Nejste přihlášen/a.
Když budeš točit ručně, neuslyšíš zvuk případného kontaktu pístu s ventilem, ale nepůjde dále točit. Když to uděláš stratérem, nejspíš ohneš ventil.
Pokud nebudou rozvody nastavené přesně, tak obvykle sice 1 - 2 zuby rozdílu nic nezpůsobí (vlastní zkušenost), ale motor nebude mít požadované vlastnosti a auto tzv. "nepojede".
Jsou motory kde se nic nestane ani starterem (píst nedosáhne na otevřené ventily=velký spalovací prostor,např tuším motor 1.3l ve starém Kadettu) naopak k tomu např nafta třeba 1,9D v citreonech a peugeotech (a nejen ty) se potkají ventily s pístem a nejlevnější je pak jen výměna ohnutých ventilů což většinou odnese vícero věcí-ventily,koníky a nakonec i vačka a písty.Byť jeden zub ještě nic neuděláale motor nepůljde vůbec nebo nepojede dobře.
Kraviny.Písty se hlavy nemůžou dotknout.Pokud se píst opře o ventil, tak to dál neprotočíš.Spíš si cejtil kompresi a slyšel si jak odfukuje.Pokud máš dobře nastavený rozvody, musí to být OK, jinak si tam něco podělal...
Rada na závěr.Pokud sis dělal rozvody a máš pocit, že píst narážíš o hlavu, tak už se do toho nikdy nepouštěj, když nemáš tucha o fungování motoru...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.