Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hloubka vzorku letní pneumatiky 5mm

Od: lacin66 odpovědí: 15 změna:
Ahoj.Je na letní pneumatiky ještě čas, ale chci znát názor na hloubku vzorku 4až5 mm na letních.Norma jsou 2mm. Vedle nových pneu je těch 5mm žalostných.Mám totiž sadu 2 nové a 2tyto. Děkuji za odpověď Vladimír (nezávodím)
.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Podle mě letní guma s 5mm vzorkem je bez problémů a není důvod ji měnit.

 

hodnocení

3x
Norma je 1,6. Já bych to neřešil a dojezdil. Nicméně čím menší vzorek, tím horší vlastnosti na vodě, tak je třeba to brát na vědomí. Každopádně ve finále jde o finance. Klidně kupte nové.

Ano, nižší vzorek znamená horší vlastnosti na hluboké vodě, ale lepší na suchu ..

 

hodnocení

3x

Minimum u letních gum je 1.6 mm. Vzorek 4-5 mm vám vydrží ještě dvě sezóny.
Víc než vzorek bych řešil celkový stav - aby neměly boule, nebyly zpuchřelé nebo 10 let staré.

 

hodnocení

2x

5mm žalostných*sok* Nová pneu má vzorek 7-8mm, min. povolená hloubka je 1,6mm. Takže 5mm jsou skoro nové pneu.

Jinak vám doporučuji si něco vyhledat o vlivu hlobky vzorku na trakci za různých podmínek. Zaručuji vám, že se budete divit! Na suchu jsou nejlepší obecně pneumatiky s co nejmenším vzorkem, na mokru záleží snad více na tvarování vzorku než na jeho hloubce a podobně.

Bohužel s tímhle naši zákonodárci (a nejen naši) neumí pracovat a proto jsou zákony takové, jaké jsou. Zajímavé je např., že min. hloubka vzorku u zimních pneu je 4mm (prosím kritiky, aby nebazírovali na detailech, znám je), ale v SRN je zákon daleko mírnější a požaduje stejnou hloubku, jako u letních. U nás holt někdo potřebuje pořád vydělávat...

 

xenofob
hodnocení

0x

2 nové na předek, 2 staré dozadu

U předního pohonu když na ledu ustřelí zadek, tak je to docela průšvih !

Aloisi určitě ne takový průšvih jako když ustřelí předek!Ustřelůený zadek jde docela dobře srovnat na rozdíl když ujede předek!

pro aloisb: Žádný průšvih to není a je to jedna ze situací, které se dají nejlépe ustát.

asd1

Přetáčivý lehce ustát leda tak v malé rychlosti. Pokud tě potká nad 80 kmh tak je korekce dost náročná, musíš okamžitě = automaticky správně reagovat. Pozdní nebo chybná reakce = přetočí se víc jak o 45° = ztráta kontroly a jdeš bokem do vnitřku zatáčky. Nedotáčivý smyk se koriguje celkem snadno i ve vyšší rychlosti.

mathew

A inteligentní rada jak ten nedotáčivý smyk v 80km/h jednoduše vybrat bude? Já jsem ho totiž nevybral ani ve 20km/h a s přetáčivým ve 100km/h jsem neměl žádný problém takže se rád nechám poučit.

Tak nějak nevím, ale myslím si, že asd1 si plete nedotáčivost a přetáčivost. Mám stejné zkušenosti, jako mathew.

asd1

Ubereš rejd na tolik kolik to pneu schopná zatáčet, plynem lehce ubereš (někdy jen odvaluješ a někdy je lepší lehce pod plynem), nebo jen vyšlápneš spojku. Když máš moc rejdu tak to jede rovně (asi nejčastější chyba - podvědomě přidáš rejd, tím to ale utrhneš úplně a jedeš rovně). Nnebo kus jedeš rovně a brzdíš, po zpomalení (před škarpou) odbrzdíš a zase začneš zatáčet. Pokud jsi začal pozdě brzdit a jsi "dlouhej" o hodně tak už toho moc nenaděláš - na klouzavým je potřeba mít dobržděno s rezervou, abys měl prostor na dlelší brzdu když to klouže nečekaně víc ;)

asd1

Nepletu. Nedotáčivost = jede rovně, přední kola ve smyku (typicka předokolka s motorem vepředu). Přetáčivost = zadní kola ve smyku, zadek utíká ven ze zatáčky (typicky zadokolka s motorem vzadu)

Zkusím tuto diskuzi víceméně ukončit. Plete se tu totiž dohromady více věcí: Přetáčivost x nedotáčivost jako vlastnost vozidla, dále přetáčivý smyk (zadek obíhá auto dopředu) x nedotáčivý smyk (předek má snahu jet rovně) a v neposlední řadě vliv zadního/předního pohonu na chování vozidla před smykem/ ve smyku. Takže když to přeženu (ta situace se v praxi nevyskytuje), tak vozidlo s motorem vzadu a předním pohonem bude patrně přetáčivé, i když přední náhon obecně činí vozidlo nedotáčivým. A teď babo raď!

Je zřejmé, že kombinací je vícero a my se tu zbytečně dohadujeme a přitom máme každý svou pravdu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]