Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Ted v zimním období mám se svým vozem (diesel) problém se starty. Motor točí a točí a pokud nedojde baterka, tak po chvíli chytne. Jen je zde pořád to "a pokud", takže to není jisté. Zaprvé za to může baterka, jednu dobu jsem byl pryč a o baterku se nikdo nestaral, proto kapacita už není taková. Prý by mohl být problém i částečná ztráta komprese u motoru který má tachometrových 150 000, skutečných radši ani nevědět. Slyšel jsem ale, že přidáním trochy benzínu se zamezí tuhnutí či zamrzání nafty a také benzín ve směsi "ochotněji" chytne. Co vy na to, co mi řeknete? Předem děkuji
Ano mohou to být žavičky,ale než je vindáte oskoušel bych nejprve jestli žhavící relé propouští proud což bývá taky dost častá závada.
Píšete že se jedná o motor 2,5 TD Fiat tyto motory se montovaly do Crom a Dukat a před tím do Arget pokud má ten motor nalítáno 150000 tak to tlakama nebude tyhle motory byly jedny z nejlepších a při dobrém zacházení téměř nezničitelné.
Co je ale možné,6e vám nefunguje předvstřik na čerpadle u motoru o obsahu 2449ccm 74Kw byl předvtřik ruční (jako sytič) a u motorů 2499ccm 85Kw byl už automatický ohřívaný vodou. Pokud vám tento předvstřik nefuguje může to být také možnost proč to nejde nastartovat.
Pokud máte digitální multimetr tak se dají žhavičky proměřit bez vyndání.(mněl jsem Cromu a vym jaká je to pakárna je vyndat) ale musíš sundat ten kovovej pásek co propojuje žhavičky a pak jednu po druhé promněřit pokud některý bude ukazovat jiný odpor tak vymněnit.
Až to všechno překontroluješ tak před nastarováním zkus odvzdušnit jestli ti nepadá nafta.
Jak píšeš že po nastartování to vypadá jako kdyby nešel na všechny válce tak to typuji na vstřiky. Na 150 000 si to zaslouží nové. Na TD je pořídíš za 800.
doplněno 13.12.09 02:09:Tak jsem si to po sobě přečetl a omlouvám se za hrubky češtino braň se
Jentak mimochodem, čeština není až tak katastrofální a za ten objem cenných informací nad tím mávnu rukou.
Co přesně máte na mysli výměnou vstřiků? Pomalu se učím jednotlivé části vozu, ale do vstřikovací soustavy jsem radši moc nevrtal. Pokud to vyjde tak levně, tak bych to udělal co nejdřív, když říkate, že "Na 150 000 si to zaslouží nové.". Akorát nevím, co přesně mám koupit a vyměnit.
Zároveň vůbec nevím, kde hledat předstřik, to je asi ůkol pro ruce odborníka.
Dobrý den , zdravím motoristy.
V diskusi bylo snad řečeno vše. Chtěl bych jen shrnout faktory které zásadně mohou a ovlivňují start dieslových motorů.
1. Kompresní tlak. Požadováno cca 25 až 30 atm. Změřit. V případě nedostatků ponechávám hledání příčin na vás.Důvodů může být mnoho , zejména v klikovém mechanismu a těsnosti.
2 Dodávka paliva , správné jeho dávkování do válců , stav čerpadla a vstřikovačů a nastavení tlaku vstřiku ( cca 180 atm.)Diagnostikovat a podle potřeby odstranit nedostatky a seřidit.
3 Funkce žhavení - pokud je jím motor vybaven . Ohmicky překontrolovat žhaviče a překontrolovat zda zhaviče jsou při žhavení pod napětím.Případné nedostatky odstranit.
Správná činnost spouštěče je předpokladem úspěchu při startování. Pokud některý z výše uvedených faktorů nezaručuje správné požadavky a parametry , pak jsou problémy se spouštěním detonačních motorů.
výborné doplnění
Jen bych uvedl, že tyto hodnoty by se měli brát jako orientační. Řídíme se hlavně hodnotami předepsanými výrobcem vozidla. Tyto věci ale už řeší specializovaný servis na vstřikovací systémy. Vzhledem k tomu, že majitel nepocítil ztrátu výkonu, komprese by mohla být v pořádku (teoreticky).
