Nejste přihlášen/a.
Je nejaky figl jak zjistit hladinu oleje v prevodovce? Peugeot 206 1,1
kontrolni sroub pro ten ucel ma zniceny sestihran,nejde povolit.Jedna se ostare 18 roku nalitane kolem 200 000 Je to pro zacinajiciho ridice.trochu do davam dohromady.Nejde mi o vymenu oleje v prevodovce na to bych se mohl vyprdnout ale chtel bych zjistit priblizne hladinu kolik tam jeste vubec zustalo.Nemusim popisovat ze je vsecko masne ale primo nekape .
Fíglů jak povolit takový šroub je povícero,třeba navařit na hlavu šroubu druhou matku a pak povolit atd.jinak šlo by odvdzušněním sezhora převodovky ale nwn jak to vypadá na 206. Jinak nepdoceňoval bych ani výměnu oleje v takto staré autě. Tyto motory od PSA i převodovky jsou lety prověřené a kvaltiní výrobky a po novém oleji v převodvce si bude tato "lebedit" zlepší se i řazení,při použití oleje Totalk Transmission BV 75W80 nebo novější Total Transmission Gear 8 75W80.
Navareni to mi je jasne,v praci takove veci delame ale ty ponicene dily jsou na zemi pristupne.Tam by se muselo demontovat podbehy aby se ktomu dostalo a pokud drzi na svem miste tak radeji se toho nechytat.Garaz mam sice vybavenou ale trafem to si netroufam aby to bylo dobre provareno.
Vypustny sroub jsem nezkousel.na ten by se dalo aspon poklepat pred povolovanim .Na ten kontrolni neni sance.
Já tedy neznám 206 ale na Xantii (nafta i benál) P-106;P405to bylo docela lehce přistupné-po sundání kola dva či tři plasové trny na defloatačním krytu a přístup ke kontr šrouzby je dobrý,všechny jmenované mají k jiným věcem daleko horší přístup-třaba radiátor topení na xantiích-sundat celou palubovku,volant-prostě vše co je před řidičem a spolujezdcem.Dokonce jak mne kadžý strašil s demontáží Lambda sondy-nahřát švajcem a pak že se ještě většinou stejně strhne závit...šla ven jako po másle-chce to správný postup a nástroj!
ano s temi plasty mas v celku pravdu.Ovsem o proti fiatu Brave a Escortu je ten pristum velmi spatny.Naradi muzes met dobre kdyz je sroub z bahna.
Ten sroub mel sestihran na zacatku v cajku ,Imbus 8 (fajfku)tam neslo naklepat spatny pristup bez demontaze plastu.Tak jsem pouzi kratky bit z sady koupene na trhu v Polsku .Moc jsem mu sance nedaval pocital jsem ze bit pujde srat.Ten kraty slo pekne naklepat (na fest)Tak pro jistotu nahreji horkovzdusnou,ze se toho nedalo chytnou ,nasadim paku a zarvu ,neco povolilo tak si rikam Polsky bit asi v pyrdeli .Bohuzel ten vypadnul neposkozen (udiv)Sroub na hovno
Jste si jistý tím šestihranem? Mám Citroen s motorem 1.4i - PSA - motory stejné i pro Peugeot a na převodovce je určo 4 hran o straně 7 mm. Musel jsem si ho vyrábět, abych zkontrolovat a dolil olej. Šel povolit docela lehce.
Však půjč si od partnerky zrcátko, vlez si pod auto a podívej se na ten šroub a uvidíš. Já jsem teda nadával, proč do háje dávají na kontrolní šroub atypický čtyřhran, když všude jinde jsou torxy. To hlava nebere.
Zrcadko brat nebudu,nemam duvod neverit.Popravde kdyz jsem tam nabijel imbus 8 tak se mi zdalo ze dira je hranata,ale rikal jsem si vek se uz ozyva bude treba bryle.Takovou pi...nu jsem jeste nevidel.Tedkom jsem dorazil z ranni .V praci jsem si na klinkovou ocel 8x8 navaril 16 matici.Psal jsi ze je to asi 7 X 7 tak mam zceho ubrousit a pres tyden se na to jeste jednou mrknu
A co by se stalo kdyby jsem tam proste treba 0,5 l prilil ,vsak je tam odvzdusneni ,prebytek pokud by tam prekazel tak by mohl samovolne vytect?Nemam s tim zkusenosti.V praci delame z velkymi vecmi nejaky litr na vic/nebo min se neresi .
