Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obsah motoru vs. kW

Od: freade* odpovědí: 31 změna:

Co je důležitější u auta? obsah motoru nebo kW?

Dejme tomu, že si budu chtít pořídit např. ŠKODU Octavii a mám na výběr dva typy vozidla(stejný ročník výroby, stejná třída):

- 1.6 TDI/81kW

-1.4 TSI/81kW

,které auto se hodí víc na dálnici (130-140km průměrná rychlost)? jak velký význam májí kW?

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek66
hodnocení

5x

výrobci, prodejci a všichni si můžou mlet svoje o vývoji a kvalitě motorů, ale vždy platilo základní pravidlo... "objem/obsah ničím nenahradíš" platí do dnes...když vidím tu hromadu elektroniky a kovu a v tom litrovej motor, tak mám oči v sloup:)

 

hodnocení

4x
avatar h0nz490
No jsou kw pri urcitych otackach.
Pak je jeste Nm.
Dale je to podle prevodovky. A urcitych otackach pri rychlosti 130km/h.

Odpověď sice dobře ohodnocená, ale pro laika naprosto nicneříkající. Kdo do toho trochu vidí, pochopí, co chtěl autor asi říci, ale také pochopí, že tomu autor asi moc nerozumí.

K čemu jsou "kW při určitých otáčkách"?

Co znamená "Pak ještě Nm?" Že by autor hovořil o kroutícím momentu?

A jak to je "podle převodovky"? Žádný konkrétní údaj ani rada.

praivo*

P [kW] = (π . n [1/min] . T [Nm])/30000

výkon/otáčky (resp. úhlová rychlost) = točivý moment

 

hodnocení

3x

A preferuješ benzín nebo diesel? To je totiž hlavní tozdíl u tebou uvedených motorů. 1.6 TDI je diesel, 1.4 TSI je benzín. Už z principu diesel bude mít menší spotřebu, patrně větší kroutící moment a menší (i když v podstatě nepatrně) zrychlení. U TSI je tomu prakticky naopak. Oba motory jsou downsizové, tzn. malý objem, poměrně vysoký výkon, který je nahnán přeplňováním a pak některými dalšími drobnými finesami. Na dálniční provoz raději ten diesel.

KW nemají "žádný" význam, velký význam má výkon motoru, který je v kW udáván. A jelikož se jedná o výkon, logicky čím vyšší, tím lepší má auto dymanické schopnosti. Ještě lepší ukazatel je výkonová hmotnost, tzn. kolik kW připadá na 1kg hmotnosti vozidla. Čím je toto číslo vyšší, tím je vozidlo svižnější, rychlejší a poskytuje větší požitek z jízdy.

 

rqwq
hodnocení

3x

Tak jak je dotaz položený, tak na dálnici je přednější výkon - od něj se odvíjí maximální rychlost, a spolu s točivým momentem a váhou i akcelerace. Zdvihový objem motoru je jen prostředek. To, co se ostatní radci snaží vystihnout je, že podle těchto dvou hodnot lze odhadnout, jak je motor koncipovaný a jak se asi bude chovat. Obsah je jako maso v salámu, když ho tam dám a jinak to nezkazím, salám je dobrý. Když tam dám něco jiného a zároveň budu chtít, aby byl dobrý, tak za prvé stejně dobrý nikdy nebude a za druhé budu do něj muset přidat x náhražek a příměsí na chuť, barvu, konzistenci, atp. Bohužel u těch motorů nám dnes cpou samé náhražky. Takže odpověď není uplně jednoznačná.

bf
Od kdy se od výkonu odvijí maximální rychlost?

 

hubas*
hodnocení

3x

Na papíře ty hodnoty možná vypadají dobře, ale pro reálný provoz je mnohem důležitější celkový průběh výkonu a točivého momentu ve spektru otáček a to zde zatím nikdo nezmínil.

 

tycoon*
hodnocení

3x

Roli hraje nejen obsah a maximální výkon v kW. Důležutý je i průběh výkonu v závislosti na otáčkách a odstupňování převodovky. A hmotnost konkrétního auta,

Oba motory se hodí na dálnici. Pro 1.6 TDI je to ideální revír, naopak ve městě to trpí na nevhodné zppevodování nižších převodů pouze pětistupňové převodovky. 1.4 TSI 81 kW je CNG verze, která má kvůli CNG lahvím o dost vyšší hmotnost a ve vyšších otáčkách má výrazně oříznutý výkon. Jezdí to dobře kdekoliv, ale nelze čekat dynamiku. Hlavně jde o to, jestli máte po ceste CNG čerpačky. Do výběru bych zařadil i čistě benzínovou verzi 1.2 TSI 77 nebo 81 kW.

majsterjoe*

no a jsme u toho. Jaký je rozdíl mezi 1.2TSI 77 kW a 81 kW

 

hodnocení

2x
1.6tdi. důležité jsou celkově charakteristiky motorkou. Jak co se týče výkonu tak co se tyce spotřeby. Proto se na každý režim hodí něco jiného.

 

vernon
hodnocení

2x
Po dálnici nafťák, kolem komína benzín...

 

artaban*
hodnocení

2x

Jak už tu někdo psal obsah nenahradíš.

