Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Mám babettu 207 a dnes jsem se dočetl že staré dvoutakty nemají rádi zimu... Že prý vlivem toho že je venku pod nulou tak se žebrování krásně chladí ale tím pádem se také není schopno ohřát. Píst s válcem se ohřeje poměrně rychle na provozní teplotu ale žebrování zůstane studené a tím pádem hrozí zadření kvůli tepelnému roztahování a hrozí poškození motoru. Dnes jsem babettu vytáhnul a kousek se projel, bylo asi -7...Chci se zeptat co je na tom pravdy a jestli se mám něčeho obávat? Olej dávám 1:33 (mogul TSF) a babettu vždy nechám 2-3 minuty zahřát než jedu.
Díky
Pro staré dvoutakty je poměr oleje 1:33 optimální a předepsaný výrobcem (platí pro olej M2T). Pro syntetické oleje lze snížit na 1:40. To zahřívání na volnoběh je správné, ale zadření se není třeba obávat. Spolu s pístem, pístními kroužky se zahřívá a roztahuje i válec, jen zahřátí na optimální provozní teplotu trvá déle. Když už je motor dost vyběhaný, vůle jsou dostatečně velké.
Kdo vám něco tak stupidního tvrdil? Kolik desítek let se používají motory a něco takového nebylo známo. V současné době jsou inteligence a znalosti na velikém ústupu a věci, které nikdo tolik let neznal jsou najednou problém. Co bude za 20 let? Těžko donutíte žebrování, aby bylo studené a to ani kdyby to bylo zbožné přání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.