Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
koupili jsme si ojetého golfa V s nájezdem 266tkm, konkrétně 1.9 TDI 77kW a kódem motoru BLS, tedy verze s DPF.
Ale zaráží nás dvě věci, které nevím jestli spolu mají až tak úplně nějakou spojitost, ale celkem se bojím drahé opravy.
Jde o to, že pokud auto běží na volnoběh, tak jakoby vynechává, vždycky jakoby "zaškytne", ale jinak běží plynule.
Co se startů v zimě týče, tak včera v -7°C na drc a motor hned plynule naskočil, ale stále se ozývalo takového jakoby vynechávání a zaškytávání (za studena i za provozní teploty).
Jako první mě napadlo, že by mohl být v háji setrvák, ale co jsem zažil u jiného koncernového vozu, tak stačilo vyšlápnout spojku a vadný setrvák utichl, což se tady nestalo a motor stále vydával chvilkama takové divné, nepravidelné zvuky.
Další věc, co mě napadlo, že by mohl být přidřený píst ve válci, popř. vadný vstřikovač a nebo ještě hůř, načata kliková hřídel, která prý u těchto motorů občas ráda praskala a v důsledku pokroutila celý blok motoru, který byl zralý akorát tak na výměnu, ale to si myslím nebo spíš doufám, že není náš případ.
Další závada, které jsem si všiml je, že při akceleraci se celé auto začne klepat a vibrovat v cca 1800-2300ot., pak vibrace přestanou a auto zase jede jak má... To jsem také původně chtěl přisuzovat vadnému setrváku, ale vzhledem k tomu, že jsem tuto variantu vyloučil, tak mě napadlo, že by to mohlo být tím, že golf je na R16 BBS s nízkoprofilem, což mi na mém původním autě dělalo také neplechu a při vyšších rychlostech házelo celým autem, ale tím si nejsem až tak jistý, protože tohle je spíš ovlivněno otáčkami motoru než rychlostí.
Co jsem se dočetl, tak by mohly být vadné poloosy, popř. silentblok motoru.
Na diagnostice to bylo naposledy před vánoci na TK a emisích, kde nejsou vypsány žádné chybové kódy, pouze připomínky ke stavu vozidla.
- Špatné prachovky tlumičů.
- Zkorodované části ramen.
V odkazu níže přikládám zvukové nahrávky, které jsem zachytil mobilem:
86.63.218.222/...
86.63.218.222/...
Nepříjde mi, že by motor měl nějaký katastrofálně špatný zvuk na to jaký má nájezd, naopak si myslím, že motor běží v celku kultivovaně až na to vynechávání.
Motor taky parádně táhne a při sešlápnutí plynu je téměř okamžitá odezva a auto neuvěřitelně zrychluje, dokonce bych řekl, že i podstatně víc než by mělo.
A dle čeho toto usuzuji? Já osobně mám O1 1.9 TDI PD 74kW 4x4 s chipem na cca 81kW a ta je oproti tomuhle úplný lenoch.
Ale je fakt, že podstatnější parametr než kilowaty je krouťák, který ten golf má určitě vyšší, už jen hlavně díky své nízké váze oproti O1 v kombíku.
Ale zpátky k tématu,
doufám, že někdo z Vás mi bude schopný říct něco víc a na co bych se měl především zaměřit, popř. kolik by mohla oprava stát, když budeme brát v potaz to, že auto kromě toho vynechávání na volnoběh a vibrování při uvedených otáčkách jinak táhne jako blázen a na svůj nájezd jede dobře.
Předem děkuji za případné reakce.
Ahoj,zkus vypnout motor bez spojky,pokud v motoru zaklepe,je špatný setrvačník.Pokud ti začne v motoru klepat po zahřátí a zároveň se změní výkon motoru směrem dolů, je pravděpodobně prasklá klikovka,která vybracema vytlačí olej z ojničního šálku na třetím válci,ojnice se zadře,praskne a vyletí ven z bloku motoru.Vibrace můžou být ze špatné poloosy,to je pravda,ale zase nemá nic společného s těma věcma kolem motoru.Ale polemizovat u klávesnice můžeme tři dny,takhle těžko říct.Určitě to napíchni a uvidíš,co to napíše.Problémy s ojnicama(klikovkou),byly,pokud se nepletu od roku 2006,do roku 2010 BXE a BLS.Každopádně,pokud máš možnost,dej to pryč a kup něco s jiným kodem motoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.