 

mathew
hodnocení

2x

Na dálnici se nehodí ani jedno a 2l se stejným výkonem ti ujede, protože jde taky o to jaký výkon to má v běžných otáčkách a ne v maximálních. Takže ve 2000 bude mít ta 1,4 třeba 10Kw, 1,6 15kw a 2l 25Kw. Takže je jasné co je vhodnější. Hodnoty jsou příklad nehodlám hledat grafy

vernon
To je samozřejmě nesmysl. Jde o točivý moment, a ten mají oba tyto motory ve středních otáčkách vyšší, než má podobně silný benzínový atmosférický dvoulitr.
1.4TSI 81kW táhne už od středních otáček výrazně silněji, než to bylo třeba u 2.0MPI 8V, což byl motor, kterému se přezdívalo "benzínový diesel", pro jeho mohutný tah už od 2000 otáček za minutu.
"1.4TSI 81kW táhne už od středních otáček výrazně silněji"A to je další nesmysl. V rozporu s principem "Objem ničím nenahradíš". Výrazně silněji od středních otáček táhne ten diesel*smich*
vernon
Nesmysl? A pročpak? Proč by měl odspodu silně táhnout jen nafťák? Téesíčko je přeplňovaný motor a probouzí se s otáček opravdu mnohem lépe, než atmosféra. Samozřejmě ta šestnáctistovka TDI bude mít tah ještě silnější.
Takže žádný nesmysl. Příště přemýšlej, než něco plácneš. Porovnávám 1.4TSI a atmosférický dvoulitr, šmoulo...
hubas*

Tady pořád řešíte nějaký slogany o objemu u přeplňovaných motorů, kde tohle vůbec neplatí a z hlediska principu přeplňovanýho motoru ani platit nemůže. Tam je totiž důležitý plnící tlak bez ohledu na objem. Proro může mít turbo 1.0l motor lepší akceleraci než turbo 1.4l motor ve stejném voze a to bez ohledu na to, je li to benzin nebo nafta. Je to pouze o naladění agregátu a sladěním s převodovkou. Lidi mají v paměti, že nafta je pružnější a benzin ne, ale to platí pouze pokud porovnávám turbo diesela a atmosferickej benzin.

Podívej se na kroutaky jednotlivých motoru a nepiš nesmysly.
tycoon*

Vernon: 2.0 MPI vyniká tím, že má slušný prakticky od volnoběhu a to bez sebemenší prodlevy po sešlápnutí plynu, tzn. kolem 1500 otáček zabere rychleji a silněji než 1.4 TSI, kterému se teprve probouzí turbo. Samozřejmě, že nad 2000 otáček ho 1.4 TSI převálcuje.

hubas*

Nesmysly? Škodovky mě nezajímají, ale dobrá. Tady máte ty svoje newtonmetry.

1,6TDI 81KW: 250NM 1500-3000

1,4TSI 103KW: 250NM 1500-3500

(1,4TSI 81KW jsem našel pouze ve verzi na zemní plyn, což asi tazatele nezajímá)

Klidně dej i jiné motory.. tady můžeš vidět že rozdíly mezi benzínem a naftou jsou. A celkem vyrazne
vernon
to honzas1
Ty nechápeš psaný text? Nikdo neporovnává diesel a benzin. Řeč byla o turbobenzinu vs atmosférický benzín...
Já ho docela chápu a narážel jsem na to že turbo benzín se zatím nerovná turbodiesel... Nereagoval jsem na žádnou atmosféru. Takže možná máš v tom chaos ty.
mathew

vernon řeč byla o TSI vs TDI. Bordel s atmosférou jsi v tom začal dělat ty

 

 

hubas*
hodnocení

2x

Skalní příznivci nafty se nechtějí smířit s faktem, že nový turbobenzin nemá proti nové turbonaftě žádné nevýhody. Nižší spotřeba nafty není již směrodatná, když si spočítáte životnost a cenu filtru pevných částic. Jinak ty nové motory bez ohledu na palivo jsou jednoduše spotřebáky a u žádného se už nepočítá s vysokou životností.

 

dusger*
hodnocení

0x

Z vybraných vozů se mi víc líbí benzín. Je agilnější a hravější. Má širší spektrum použitelných otáček, zabírá hodně odspodu a ochotněji se nechá vytáčet. Na dálničním limitu točí lehce přes 3000 otáček se spotřebou mezi 7 až 8 litry. Diesel žere asi o 2 litry míň, zato je hlučnější, víc se třepe a jízda v něm mě tak nebaví.

jenda2*

Benzínový motor odspodu nezabírá, ani kdyby to bylo zbožné přání.

dusger*

Asi si s ním ještě nejel. Už asi od patnácti set otáček je cítit pozvolný, téměř lineární narůst výkonu až někam k omezovači. Takový rozsah diesel rozhodně nenabídne. Já netvrdím, že je to nejlepší motor, jen mi vyhovuje víc, než nafta.

vernon
to jenda2
Táhne, protože turbo... Ani ty, ani všeználek @satam s tím nic neuděláte...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nenech se ovlivňovat zdejšími rádci. Nejradši by ti doporučili motor z tanku s pořádným objemem. To možná platilo před 30ti lety. Tehda taky byly mobilní telefony, ale baterka se nosila v kufru...pro srovnání. Vyraz do šouromu a oba motory si vyzkoušej. Všude mají testovací vozy. Sám přijdeš na to, co ti víc sedí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]