Doporučuju toto pořadí: kontrola žhavení, kontrola kompresních tlaků, "padání" nafty
Dobře, děkuji vám všem. A budu se řídit vaším pořadím, pane "Pepánku". Vlítnu na to a snad se zbavím obav ze startování. Jinak doplním, že po nastartování se mi zdá, jako by motor nejel na všechny válce, je hlučnější a má veliké vibrace, až když trochu přidám plyn a zvednou se otáčky, najednou prásk a motor zase přede(asi jako dvouapůllitr z roku 91, tudíž jako traktor )
Pokud se jedná o nějaké levnější žhav. sv. můžou být opravdu špatné. Vymntujte je, a zkuste zapnout zhaveni. Uvidite jestli se rozsvítí
Teď se tak dívám, že z toho nejde úplně pochopit, že se mají rozžhavit konce svíček (nemyslím kontrolku žhavení)
Ony se opravdu rozžhavý do ruda? Ale pokud vím, tak k nim vede jen jeden drát, tak můsím k tělu nějak přivést zem?
Ano, pokud jsou dobré, rozžhaví se do ruda. Kostru k tělu svíčky musíte přivést. Dejte pozor na popáleniny!
doplněno 08.12.09 21:49:Myslím, že napohodu bude stačit, když kombinačkama přitisknete žhavič k hlavě...
Dobrá rada, to určitě vyzkouším. Ono to vlastně docela vypadá, jako že žhaviče nedělají to co mají. Vypadá to, jako by to nechytlo díky žhavení, ale pouze díky kompresi a množství paliva a tak dále...
Není potřeba vymontovat žhavící svyčky stačí si vzít zkoušečku odmontovat veškeré přívodní dráty ( ke každé svyčce vede jeden) Zkoušečku napojit na baterku plus pol a ke každé svýčce přiložit druhý drát od zkoušečky Pokud je svýčka dobrá rozsvítí se kontrolka ve zkoušečce. S tím benzínem bych moc neriskoval hrozí podpálení ventilu.
Pokud vodí rožhaví se pokud nevodí nerozsvítí se a pokud je špatná tak je propálená tudíž nemůže vodit
omlouvám se, omylem jsem klikl na dobrá odpověď...to co píšete je blbost na Ntou. Malé žárovičce stačí malý proud, který přes vadnou svíčku klidně může protéct. Rozumnější by bylo zkoušet svíčku ohmicky, ale i tady bych byl skeptický. Vyndání je opravdu nejspolehlivější způsob.
Dobře pánové ja to vzdávám jelikož podle Vašich fotek je znát že pamatujete víc jak ja tudíž předpokládám že máte i více zkušeností. Já to píši z prakce když jsem takhle začínal taky sem tomu nevěřil několikrát jsem takhle změřil a pak vymontoval a nikdy mě to nesklamalo. Už sedum let to dělam takhle a žádná reklamace mi nepřišla.
Já je právě nedávno čistil, myslel jsem že to pomůže ale nic. Škoda, že jsem se nezeptal dřív, ted je budu muset vyndávat znovu, děs
Potom nás sežerete, až zjistíte že jsou vpořádku Já prostě vždycky postupuju od toho nejlevnějšího. U 2.5TDI V6 bych si troufnul podezřívat vstřikovací čerpadlo, ale nechci Vás strašit
Aha, já si celou dobu myslel, že se bavíme o koncernovém VW motoru...ani nevím proč dovolím si opravit: Né V4, ale R4. "V" znamená motor do V - válce svíraji určitý úhel, "R" znamená řadové uspořádání válců.
jo a ještě: má motor nižší výkon? Má vstřikování Common-Rail?
Závadou může být také vadný zpětný ventil u podávacího čerpadla nafty. Nafta pak po zastavení motoru padá zpět do nádrže a starter ji čerpá jen velmi pomalu. Já mám na FORD Mondeu u podávacího čerpadla ruční páčku, před startem načerpám naftu ručně až do vzniku většího odporu a pak chytá na cuknutí.
