Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda s minimem oleje

Od: fugin odpovědí: 31 změna:
Dobrý den,
syn mi včera volal, že mu už pár dní v zatáčkách doleva bliknula kontrolka oleje a začal slýchávat takové drnčení při sešlápnutí spojky, takže zkontroloval olej a nebylo tam nic. Dolil tedy 3 litry a auto jede zase krásně. Problém je v tom, že od té doby, co začala kontrolka blikat, ujel za těch pár dní mnoho desítek kilometrů, většinou po dálnici. Jak je možné, že jel tak dlouho bez oleje a co se mohlo motoru stát?
Renault Thalia, 2012
Benzín, 1.2 16V, 55 kW
Děkuji

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Vůbec bych se s tím nezabýval-jen pro příště kontroloval.Měl jste tam cca 2l oleje,takže jak je psáno někde nahoře -nemazalo to ve chcílích probliknutí kontrolky. osobně jsem takto dojížděl cca 70-100km ,při dopjezdu púroblikávala komtrolka i na nerovnostech-po dolití oleje jsem zjistil že tam bylo asi jen 0,5l slovy půl litru a to mazalo nejen motor,ale i převodovku současně.(šlo o tzv monoblok kdy byla společná olejová náplň motoru a převodovky,)Motor a převodovka pak šlapale ještě asi10 roků poté než skončilo autí na vrakovišti po pokusu přetlačit vláček.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Pánové "ewqw" a "Mathew" to zbytečně dramatizují. Motor se nemazal jen v těch okamžicích, kdy kontrolka blikla. To se stalo, když se odstředivou silou v zatáčce olej "přelil" mimo sací koš čerpadla a čerpadlo nasálo vzduch. V okamžiku návratu vozidla do přímého směru se olej vrátil na místo a čerpado opět sálo olej a mazalo motor. Takže k nemazání docházelo jen krátkou dobu. To samozřejmě motoru dobře neudělá, možná se mu mírně zkrátí životnost, ale na šrotiště bych to neviděl.

Pro příště to ale chce olej občas kontrolovat (určitě ale ne před každou jízdou) a případně dolévat. Rozhodně nejezdit, když už mi bliká kontrolka.

asd1

Tlakové mazání OK, ale pokud kvůli nízké hladině už delší dobu nefunguje mazání spodku motoru rozstřikem, tak se klidně začne přidírat a brzo udělá pápá. Takže s "nic se nemohlo stát" bych byl opatrnější ;)

mathew

"zkontroloval olej a nebylo tam nic" co to teda mazalo? No, když zhasla kontrolka tak tam asi něco bylo, ale o mazacích schopnostech 0,5l rozpáleného oleje, v kdo ví jakém stavu bych si nedělal moc velké iluze

fugin
hodnocení

Olej byl tak necelý půlrok a asi 10 000 km starý
asd1

Měrka nedosáhla na hladinu. Podívej se kolik je olejová náplň, odečti ty 3 litry co musel dolít a vyjde ti kolik zbývalo v motoru oleje ;)

3 litry za 10 kkm = 0,3L na 1000 km, to ještě ujde, je ale třeba každých 500 max. 1000 km kontrolovat olej a dolévat...

 

ewqw
hodnocení

0x

Asi nic moc, kontrolku ovládá tlak oleje, tedy skutečný problém kdy to nemazalo nastal až když kontroka blikala. Jestli se něco stalo, tak jen zvýšené opotřebení, bude třeba trochu víc mizet olej.

fugin
hodnocení

Takže se asi zkrátila životnost motoru? On má teď strach, že se mu to v budoucnu zadře nebo někde klekne. Má to najeto 106000. Dalo by se říct, že z toho teď třeba udělal motor co má 300 000?

 

mathew
hodnocení

0x

1. olej se má kontrolovat před každou jízdou

2. když blikne kontrolka oleje tak se má ihned na prvním bezpečném místě zkontrolovat olej a ne za půl roku...

3. vzhledem k autu se oprava nevyplatí takže až to zůstane někde stát tak to rovnou nechte odtáhnout na vrakoviště. Jelikož to pořád jede tak jestli se to zastaví za 100km nebo milion vám bez křišťálové koule nikdo neřekne

jurajjuraj*

jen ze zvedavosti, kolik znas lidi co dodrzujou bod 1? protoze ja zadneho, ani ja nekontroluju

mathew

Fyzicky nebo přes PP? To první taky moc nekontroluji, ale to druhé vidím(i všichni, které znám) před každým startováním takže se na to stačí podívat. Navíc 3l litry obvykle nezmizí za den...

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud je klidný volnoběh (kolísající volnoběh je jedna z prvních známek přidření) a start je ok, tak měl štěstí a až tak moc tomu neublížil. Pokud chyběly 3 litry, tak nejspíš motor žere olej (nebo někudy teče ven) = je třeba hlídat množství oleje. Generálkovat motor (překroužkovat, nová gufera ventilů atd.) je ekonomicky nesmysl, lepší je motor z vrakáče od někoho solidního se zárukou.