Nevím na všech výše ovedených to je na klasiku na klíč tuším 17mm ostatní šrouby tuším se 13mm šestihrannou hlavou ne na vnitřní -imbus,navíc spousta joch je ne na imbus ale pak na torx jo a raritka na brzdách na BX14RE a na P106 je po jednom šroubu s PĚTIHRANNOU hlavou!.Jinak oleje má být snad ve všech (mimo automatu) 1,8l. jedině vypustit vypouštěcím nebo vybrat poloosu (je složitější a pak odměřit 1,8l a nalít odvzdušňovákem. Tak a teď nevím staršího oleje BV 75W80 dříve udávali 1,8 a nyní olej Gear 8 a 2 litry.(zde dp.náplně fyTotal : total-dnk.lubricantadviso/...
P-106má vypouštěcé na 24mm klíč a ještě má navíc otvor na vnitřní čtyrhran-rozměr nwn-velikost jako na klasických klikách u dveří.Xantie již nwn ale také šestihrana+ vnitřní čtyřhran.Na motoru.
Mas pravdu toho jsem si vsimnul vypust oleje je 24 klic povrchu a v vevnitr ctyrhran.Tam problem by nemel byt pristup je,ockovy klic 24 mam .
Dneska byl uspesny pokus.Prvne jsem mel obavy zde tam nejaky olej je,kdyz v motoru byla merka sucha.Po povoleni kontroniho sroubu vytekly necely 0,5 l oleje.kontrolni sroub ma magnet tak ojehleni bylo velke.Skapavaci olej je cisty prusvitny.
A tedkom postup pri povolovani.Byl jsem zde upozornen ze tam neni imbus ale ctyr hran 7 x7 Navaril jsem klinkovinu na 24 matici ale hned jsem mel obavy ze ve svaru kde doslo k vyhreti to asi uleti.Tak se stalo.Dobra sprava je ze ctyrhran byl naplaceny fakt na fest do sroubu a kus ho zustalo trcet.
Na neho jsem pouzil dedictvi po dedovi ,dnes se uz to asi nepouziva Francouzky klic + trubka a sroub povolil.
Toto občas používám,mám ho v cajku,teda mezi nářadím a ve dvou typech .Podobný jako na fotu ale menší a pakdruhý větší který je spíše jako normální otevřený klíč ale stavitelný.
Jinak gratuluji k úspěšnému vyřešení. A
Jen tak na okraj ,od spousty uživatelů aut od PSA je ověřeno že s olejem Transmission... se pak řadí lépe a lehčejí než při použití jiných převodových olejů v manuálních převodovkách!
Ten Franzouzak na fotce ma take jeste mensiho brachu ,
A jelikoz uz jsem nedoufal ze tu hladinu zjistim ,tak jsem koupil 2 tubicky tohodle ,uz jsem to do prevodovky dal,tak uvidime,uskodit to urcite nemuze.
Ale nechapu proc tam nekdo nalival tolik oleje.Objem naplne je uveden myslim 1,8l tak ze mel koupit 2 l.ale kdyz 0,5l vyteklo pres kontrolni otvor.Tak to musel met uz dopredu koupeny 3 l.
Co se týče oleje v převodovce a rozvodech ,olej by se měl po určitých km. vyměnit,měřit nemá smysl,protože ten neubývá.Jen když teče ven.A to je hned vidět.(špatné silentbloky u kol a poloos.)Stačí se občas kouknout pod auto.
JABRAKA
Je potreboval zjistit v ojetine jestli tam vubec nejaky olej je.Tak bylo zalozeno tema.Pro upresneni.Kdyz ho podle tebe neni treba merit ze neubyva.Tak me ho tam 0,5lpribylo.Napriklad merka oleje v motoru byla sucha.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.