Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak dlouho trvá VÝMĚNA SPOJKY?

Od: oumajgad odpovědí: 7 změna:

Ahoj všem,

chci se jen optat, jak dlouho může trvat výměna spojky na Kia Sportage 2,0 CRDi. V servise mi bylo řečeno "to je práce na celej den když to půjde dobře, musí se vyndat převodovka". Servis samozřejmě pracuje v hodinové sazbě. Jde mi jen o to, aby mi nenapočítali 20 hodin práce a spojku nevyměnili za čtyři hoďky...

Může mi někdo alespoň orientačně poradit, O autech vím jen to, jak je řídit... :-D

Díky a hezký jaro!

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel
Nevím jak dlouho a jak kterém autě.jako laik jsem na xantii 1,8i16V jsem toto udělal za asi 6 hodin.Převodovka musí jít ven u každého auta a poloosy.

 

hodnocení

0x

Ve značkových servisech je na to počet normohodin... U některých aut je ještě podrám který se musí odmontovat...

 

hodnocení

0x
Existují manuály, co jaký čas trvá vyměnit na autech. Pamatuji si, jak kamarád z BMW říkal, že stačí jedno déle trvající povolení šroubu a nestíhal to časově podle manuálu. Totéž si zažíval s brzdovými destičkami, někde je vyměnil dříve, než byly sjeté úplně, zákazník si stěžoval, že ho mechanik vlastně okradl a hned byly prémie chudší na výplatě! Nevím, jak to chodí dnes, ale toto bývalo, při nových vznikajících servisech BMW v ČR. Záleží servis od servisu.

 

strangerisimo
hodnocení

0x
Záleží, jaké máš auto... Já osobně u O1 1.9TDI PD 4x4 jsem to dělal kolem 16h... U 4x4 musí dolu, jak převodovka, tak i celá náprava... Takže je to opravdu hodně časově náročný.
Ale jak říkám, záleží na tom jaké máš auto.

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Asi čím novější auto, tím hůř.
Pamatuji, jak jsem na vojně u Tatry 148 měnil spojku za necelý dopoledne.
Pravda, motor ven, ale to bylo vlastně jen pár šroubů, trošku elektriky a nějaká hadice.
johoro
Nemůžeš srovnávat T-148,tam odpojíš kardan od převodovky, výfuk a 4 silentbloky a serepetičky kolem paliva a nějaké táhlo a motor jde ven. To už třeba motor u Matesu to už byl celkem porod. Spousta šroubů, misto silendbloků nasroubit kolečka, zepředu přišroubit k rámu kozu, na kterou se klikou vysunul motor. Jednodušší byla IFA.Odšroubil se kardan mezi motorem a převodovkou, zadní kryt motoru a byl jsi na spojce. Jen tak na okraj. Z IFY pasovaly přední světla,motorek i stěrače oken,kliky dveří,ostřikovače předních oken. Možná i nějaká ovládací tlačítka z přístrojovky. Podobně na tom byl i Barkas, traktor ZT 300 a kombajny E 512. Oni soudruzi z NDR nebyli zase takový blbci. Někdo možná namitne, že měl Trabi jen 6V, ale i tak třeba stěrače a ostřikovače fungovali, sice trochu pomaleji. Později měli Trabanty už 12V a používaly se dvě 6V baterie. IFA měla třeba 24V startér, ale elektriku 12V. Stejně jako třeba P-V3S.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

nic spatneho nevidim na tom ze u toho typu je to prace na celou sichtu pokud to pujde dobre, ono staci ze se nekde urve nejaky sroub a uz se to zdrzuje

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]