Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia problémy s přístrojovou deskou

Od: tomas27 odpovědí: 7 změna:

Vlastním vozidlo Škoda Fabia 1,9 TDi 74kW z roku 2002, najeto má 254 tis. km. Mám problémy s přístrojovou deskou, když zapnu stěrače, stává se, že ručičky ukazetelů spadnou na nulu a asi za vteřinu se zase vrátí na původní hodnotu, rozsvítí se asi na vteřinu všechny kontrolky a vynulují se všechny údaje - obě paměti palubního počítače a denní počítadlo kilometrů, pouze hodiny zůstanou zachovány. Tento problém s přístrojovou deskou se ale objevuje nepravidelně, takže někdy při zapnutí stěračů se problém objeví a někdy se nic nestane, přístrojová deska funguje bez výpadku. Ty údaje palubního počítače a denní počítadlo kilometrů se ale vymažou i při vypnutí motoru - v okamžiku, kdy otočím klíčkem ve spínací skříňce, ale také nepravidelně, někdy se nic nestane a někdy dojde třeba 2x za sebou k výpadku přístrojové desky a k vymažání údajů. V okamžiku, kdy vypínám motor a dojde k výpadku přístrojové desky, je vidět, že ručička otáčkoměru se pohybuje trhavě směrem dolů na nulu. Pokud přístrojová deska nevypadne, ručička otáčkoměru se pohybuje plynule směrem dolů na nulu. Zezačátku docházelo k výpadkům přístrojové desky jen při zapnutí stěračů. Potom jsem dal auto k mechanikovi, aby zjistil, proč dochází k výpadkům přistrojové desky, ale stejně auto neopravil a ani nezjistil, čím to je. Říkal, že zkontroloval hlavní kabelový svazek a očistil kontakty u pojistek nad autobaterií, ale právě od té doby, kdy mechanik to auto kontroloval, se ty výpadky přistrojové desky zhoršily, objevily se právě navíc ty výpadky i při vypínání motoru, jak jsem popisoval a při tom vypínání motoru k těm výpadkům přístrojové desky dochází často, odhadem tak při každém pátém vypnutí motoru dojde k výpadku, někdy i častěji. Jak se to podle vás mohlo stát, že od té doby, kdy to mechanik kontroloval, se to zhoršilo? Kde může být chyba ohledně těch výpadků přístrojové desky? Vzhledem k tomu, že jsem při koupi auta nedostal přívěsek s kódy, ptám se, jestli jde přes diagnostiku vyčíst kód imobilizéru pro případ, že by se měnila přístrojová deska? Je možné nastavit celkové kilometry u druhé přístrojové desky, abych měl na počítadle stejný údaj jako byl u té původní přístrojové desky? Děkuji za odpověď

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tomas27
hodnocení

Omlouvám se, dotaz měl být v kategorii auta, nikoliv motorky

 

olin*
hodnocení

0x
Vypadá to na nějaký špatný kontakt v elektrice, třeba i na zmiňovaných autopojistkách. Jednou jsem měl tak zvláštně přepálenou (nebo zlomenou otřesy) pojistku, že se tipťop dotýkala, takže jen při podrobném prozkoumání vlákna pojistky jsem to rozpojení uviděl. Za vodiče bych zkoušel zatahat jak V motorovém prostoru tak za palubní přístrojovou deskou, jestli není uskříplá bužírka v konektoru. Vím že jsou problémy s pojistkovou skříňkou nad baterií, takže znovu a pořádně zkontrolovat. Může být i špatná kostra na ukostření mínusu, kontakty na baterii.

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Podívejte tady, kloním se k poslednímu příspěvku od "Ekkar_z_Bastlírny"; vidím to na špatnou kostru (kostry) ...

 

tomas27
hodnocení

Jak už jsem psal, hlavní kabelový svazek, kontakty pojistek nad baterií a ukostření motoru a alternátoru se už kontrolovalo, ale nepomohlo to. Tyto problémy s přístrojovou deskou se objevují už od koupě auta. Kdyby byla třeba vadná přístrojová deska a měnila by se za jinou, bylo by možné vyčíst přes diagnostiku kód imobilizéru, aby bylo možné kód zadat po výměně za jinou přístrojovou desku? Přívěsek s kódem jsem k autu nedostal, takže kód neznám a proto se ptám. Je možné nastavit přes diagnostiku i ujeté kilometry, abych měl po výměně za jinou přístrojovou desku na počítadle ujetých kilometrů stejný údaj, který byl u té původní přístrojové desky? Děkuji

 

hodnocení

0x
Řekl bych že ti poklesne napětí při zapnutí stěračů. Pokud to dělá pokaždé, tak bych připojil multimetr na přívod budíku, zapínal stěrače a sledoval napětí. Pokud bude kolísat tak je někde velký přechodak. Druhá možnost je ko budíky, ale to by litalo kdykoliv, ne pouze při zapnutí spotrebice. Na vyčtení pinu je potřeba mít na to program. Takže se musíš poptat v servisech kdo to umí. Kilometry nejsou problem.

 

tomas27
hodnocení

Tím poklesem napětí to klidně být může, při zapnutí stěračů se to ovšem stává nepravidelně, ale k výpadkům přístrojové desky dochází i v okamžiku, kdy vypínám motor, tedy když otočím klíčkem ve spínací skříňce, jak jsem popisoval v prvním příspěvku, ale stává se to nepravidelně, takže může docházet k poklesu napětí i v okamžiku vypnutí motoru? Jak je možné, že může docházet k poklesu napětí i při vypnutí motoru? Mně připadá nějaké záhadné, že přístrojová deska vypadává i v okamžiku vypnutí motoru

 

hodnocení

0x
avatar jinx
Sú to budíky. Prešiel som si tým cca. 10rokov dozadu. Symptómy boli identické. Prejavovalo sa to 2 mesiace po kúpe auta. Dôvod bol zásah do budíkov - stočené kilometre. Po fyzickej výmene budíkov treba prepísať immo a nakódovať kľúče do spínačky. Kilometre sa dajú tiež jak dozadu tak aj dopredu s presnosťou 10km.Káblový zväzok som preventívne odbalil aj ja a vyčistil aj odtok na nosníku.Na nových budíkoch som na stabilizátore-(to je ten s 3 nožičkami) spravil rebrovaný chladič, lebo sa dosť prehrieva. Pomôcť môže ešte výmena všetkých elektrolytických kondenzátorov. Môžu byť už po tých rokoch vysušené. Ja som to spravil a odvtedy klop-klop. Auto má 295.000km skutočných.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]