Kolikrát tuhle ruční pumpu zmáčknete, než vznikne ten větší odpor. Tuhle ruční páčku mám také, jen nikdy nepozoruji zvýšení odporu
Ta páčka je jenom na odvzdušňování jinak ji nemá cenu mačkat páč ten vzduch,pokud tam nějaký je musí hlavně ven. Musíš hlavně povolit ten šroubek na palivovém filtru a pak začít mačkat tu páčku. pokud z toho odvzdušňovacího šroubu poteče hned nafta tak to zavzdušněné nebude. Pokud ne tak mačkat tak dlouho dokud nezačne téct čistá nafta bez bublinek.
Benzín do nafty určitě ne, zhorší se mazivost nafty. Kamarád měl injekční stříkačku a tou stříkal benzín přímo do sání před startem. Může to být padání nafty, kapající trysky nebo malé tlaky. Rozhodující je ale i stav baterie, pokud točí pomalu je to o ničem. Baterie musí mít šmrnc a dobré točky, jinak auto špatně chytá. jinak předpokládám, že žhaviče jsou v pořádku.
Jsem na dieselech odkojen a jsou to naprosto bezkonkurenční motory. Všechny , které jsem měl chytaly na první otočení až do té doby než se unavila baterka . U renolta se mi stalo , že nechtěl chytat , když bylo v nádrži méně jak polovina paliva někde to přisávalo vzduch . Máte - li možnost se někde podívat nepřisává - li vzduch , myslím průhlednou hadičku, tak se podívejte .Ono když to chytne tak to již nevadí to si s tím čerpadlo poradí.A do nafty prodávají na zimu prostředek , který nejen zabrání naftě aby se z ní stalo sádlo ale ještě zbaví naftu vody.Nepamatuji se jak se to jmenuje , protože již druhým rokem jezdím na benzín.
Chápu, že to s tím sádlem nemyslíte doslova, ale dovolím si reagovat. Pojmem zamrzlá nafta se rozumí to, že se v naftě při určité teplotě vytvoří nepatrné krystalky, které zanesou palivový filtr. Není to tak, že by nafta zhoustla...
Tak to jste toho viděl málo.Měl jsem Galanta a tam někdo předemnou namontoval filtr z Peugeota a ten byl skleněný. Jednou za sluného dne jsem jel za kamarádem a zůstal jsem do rána .Přes noc padly teploty na -20 a ráno jsem měl ve filtru bílé sádlo tuhé jak biftek. Proto jsem psal o sádle.Po ohřátí teplometem jsem měl opět naftu.Kdyby přišla normální zima tak bych měl v naftě přípravek proti zamrznutí ale , že to přišlo tak náhle tak byla nafta bez ochrany.
Dovoluji si nesouhalsit. Právě proto se dělá letní a zimní nafta kvůli "zamrzání" paliva. Ona nafta nezamrzne kvůli tomu ,že tam je voda ,ale vysráží se parafín a zanese fitr a čerpadlo nic nenasaje a jak psal ferda1954 onoto vypadá jako sádlo ,ale je to parafin. Pokud máte v nádrži letní naftu tak 100% vám to při -20 udělá.
Čerpadlo nesaje přes filtr, ale tlačí do filtru. Uznávám, že s tímto moc zkušeností nemám. Jen ty všeobecné.
Já osobně bych pokusy s benzínem nezkoušel, starší auto to sice zvládne, ale na úkor opotřebení, protože se zhoršuje mazivost. Benzín jedině stříknout přímo do sání, ale i na to už existují různé spreje, někdo dává přečíst noviny, když auto nežhavíNafta zamrzlá být nemůže, poněvadž žádné mrazy nejsou. Pokud to není těma žhavičema, napřed bych zkusil jestli nepadá nafta. Samozřejmě baterka musí dobře točit, pokud se jen převaluje, je to málo a auto nechytne, pokud jsem ji nabil, stačila jedna točka i při mínus dvaceti. Jednou jsem motor zprovoznil i při 30ti pod nulou, tak to byl teda zvuk
Byl to starý escort, naftu jsem bral jen čsad, tam byli na zimu vždy dobře připravení, benzinky na to serou. Do nového tdci dávám VIF zimní a letní, skrz lepší mazivost. Takže baterka, žhaviče, padání nafty, pak kapající trysky a tlaky.
