Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

První auto - Ford Focus 40000kč

Od: vojtass odpovědí: 11 změna:

Zdravím, ačkoli jsem hledal ruzně na internetu recenze na Ford Focus první generace, nějak nejsem spokojen s těmi informacemi co jsem našel, proto se obracím na sem. Dlouho si čtu všelijaké články o autech a přišla chvíle kdybych si nějaké rád koupil. Nejdřív jsem se poohlížel spíše po konceru tudíž škoda octavia, fabia atp. a vw golf. Bohůžel cenny těchto aut jsou přemrštěné to se dlouhou dobu ví. Proto jsem zapátral po fordech už jen kvuli tomu, že jsou v rodině docela dlouhou dobu (escort 1.8diesel a mondeo mk2). Obě auta jsou na tom technicky dobře a nebyl nikdy žádny extra problém. Rád bych nějaké menší svižné auto, na kterém se i naučím. Proto by byl idealní focus, podle všemožných diskuzí je právě focus spolehlivé levné auto. Moc rád bych slyšel váš názor na motor 1.8i 85kw protože tento mě oslovil nejvíce i přes jeho velkou spotřebu. Potom bych ještě rád věděl, jak na tom byly naftové motory, opět podle článku jsem vydedukoval že 1.8TDCi 85kw nemusí být špatný a jelikož by mi diesel nevadil, klidně bych do něj šel. Vím že je dalších milion aut, které jsou ještě lepší jak tento focus, ale řekl bych, že jsem pro tuto zančku už rozhodnutý ()
Děkuji za všechny rady a názory ! :)

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kohout00*
hodnocení

1x

Taky v brzké době budu řešit první auto a focus se mi zamlouval, ale co jsem viděl a slyšel, tak dost hnijou. Je potřeba koupit kousek se zachovalou kastlí a udržovat ji. Jinak benzínový motory jsou v tom prej všechny v pohodě, přecejenom všechny jsou zetec, takže konstrukce stejná, jenom jiný obsahy. Co se dieselů týče tak tam moc lidí TDCI nedoporučuje, prý je lepší koupit kousek se starším motorem TDDI, což je myslím ještě s rotačním čerpadlem a ne common-rail.

 

hodnocení

0x

Měl jsem kdysi dva, 1,6i a 1,8 tdci. U toho prvního bych se nebál, ale toho dieselu pozor na to v jakým stavu je. Hlavně bych se podíval na studenej start a po startu mu šlápnout na krk, jestli nepadne do nouzáku a nehulí. Jo a taky se dost pomalu ohřívá, je to litina. Jinak poruchovost standartní, nikdy mě někde nenechali. Pozor na kastli, hlavně podvozek, některý hnili už v autosalonu. Nejlepší kusy byly vyrobený v Anglii.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Naftu nekupuj bude to kasa na prachy
Tchán a švagr maj léta 1.8ku benzín kombi tchan ji dal předloni dceři a konstatuju že krom běžný udržby stim nejsou žádný problémy a navíc to i jede
Jediný problém je že ta kastle rezne jinak v tom je slušný svezení

 

mathew
hodnocení

0x

Ford hnije takže když jsem vybíral první auto za podobné prachy já tak jsem se ani neobtěžoval si zjištovat nic o motorech, protože bez kastle je ti ten motor k ničemu*smich* Takže bych ti taky radil vybírat mezi francouzskými auty Renault, Citroen, Peugeot. Co se týká motorů tak je to jednoduché benzínu jsou na tom už všechny stejně a bude záviset na stavu konkrétního kusu. Pokud chceš naftu tak si pro ni zajeď za hranice a dej si pozor co kupuješ, o nákupu nafty v ČR za tyto peníze ani neuvažuj, protože funkční tady stejně nejsou na prodej.

