Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto pro studenta

Od: engine odpovědí: 19 změna:
Ahoj, sháním auto na denní cesty do školy (20km), narazil jsem na inzerát:
auto-diskont.cz/...
, bohužel se v autech nevyznám, nikdy jsem žádné nevlastnil a je to pro mě spíš dopravní prostředek než koníček. Chtěl bych dát zhruba 30 za auto a 20 mít jako rezervu na případné opravy. Můžete mi někdo poradit na co si dát pozor, čemu věnovat pozornost při výběru auta, případně poradit, které auto vybrat, abych nevzal úplný vrak. Děkuji.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar jmlc

co se pro neustálé reklamace a závady neprodá v AAA Auto, přesune se pod hlavičku k"autodiskont"

Máte někoho v rodině, co jezdí autem do servisu? Nějakého menšího neautorizovaného servisu? Poraďte se přímo tam - jinak zapláčete ...

engine
hodnocení

Bohužel, máme doma Opel, celkem spolehlivé auto, servisy v okolí nic moc, když už bylo potřeba něco vyměnit, tak s žádným servisem v okolí nebyl otec spokojený.
majsterjoe*

je to auto za 30 000. Na tomhle nebude problém s opakujícími závady, protože za těch zbývajících 20 000 se na autě dá vyměnit úplně všechno.

ty auta maj dva problémy

1-žerou olej tak že je motor zralej po 200000km na GO

2-praskaj nýty na diferenciálu a je to na výměnu převodovky

je fakt že za 20000 se pořídí komplet go motoru

a go převodovky je cca 10000km

 

praivo*
hodnocení

2x

Jako hlavní bych doporučil sledovat stav auta, NE kilometry. Málo kilometrů nemusí nutně znamenat, že je auto OK, a naopak 300k+ km nemusí být velký problém, pokud se majitel o auto staral a nešetřil na pravidelné údržbě.

Za mě Toyotu Yaris první generace s motorem 1.0 16V (1SZ-FE), za 30k by neměl být problém sehnat zachovalý kus. Díky nízké hmotnosti (podle TP 904 kg včetně tažného zařízení) i se 48/50 kW jede docela slušně (tachometrových 140-150 km/h na dálnici udrží), moc nežere (já mám dlouhodobý průměr okolo 5,8 l/100 km, ale klidnou jízdou se lze dostat i na 4,5) a když už se něco pokazí, tak jsou díly relativně levné, dobře dostupné a jednoduše vyměnitelné. Při správné údržbě (!) je to ale auto velmi spolehlivé, motor téměř nesmrtelný. Vím o jednom, který byl prodán se 730k km a nejspíš pořád jezdí. Navíc plní Euro 3, tudíž se neplatí ekologická daň.

Nevýhodami jsou horší odhlučnění a v rychlostech nad tachometrových cca. 90 km/h tedy poměrně velký hluk v kabině, zejména málo udržované kusy mají také problémy s korozí palivové nádrže (pokud mají kovovou), prahů a zadních podběhů (zvlášť na ty pozor, opravit to jde, ale dost blbě).

Po případné koupi doporučuji kromě běžné výměny kapalin a spotřebního materiálu (pneumatiky (na těch rozhodně nedoporučuji šetřit), brzdy, tlumiče apod.) také kvůli výše zmíněné korozi prohlédnout, očistit a případně Konkorem 500 (litr za ~100 Kč by měl stačit) přestříkat podvozek a podběhy, při horší korozi i demontovat nádrž a očistit a nastříkat ji i z horní strany (drží ji 4 nebo 5 šroubů). S heverem a dvěma páry podpěr, co teď budou v Lidlu za 399 Kč, to jde v pohodě udělat doma.

engine
hodnocení

Určitě zvážím vícero možností, zatím se pouze rozhlížím, domácí tahanice o jedno auto už mě docela štvou, uvítám jakékoliv návrhy :)

 

hodnocení

0x
avatar promon

Dávám za pravdu ( a body) jmlc. Na AAA a jeho odnože mám přesně tentýž názor. Krom toho mi přijde hodně podivné, že by 18 let stará OI nalítala jen 140 tkm, to je jen o kapku víc, než udělám na služebáku za rok. Je tedy pravda, že 1,6i není zrovna typické flotilové auto, .

Každopádně bych vřele doporučil vzít si sebou na koupi bazarovky někoho, kdo autům dobře hoví a umí posoudit jeho stav.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

věděl bych o parádní fábii kombi 01ka po rozvodech,stk,brzdách,novej chladič

1,9 Sdi chce za ní 40000kč jen sednout a jezdit na tachu je 180000km

pokud bys chtěl napiš sz pošlu ti na dotyčného číslo

engine
hodnocení

Ahoj, má na ní někde inzerát, abych si jí mohl prohlédnout a případně ho kontaktovat?

nemá je to kamarád kupoval vyší auto aby se mu do něj líp nastupovalo má náký zdravotní problémy a todle chce dát pryč

mám náká fota v mobilu moc mu fotit nejde ale de to :-D

engine
hodnocení

Zítra se registruji a ozvu se ti :)

nebo napiš mejla pošlu ti fota i s kontaktem

krtek66

ježiš šmarja...fabii ano, ale ne s motorem 1,9SDI...

A proč ne? Je to držák na věčné časy akorát mu chybí výkon ale ta fabie neni zas tak těžká a by to byla uplná tragédie
krtek66

právě proto, že mu chybí výkon...nehledě na to, že psal, že je to student...tak student nebude živit 1,9 ať už s turbem nebo ne..pojistky nejsou taky zadarmo a živit něco co nejede...ne...ať si vezme klasiku 1,4MPI nebo pokud chce poměr cena výkon 1,4 16V

 

Ty 1.4 16 ventily nejsou uplně dobrej nápad sou tam problémy s vúlí na vačkách motory rádi žerou olej
Jeden ten motor tu mam v golfu pěkná trága

1,9 sdi jsem hledal 2 roky - bez úspěchu. Vždy to bylo bouraný, motor na g.o. - škoda, že jsem si koupil něco jinýho. tu fábku v SDi bych bral, i když fabie nesnáším.

mathew

Rozdíl v pojistce se smaže při druhém výletu s kamarády, protože SDi pojede za 5 a ne za 8... navíc ta 1.4 stejně o moc líp nejede a navíc SDi je spolehlivější a nežere olej, kterej taky není zadarmo

krtek66

dabel®: olej žerou jen 16v do roku 2001...sám ho mám tak vím..ale není to zas tak strašné...1x ročně dolít 0,5l ...od 2002 je to v pohodě..každý auto má něco

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]