Jinak můj escort měl přes dvěstě tisíc km a měl všechno původní, i trysky, i žhaviče, takže třeba to bude jen nějaká prkotina v elektronice. Kamarád měl upadlý drát z cívky na čerpadle a tím čerpadlo nedávalo naftu.
Ještě otázka k zmíněnému "padání nafty". Tento jev (závada) by se dala odstranit předpokládám u palivového čerpadla u nádrže. Přímo z přístupu v kufru, kde je na nádrži čerpadlo. Je vůbec možné vyměnit ten zpětný ventil, nebo jak jste tomu říkali, vyměnit bez výměny, celého čerpadla?
Padání nafty znamená, že se někde může přisávat vzduch, třeba přes filtr nebo je někde uvolněná hadička. To by mohlo znamenat, že auto chytne až po nějaké době, než si haftu nasaje. Já jsem čerpadlo neměl, escort si sám cucal. Pokud v létě chytalo bez problémů, tak to budou spíš ty žhaviče. Pokud máš možnost, tak bych zkusil do sání teplý vzduch, třeba fén a vylučovat postupně možné závady. Tak lovu zdar
CHTĚL BYCH VŠEM ZŮČASTNĚNÝM PODĚKOVAT, JE TO PRO MĚ OPRAVDU VELKÁ A CENNÁ POMOC, JINAK BYCH MUSEL VYUŽÍT SERVISU A OPRAVA BY MĚ STÁLA TŘEBA 2X TOLIK A ANI BY MĚ TO TOLIK NEBAVILO, RÁD SI "UŠPINÍM RUCE"
Tak především westiku pokud to je motor TD tak zapomeň na čerpadlo v nádrži. Naftové čerpadlo najdeš přío u motoru když pujdeš po trubičkách od vstřiků. Co jsem myslel těmi vstřiky? Když vyndáš celý držák vstřiků (od něj vede ta trubička k čerpadlu) tak ten se dá rozebrat a vamněníš jenom vtřik . Tu páčku předvstřiku najdeš přímo na naftovém čerpadle. Napiš co máš přesně za auto a hlavně jakej motor
no tak to gratuluji SUPER motor.Já mněl to samá z ruku 93. Tak napíš co přesně chceš vědě kde co namotoru je.
No víceméně už vím. Jen mě stále vrtá hlavou, jestli se možný problém "padání nafty" dá vyřešit výměnou nějakých jednotlivých dílů, nebo je potřeba výměna např. celého čerpadla. Je tohle čerpadlo nějak schované? Budu si muset uvolnit cestu, nebo se k tomu dostanu bez problému?
A stále nějak nevím, kde a co jsou ty "vstřiky", které mi bylo doporučeno vyměnit.
Tak především čerpadlo najdeš na boku motoru mezi motorem a chladičem ,na boku toho čerpadla je taková páčka asi 4cm dlohá a 1,5cm široká od té páčky vede krátké ocelové lanko asi 8cm dlouhé k takovému kovovému válečku od kteráho vedou dvě hadice.To je ten předvstřik. Vyndání tohoto čerpadla je celkem náročné protože je tamšpatný přístup. čerpadlo drží na 3 šroubech dva jsou vidět a třetí je schovaný za filtrem oleje ten musí ven,ale než se pustíš do téhle demontáže prohlédni jestli ti někde nekape nafta.Samotné čerpadlo vydrží 500000Km to bys musel chitit zrovna mizernej kus. Vstřiky (nebo spíše jejich držáky) najedeš po sundání sání k turbu ,které vede přes motor,pak sundáš ten plastovej černej kryt a pod ním jsou ta vstřiky. Na překontrolování vstřiků ,ale budeš potřebovat "stolici" jinak na nich nic neuvidíš.(předpokládám,že tu stolici nemáš tak jen taková drobná rada dost četo ji mněli v dílnách JZD.)