 

rqwew
hodnocení

0x

Cenu určuje trh, tenhle mechanizmus, narozdíl od prodeje chtivých prodejců a fanatických majitelů té "konkrétní nejlepší značky" nelže. Tyhle auta toho prostě víc vydrží, nikdo nechce přeci platit víc a kdy jindy, než při koupi ojetiny (polovraku) se vyplatí koupit něco, co vydrží víc. Navíc když je moře náhradních dílů a opravit to umí každý pepa.

asd1

Trh lže víc než dost, stačí porovnat ceny ojetin koncern X Fiat, Ford, Pažouti a Citróni.. Sype se to zhruba stejně, koncern je o třetinu dražší... ;)

 

asd1
hodnocení

0x

Dva jsou v rodině, jeden 8 let druhej 5 let, oba vcelku bez problému. Další 3 znám velice dobře z okolí, taky bez problému. Prostorný pohodlný auto, podvozek výborný. Hodně hnije, už je problém najít kus který nemá shnilý prahy nebo nápravnici... Hnijou i spodky dveří, to ale jde vyměnit z vrakáče. 1,8 je výborný motor, spotřeba město 8-9, dálnice 140 kmh kolem 7, mimoměsto klidná jzda 6. často kolísání volnoběhu, skoro vlastnost motoru než závada ;) /volnoběžný ventil, podtlaky.../ Pozor na vnitřní kloub poloosy - drahá sranda, škube/vibrace pod plynem kolem 80 - 100 kmh. Obecně FF1 naftu nebrat, velké riziko opravy čerpadlo + vstřiky za 50k. Geniální je kontrolka dobíjení - nepozná např. vysypaný uhlíky a jede to do zdechnutí bez rozsvícení kontrolky (první se rozsvítí kontrolka ABS a po chvilce zkolabuje ŘJ). Náročná výměna rozvodů, dát jedině někomu kdo FF opravdu umí a má přípravky (nezbytně nutná aretace kliky, vaček, nový šroub na klice + dodržet utahovací moment, velice často jsou rozvody nastavené blbě, jeden z příznaků je kolísání otáček kolem 2000-2500). Slušný stav se dá kdykoliv sehnat za 1000 eur, já kombík naposled kupoval před 5 lety za 2000 eur, výborný stav a dost komfortní výbava.

Pokud ho koupíš, tak určitě sundej nadkolí a ošetři začátek/ konec prahu, vystříkej dutiny voskem, voskem stříkni i celý spodek a přední nápravnici, vystříkej i spodky dveří. Hnije jak Felda ;)

1,6 je taky výborný motor, často žere olej (citlivý na honění za studena, pak začne žrát. Generálkovat motor je nesmysl = řešení jedině lít levný hustý olej 5W40 nebo 10W40 dokud to jede)

Výměna žárovky - L světlo jde v pohodě jednoduše i bez demontáže, je potřeba mít grif (hezkou zábavu při hledání grifu;)

mathew
Nebo si může kouit toho Francouze a tenhle seznam Fordích problémů ho nemusí zajímat a zůstanou jenom obecné...
asd1

Jo jasně, u francouze ho může potkat jedině vytlučenej čep s opravou do 100,- Káčé a nic jinýho se tam nikdy neporouchá :) Mmch. o pár diskuzí vedle tu paní brečí že sype velký prachy a furt problém, co jí na to řekneš?

S korozí u Francouzů to taky neni zázrak, v rodině byl peugeot a shnil dřív než Fíkus (bouranej nebyl) Prostě po 10 letech začíná hnít všechno a poslední FF1 jsou 2004. Ten můj shnilej taky neni, jen se musí každý rok ošetřit, beru to jako daň za super podvozek. Kdyby to ty kreténi pozinkovali žárově, ale holt se počítá s životností max. 10 let. Ale špatný auto to rozhodně neni a slušný kus se pořád sehnat za rozumný prachy. Chce to z oblasti kde nejezdi v soli, např. vnitrozemí Francie atd. (od moře taky ne)

Mmch. s tou poloosou tipuju na problém prase mechanik a nečistoty při výměně spojky, pak se to vydře brusnou pastou. A nikdo v okolí s poloosou problém neměl. Ale pokud se to objeví tak to vyjde na 10k a víc...

 

hodnocení

0x

Motory docela dobrý ale shnije ti pod zadkem a nepomůžou ani vystříkaný dutiny.

vojtass
hodnocení

Děkuji moc všem za rady. Hodně mi to pomohlo

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]