů) a poslouchám řeči o tom, že budu ty gumy platit, protože se v teple sjíždí.
Zimní mám zhruba 4,5 mm hloubky dezénu - letos se s nimi bude jezdit, dokud průměrná teplota nebude vyšší než 18 °C :D
Dále na pneu najdete texty označující specifické vlastnosti pneumatiky
TUBELESS - bezdušová pneu
TUBETYPE - dušová pneu
M+S, MUD+SNOW - bláto+sníh, pneu určená pro zimní provoz
RF , XL, C REINFORCED - zesílená kostra pneumatiky pro dodávky
DOT 2409, označuje týden a rok výroby pneumatiky, dvacátý čtvrtý týden, rok 2009
OUTSIDE, INSIDE - vnitřní a venkovní bočnice
ROTATION - směr otáčení pneumatiky
AT - All terrain, pneumatiky pro všechny druhy terénů
AW - All weather, označení pro celoroční pneumatiky
RW,OWT, OWL - bílý nápis na bočnici pneu
XNW - bílý pruh na bočnici pneu
RB, RBT - černý nápis na bočnici pneu
RY - žlutý nápis na bočnici pneu
RBL - vystouplá písmena na bocích pneumatiky
FR, MFS - zesílená ochrana disku na pneu (ráfku)
ULW - pneu s ultralehkou konstrukcí
F - homologace pro pneu Fiat
MO - homologace pro pneu Mercedes Benz
NO - homologace pro pneu Porsche
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.