Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto na dojíždění do práce

Od: paulvandyka® odpovědí: 18 změna:

Zdravím přemýšlím o vhodném autě na dojíždění do práce cca 25 km tam a 25 km zpět s co nejmenší spotřebou cca do 30-40 tis kupní cena + servis.

Přemýšlím nad :

VW Polo 1.7 Sdi 44kw

VW Polo 1.2 Tdi 3L

Seat Arosa 1.7 Sdi

Opel Corsa 1.3 CDti

nebo něco jiného?Akorát nechci žádnou francouskou značku,díky za rady a postřehy.

spotřebu pod 5 l/ 100 km.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mici
hodnocení

2x

Na takových pár km určitě benzín. Roční nájezd vychází na 10tis km. Nafta je nesmysl.

mathew

Který benzín bude mít zaručeně menší servisní náklady a to o tolik, aby se zaplatila i vyšší spotřeba? Obzvláště proti SDi by mě to opravdu zajímalo.

Jisteže benzin, nebo si snad někdo myslí, že naftový SDI co je 15 let starý čeká na svýho kupce jen proto, že je úsporný. Chacha. Je v bazaru z důvodu blížících se investic. Přece si nemyslíte že někdo dá auto do bazaru jen proto, že už jej nebaví jezdit úsporně a chce dopřát úsporu i dalšímu majiteli.
Nebuďte naivní!
mathew

A benzín, kde je všechno nové a vypadá jak kdyby ted vyjel z továrny tam na toho kupce čeká?*smich*

 

mathew
hodnocení

0x

ještě Fiat Punto 1,3 JTD a vzal bych to co bude v nejlepším stavu

Po zkušenostech s Fiaty nikdy více!

 

hodnocení

Na benzín jsem tědka jezdil přes zimu s spotřebou kolem 7 l,

Něco malého jen pro sebe na cestu do práce,asi nejlepší i skrze servis bude motor 1.7 Sdi papírově má sice nejmenší spotřebu 1.2 Tdi 3L poloautomat,ale z té mám obavy skrze servis.

a spotřebu kolem 4 litrů bude znát a jezdil bych s tím právě i dálky mimo práci než tím benzínem,ten bych si nechal na zimu,pro lepší start za mrazů.

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

V autě za 40000 bych neřešil dojezd na naftu. Cena vozu, nebo údržby se vrátí právě rozdílem mezi cenou nafty a benzínu. Jedná se o starší vozy takže bez filtru pevných částí. proč ne.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Klidně ber diesla, obavy jsou zbytečné. Anebo za ty peníze už se dá koupit karbonová silnička a přes léto můžeš jezdit zadarmo. Kolo na rozdíl od auta se ti brzo zaplatí.
A pokud dela namahavejsi praci, tak vzit elektrololo..vlastne od jara az do podzimu na kole uplne vpohode.

 

hodnocení

0x
Ještě by bylo použitelné 1.4hdi v třeba Peugeot 206
cetrojan

Mám jej v C3 a nedám na něj dopustit !

 

 

rqweq
hodnocení

0x

Pro snžení nákladů na provoz se zachováním rozumné dynamiky a jednoduchosti motoru je vhodné LPG.

krtek66

jo plyn je také vhodná volba. Ale je potřeba k tomu mít odpovídající auto.. Mám kamaráda co si koupi Nissan Murano teď nevím jestli to není 3litr a má tam LPG přímo z německa, kterej je prej specifickej tím, že benzín do toho vůbec nemusí lít...takže si jezdí za pár korun a výkonu má na rozdávání

mathew

Jenom, aby se neprošetřila k tomu, že nebude mít ani na novou nádrž jak kolega vedle...

LPG přímo z Německa*smich* Přímo v Česku často prakticky neservisovatelný. Vlastní zkušenost s ježděním a servisem LPG v posledních 20 letech*smich*

 

hodnocení

0x
avatar diesel
Přesto,že píšeš :"Akorát nechci žádnou francouskou značku" doporučím Peu nebo Ctr a to jedno z dvojčat P-106-Saxo.Jsou to identická auta a SPOLEHLIVÁ.Syn dojíždí se stařičkou 106 (rv 1996) do práce neštří to a plně naložená (spíše přetížená ) dokáže šupajdit v pohodě i přes 120, a se spotřebo do 6,5litru,běžně do práce cca25 tam,15 zpět se spotřebou 5,5 litrů N95 v zimě.prsotě je to nenáročné,spolehlivé a myslím docela pohledné auto (hlavně saxo po FL) .Výběr motorů je velký od základní motorizace s litránkem a 33kW až po vrcholnou motorizaci 1,6í 16V VTS s nwn 80kW. doporučil bych spíše 1,1 (1124ccm ) a verze obě jak 40 tak i 44kw. pak je ještě 1,4 a nebo nafta -1,4d (starší) nebo 1,5d(novější).S nafto se dá jezdit kolem 3,5l/100km.Prostě spousta Čechů má předsudky vůči francouzů,ale ve skutečnosti to bývá opd JPP. jeden slyšel a pak to jako pravdu šíří bez ověření dál. Jinak jak píšete že 1,2 TDi 3L nevím ,jezdil jsem s LUPem s tímto motorem a robotem,spotřeba neklesla pod 4,5 litru a pže to byl bezúdržbák (předchůdci od firmy na to sra...) tak bylo v docela špatném stavu a nakonec odešla převodovka .Pokud by bylo udržované,měněné oleje filtry atd? pak snad ale u tak staré ojetiny je to sázka do loterie,ostatně jako u všech.ale ja pak rozdíl -P106 =poctivá mechanika a minimum elektroniky,1,2TDi 3L= hooodně elektroniky.Třeba ale někdo můýe mít jiný názor.

 

hodnocení

Ano LPG by bylo vhodné také,ale já často jezdím do podzemních garáži a tam se nesmí s lpg pokud je mi známo.

Ja často po práci řeším dost věcí okolo mám ještě menší práci bokem a to bych na kole nestihal časově.

Auto bych nekupoval zásadně z bazaru,ale od soukromníka,či z Rakouska by jsme s kamádem dojeli nejvíc mě asi zaujalo skrze nároky na udržbu a náhradní díly a polo s 1.7 Sdi a není to s PD,DPF,ani turbem co tam není to se nepokazí :)

to dle recenzi hodně vydrží,a když už pořizovat jiné auto tak at je rozdíl v spotřeby znatelný,aby ta koupě měla smysl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]