Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka motoru- auto nejede, dusí se

Od: petr02 odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, mohu poprosit někoho o radu? Známá v práci vlastní Peugeot 206 HDI, ve středu jela z práce domů a chtěla předjíždět a najednou se jí rozsvítila kontrolka motoru. Auto prej začlo strácet výkon a nejelo a pak jí údajně i chcíplo na odstavným parkovišti. Chvilku počkala nastartovala ,ale auto pořád nemělo výkon a asi se i jakoby dusilo plus pořád svítí kontrolka. Dojela domů a nechala to odvest k někomu kdo dělá "francouze" ten to prý napojil na diagnostiku a verdikt. Musíte si počkat až se oteplý je zamrzlá anfta a pak vyměnit palivovej filtr víc dělat nemůžem.

Když pominu co je to asi za experta v tom servisu tak mi to příjde jako kravina ne? Kdyby jí opravdu zamrzla nafta tak už to nenatočí na parkovišti v práci ne? Druhá pokud by se jednalo jen o zamrznutou naftu tak proč to nenechaj na dílně rozmrznout a nevymění filtr?

Spíš by mě tak zajímalo co stím? Mé první doporučení jí bylo změnit servis :) dále mě napadl třeba přicpanej katalizátor nebo EGR? Turbo by nemělo za následek dušení motoru ne? Děkuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

doktpr365*
hodnocení

3x

Viděl bych to taky na tu zamrzající naftu. Udělá se parafín ,zrosolovatí.

 

hodnocení

3x

Ten "expert v tom servisu" měl nejspíš pravdu. Nepleťte si zamrzlou naftu a zamrzlou vodu, vlastnosti "zamrzlé" nafty jsou úplně jiné, než zamrzlé vody. A v dílně to "nenechaj rozmrznout" z toho prostého důvodu, že jim to blokuje pracovní místo a omezuje je to v jejich další práci. Takže známá bude muset počkat až se oteplý (fuj) nebo najít někoho, kdo jí nechá auto v teple a pak vyměnit ten palivový filtr.

 

hodnocení

2x

nejlepší aditivum je benzín :D

U CR bych to až tak kategoricky netvrdil!Naopak toto může zmařit více nežli pomoci.Benál do ropy u předkomůrkáčů ane ne do HDi!

dáš benzín namícháš kapku oleje M2T a lítáš jak drak

Takže místo litrové flašky v kufru na celou zimu budu vozit kanistr s benzínem a lahvičkou oleje? Nebo budu popojíždět u pumpy k dalšímu šlauchu?

No nevím - nejsem chemik, raději si koupím verva diesel.

auto.cz/...
Nevypadá to že by zrovna verva byla top pro tento účel...
mathew

Nejlepší je tankovat na ONU, protože tam je každý den cisterna s čerstvou naftou takže to startuje bez přidávání čehokoliv i v -30. Narozdíl od o 10 korun dražší vervy, která leží v nádrži už 10 let*smich*

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

Já jezdím s HDi i v těchto časech - dobrá nafta a aditiva... Kolegyně má Alfu Romeo - odtáhli ji už 2x... není to o autech, je to o palivu!

Pokud by jen vyměnili filtr a poslali vás pryč, mohlo by hrozit další zanešení během následné jízdy. Solidní servis řekne, že to nechá rozmrznout v teple a přidá do nafty aditiva.

Jj dobrá nafta,proto tankuji na ONO kde mají asi 10x neli ještě větší výtoč než třeba u OMV!+ VIF zimní. a není problém.

 

petr02
hodnocení

Omlouvám se za hrubku *hi* a děkuji za odpověď. Člověk se pořád učí máme v rodině vždy jen naftu a jen jednou nám zamrzla a ani auto nenastartovalo, proto mě to překvapilo. Na druhou stranu chápu, že jim to tam zabírá místo, ale osobně bych k takovému mechanikovi vůz nedal. Když nám právě tenkrát zamrzla ta nafta normálně se to odtáhlo do servisu tam si to nechali. Po zkouknutí mechanikem bylo řečeno, že to nechaj přes noc na dílně a ráno vymění filtr a odpo sem byl už pojízdnej. Takže není servis jako servis asi :)

 

hodnocení

0x

Dobrý den, něco Vám tu už poradili. Ale nafta nezmrzne, to je blbost, ta zrosolovatí a filtrem nechce projít, zvlášť když je v zimě letní třeba. Additiva jsou dobrá pouze v tom případě, že je nalejete do nádrže, nebo do kanystru před natankováním nafty (čili nafta teče ze země "teplá", additivum už v nádrži je, tedy se smísí), pak to funguje. Probíhá tam nějaká ta chemická reakce, ale pouze do nějakých teplot. To je právě ta finta. Pokud už Vám nafta zrosolovatí v nádrži, pak jediná možnost je dát auto do tepla nebo přilét do nádrže benzin. Ale tady pozor, nafta je mastná (je to v podstatě řídký olej), slouží mimo jiné k mazání vstřikovacího čerpadla. Benzin je suchý, otázka, co pak. Benzin s kapkou oleje by neměl pro jednou vadit, ale mám to vyzkoušené jen u Saxa z 1998r. Jak by se na toto řešení tvářila modernější auta, nevím.

 

jenda2*
hodnocení

0x

0,5L oleje k 5% benzínu z objemu nádrže s naftou. Naprosto nic se neděje. Ani není důvod. To je tak stará věc a vůbec nerozhoduje, jestli je to PD, HDi nebo předkomůrkový starý motor. Ani není potřeba měnit palivový filtr, pokud bude auto v teple. Nafta není tvaroh !

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]