Kontrolka oleje se rozsvítí při poklesu tlaku, tj. až když je ve vaně minimum oleje a sací koš si cucne vzduchu (tj. nejdřív se tak stane v zatáčce kdy olej nateče do strany), tj. pokud kontrolka nesvítí, tak tlakové mazání funguje. Ovšem motor je mazaný i rozstřikem a to už dááávno nefungovalo - riziko přidírání spodku pístů (pokud motor nemá vyvedé tlakové mazání pro píst)

Spráná reakce je při bliknutí kontrolky okamžitě olej zkontrolovat, a ne s tim ještě najezdit pár set km po dálnici...

= dolít olej, v klidu jezdit ale hlídat spotřebu oleje

 

fugin
hodnocení

No syn teď bydlí 30km za brnem, takže toho najezdí hodně, ale za měsíc se stěhuje do brna a bude jezdit šalinou a za pár let po vysoké si plánuje koupit auto nové, takže předpokládám, že auto do prodeje najede už tak max. 20 000, tak doufám, že se mu nic nestane...jde o to že se teď bojí s tím jet někam dál, na dovolenou nebo po česku
asd1

Kdo se bojí nesmí do lesa. Zdechnout může i nové auto prakticky kdykoliv. Odejde jedna součástka nezbytná pro chod a stojí. Nemá smysl se zbytečně stresovat ;)

Hlavně to auto nejspíš žere olej, takže to beztak je plečka na dojetí... Novému majiteli přeju výhodnou koupi ;)

 

hihi
hodnocení

0x

Ono taky normální člověk,když mu blikne kontrolka oleje tak hned běží zkontrolovat olej v motoru a doleje ho tam.A ne aby jezdil ještě desítky kilometrů.*zed*Zdravý rozum to nebere

fugin
hodnocení

Prý nečekal, že by to byl olej, protože byl nedávno měněnej a je pravda, že předtím to bylo potřeba dolívat tak po těch 30ti tisících...myslel, že je to nějakej špatnej senzor, protože se tak měsíc zpět známej hrabal v brzdách a dělalo to jenom v zatáčce doleva... a navíc je to jeho první auto, takže nevěděl při sledu okolností že probliknuti v zatáčce je málo oleje...i když jsem mu říkal aby kontroloval olej, což nedělal blbec...
aj

pokud vím,tak kontrolka brzd je jiná než kontrolka na olej!To jsou dvě rozdílné kontrolky

asd1

Měnit olej po 30 kkm je prasárna, není divu že to už po 100 kkm žere olej... Taky spotřeba oleje může být způsobená honěním za studena - píst se ohřeje rychle a roztáhne se víc než blok který se ohřívá pomaleji = píst jde natěsno, vyběhá se "šiška" a začne brát olej přes kruhy...

Jó, mladej a blbej ;)

mathew

Jak dlouho tam ten olej proboha je, když ho po 30 tisících km dolíváte?*ee*

 

aj
hodnocení

0x

připomíná mi to případ ženské,VŠ,titul Mgr.,od které jsem koupil auto.Přijela s autem a na rysce od motoru od oleje nebylo vůbec nic vidět,žádný olej.Najela s tím 100 000 km a nevěděla,že se v motoru musí kontrolovat olej.Jen jí ho občas v servisu nalili.Holt kde pámbůch přidal tak jinde zase ubral

 

barbakan*
hodnocení

0x

To mi připomíná: Potřebuji koupit novou měrku. Ta stará je už krátká a nedosáhne na hladinu oleje.

 

fugin
hodnocení

Tak olej teče odsud.
Jízda s minimem oleje

 

fugin
26.03.18 15:21
hodnocení

Jízda s minimem oleje #2

 

mathew
hodnocení

0x

Tak to by mohlo stačit vyměnit olej a šroub s těsněním.

 

vernon
hodnocení

0x
Nevím jak u Renaultů, ale u normálních aut hlásí blikající kontrolka pouze nízkou hladinu oleje, teprve kdyby se v zatáčkách rozsvěcela na pár sekund tak by to byl nedostatečný tlak oleje. Takže tomu motoru se nic stát nemohlo...

"už pár dní v zatáčkách doleva bliknula kontrolka oleje"

mathew

K tomu nic nemohlo stát, bych ještě doplnil, že některé verze mají pouze 3,7l oleje a on tam dolil 3l a to ještě nepíše jestli to bylo po max.

 

break

asi tak, zrovna třeba Rencek může mít u nějaký 1.4i jen 3,5 litru oleje...Nespolíhal bych na to, že tomu nic nebude.Blikat to nemá...Nedávno jsem dělal auto, kde taky občas problikla kontrolka oleje...Projetá klika...

fugin
Zatím to prý jezdí normálně jako předtím. Po utažení spodního šroubu od nádržky už ani olej neteče.
asd1

Jak už jsem psal - motor podle chování nejspíš přežil bez úhony.

I tak hlídat spotřebu oleje, kromě netěsného šroubu (který osel utahoval zátku?!) ho může i žrát motor... A výměny oleje - ideální je napřejíždět přes 15 kkm/ 1 rok a dávat kvalitní filtr (např. Mann). Olej klidně levný - stačí když splňuje specifikaci pro daný motor, nějaké extra oleje za dvojnásobnou cenu nemají význam.

fugin

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]