Nejprve si ale překontroluj to žhavení. Nejprve relé.To najdeš na levém podběhu (taková krabyčka 10x8cm 5cm na výšku bývala šedá) k tomuto relé vedou dráty od aku,spínací skřínky kontrolky a jeden vede k žhavičkám. Promněř jestli po zapnutí klíčku jde do toho kabelu k žhavičkám proud. Pak překontroluj ty žhavičky. Jestli se ti to zavdušňuje poznáš když nad palivovým filtrem povolíš ten odvzdušňovací šrouben (tuším 10) a zapumpuješ to pumpičkou mněla by téct čistá nespěněná nafta.
Další totazy ti rád zodpovím pokud budeš mít zájem.
Relé by mělo fungovat, pokud svítí kontrolka žhavení tak jak má. To by musela být náhoda, kdyby relé nefungovalo. Šel bych po těch žhavičích a zatím bych neřešil nic jiného. Demontáž vstřiků je pakárna. Nejprv bych vyloučil ty žhaviče, potom přeměřil kompresi. Vzhledem k najetým km, by vstřikovací soustava snad mohla být v pořádku.
No to je právě to že kontrolka fuguje a proud do žhaviček jít nemusí u relé to bývá dost častá závada u novějších relátek už to bylo jištěné a při poruše kontrolka začala blikat
Blikání je projev závady ve vstřikovací soustavě.
doplněno 13.12.09 14:48:A když už bych chtěl kontrolovat relé jestli vůbec funguje, tak kvůli tomu hned nemusím hledat relé a zkoumat kterej pin je k čemu, ale stačí se napojit voltmetrem na svíčku a kostru.
Nebavim se o Cromě, ale o vašem tvrzení, že při poruše na žhavení začne kontrolka žhavení u nových aut blikat.
A jaký by byl rozdíl kdyby to bylo TDi? To taky nemusí mít elektroniku ve vstřikování
Ale my se tady bavíme právě o Crome a ta se dělala s přímím vstřikem jenom jako 2,0 ( jen tak pro zajímavost byl to první diesel s přímým vstřikem)
No nechci se stebou přít ale blikání kontrolky žhavení (oražová) je vždy závada na žhevní! Závada na vstřikovací soustavě má svoji vlastní kontrolku ( červená je vyobrazen vstřik) a je pouze o TDI!
Nechci zabýrat místo pro odpovědi můžeme klidně vytvořit nové vlákno ale obávám se že to dopadne jako stou zamrzlou naftou. Já vím také svoje a o tomto motoru toho vím pomněrně dost. Klidně ale nechám rady na Vás.
Chtěl jsem jen říct, že na všech autech to není tak, že při blikání kontrolky žhavení, musí být závada na žhavení. Možná, že jsem vás špatně pochopil, když jste psal, že na novějších relátkách (u Cromy nebo u všech aut,...) je to jinak...
Kouknul jsem na ten odvzdušnovací šroubek a asi po čtyřech zmáčknutí ruční páčky mi začala tryskat čirá, nezpěněná nafta. Takže problém s naftou je vyloučen.
Takže, skočil jsem na to a protože se mi nechtěli hledat žádný přístroje, tak jsem prostě vymontoval žhaviče, propojil to a vyzkoušel. Jeden žhavič je mrtvola, ostatní šli krásně do ruda. Ale žhavila se jen špička, ne v celé délce. Je to správně?
Tak to je v pořádku. Takže vyměním jeden žhavič a myslíte, že se to výrazně zlepší? Že by jeden nefunkční žhavič způsobil, že to nechce chytat?
no to že se to na začátu jakobi hádá to může být příčinou ,ale obtížný start pokud fungují otatní je divné. Jak silnou máš aku?
doplněno 13.12.09 18:10:kokals na to relé jestli spíná? stačí použít žárovičku jako zkoušečku.
Tak pokud žhaví svíčky, tak snad to relé musí být v pohodě, ne? V rámci tohodle názoru jsem na něj nekoukl...
Jak jsi testoval ty svíčky? tak že jsi zapnul klíček a byly napojené na relé a nebo po vyndání samostatně od baterie?
Vyndal jsem je, napojil zpátky na tu měděnou spojku co na nich je, propojil s kostrou a zapnul elektriku...a voilá
Tak jo takže přes relátko a je tedy funkční. Takže mužeš svíčky zadělat a tu jednu vymněnit. Na ten předvstřik jsi koukal? Jakou kapacitu má aku? Točí to při starování dost a nebo pomalu?
