Nejste přihlášen/a.
zdravim,nemam zkusenosti s spojkou ovladanou lankem,tahlem.Uz i moje prvni 120l mela hydraulicke ovladani.
Na pegueot 206 jsem si vsimnul ze pedal ma asi 1,3mm volny chod nez ucitim odpor .prvne jsem si myslel ze uz to jsou vule v mechanice spojky,ale tedkom jsem si vsimnul ze u pedalu je dorazovy sroubek ,pedal se volne pohybuje tech 1,3mm jako by bylo tahlo (lanko)delsi.Mechanizmem spojky na prevodovce to zacne pohybovat az po prekroceni toho volneho chodu.
Kdyz vymezim vuli dorazovym sroubem aby spoj.pedal fungoval okamzite NEBUDO to delat nejake problemy?
doslo k chybnemu udaji vule.Nejedna se 1,3 mm ale o vuli 13 mmm
Takhle je to v pořádku, ta vůle tam musí být aby byla jistota, že spojka je opravdu sepnutá a spojkové ložisko se netočí jak píše už "promon".
P.S. Škoda 120 měla hydraulicky ovládanou spojku, ale ne proto že byl to byla technická vymoženost, ale proto, že 120-ka měla motor a tudíž i spojku vzadu, daleko od pedálu.
Ja vim kde melo me prvni auto motor ,spojku i prevodovku.A jak to kdo nazve zda to byla vymozenost nebo nutnost,to je na kazdem z nas kdo tu dobu pamatuje.
zacinal jsem na tatkovem ziguliku a prechod na 120 ,kdyz pominu vykon a silu tak rizeni ,razeni rychlosti,brzdy ,svetla byl obrovsky rozdil.same + pro 120
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.