Na ten předvstřik už se mi dnes nechtělo, měl jsem toho plné zuby. Nemůžu všechno udělat v jeden den . Aku je 74 Ah, akorát jsem loni v zimě býval často pryč a bohužel se stalo, že se mi asi dvakrát úplně vybila. Takže kapacita už není co bývala. Ale motorem to pořád zvládne zatočit. Ted už je to ale jedno, asi ji hodím někam do zmole a koupím novou
Ta kapacita 74Ah jde ikdyž lepší je 85Ah pokud máš klimošku pokud ne tak je předepsaná 66Ah. Tak až vymněníš ty žhavičky tak to testni jestli to naskočí.Začni startovat asi tak 2 vteřiny po zhasnutí kontrolky. Jo ještě jak dloho ti kontrolka svítí když začneš žhavit? Až to testneš tak napiš jak to vypadá mám to v upozornění.
Klimatizaci mám, automatickou, takže chceš říct, ža bych měl mít 85?. Ale ten žhavič jentak nevyměním, musím počkat na výplatu, tu mám za týden, pak koupit, až pak vyzkoušet. Proč jsou tam ty 2 vteřiny? Kontrolka svítí přibližně 5 vteřin, není to dlouho?
Takže je to jasné akorát mi nejde do hlavy, že vydržely jen deset tis km, jak jsi psal. V podstatě platí, že pokud odejde jeden žhavič, další na sebe nedají dlouho čekat. Takže i zdání, že motor jel na tři válce po startu byl žhavič. Jinak žhavič žhaví ještě pár sekund i po zhasnutí kontrolky, to poznáš, když nenastartuješ tak uslyšíš cvaknutí relátka. Jde o to, když kontrolka zhasně, tak dává najevo, že můžeš startovat, ale žhavič ještě musí chvíli žhavit, protože jinak by příliv vzduchu do motoru prostor zase ochladil. Z toho důvodu nemá cenu startovat příliš dlouho, ale jen krátce!
No 5 vteřin není moc dlouho některá relátka žhaví i déle ,ale záleží jaké relátko tam máš v novějších modelech Crom byly relátka které snímaly venkovní teplotu a podle toho dlouho žhavily takže v létě to žhavilo třeba 5s a v zimně klidně i 10s Já se mrknu jestli tam nějaké svíčky ještě nemám a můžu ti je poslat (samo zdarma)mně už jsou k ničemu protože v Alfě mam jiný. Jinak dnes koupíš svíčku kolem 200Kč (Bosch).
petronel - dělal jsem si srandu ale dík. Za poštovné utratím stejně, jako za žárovku.
Ma1x je ještě v záruce, třeba mi ford jednu velkoryse daruje taky
Dobročinný petronell vám je nabízí zdarma, tak berte dokud dává Většinou je to tak, že když odejde jeden, tak je to signál, že začnou odcházet všechny. Jaká značka jsou žhaviče, které tam máte teď?
Westiku mam tady 4 zánovní NGK Mužu ti je poslat Jen tak pro zajímavost Bosch i NGK mastěj v Brasílii
Takže to jsou nové, aha. A budou pasovat na můj Fiat? To je ale opravdu skvělá nabídka, to bych nečekal. Tak jak se domluvíme? Pokud opravdu pasují, tak byste mi je na dobírku mohl poslat.
Jsou zánovní né uplně nové a na dobírku je zbytečný napiš adresu a já ti je pošlu k vánocům jako dárek.
U nás se vždy říkal, že blbej kdo dává, blbější kdo nebere (to samozřejmě neberte jako urážku). Ale asi bych se necítil úplně dobře, když bych vás takto využil. Moje adresa je
Martin Brázda
Ulička 566
Pozořice 664 07
To je vážně paráda. Asi nejseš někde z blízka, abych tě za to mohl někdy pozvat na pár piv, nebo tak nějak. Vážně ti to nemůžu nijak oplatit?
Neberu to jako dobročinost ,ale maj mně tu ležet když už je nepotřebuju a nebo maj ještě posloužit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.