Nejste přihlášen/a.
Mám Clio, koupené v listopadu 2012. Najeto opravdu málo, necelých 40tisíc km. Značkový servis doporučuje výměnu buď po 5letech, nebo 120tisících km. Celých 5 let autíčko jezdí super, nemělo jedinou závadu. Poraďte prosím, co mám dělat. Výměna nenílevná záležitost, na druhé straně se nechci vystavovat riziku, že se něco poškodí.
Děkuji všem za rady. Vyřešila jsem to jinak, než jsem myslela, za týden si jedu pro novéza moje pětileté mi nabídli vzhledem k malému počtu ujetých km opravdu slušný peníz, to se nedalo nevyužít.
Tak budu mít na dlouho pokoj.
Před lety jsem manželce od známého kupoval 10let starou garážovanou astru, která měla najeto poctivých 29tis km, ale rozvoďák nikdy měněný neměla. Výměna byla oplem doporučována v 60tis, což jsem zjistil až později a výměnu rozvoďáku nechal dělat i s vodní pumpou po nějakých dalších 5-6 letech při stavu tachometru cca 80tis.
Já bych se toho nebál a držel bych se spíš toho kilometrového nájezdu. Poptejte se lidí, kteří dělají do aut, mají s těmito modely konkrétní zkušenosti a nejde jim o kšeft. Možná bych zkusil na webu najít nějaký clioclub. Ale rozhodnutí je na vás.
BTW nechápu, proč si sem někteří "takyrádci" chodí léčit své frustrace.
Pokud nemáš 7000,- nebo možná ani ne na výměnu tak to prodej a jezdi vlakem. Už to tam máš stejně déle jak je doporučeno takže jsi něco ušetřil
Představte si, že mám víc, než vašich zmiňovaných 7 tisíc. Bez urážky by to nešlo? Chtěla jsem slyšet názor na dobu a najeté km.
Já bych to vyměnil pro vlastní klid. Finančně to nebude tak nákladné. V běžném neautorizovaném servisu mají sazbu kolem 350 Kč/hod a víc jak 4 hodiny nevím, co by na tom dělali. Nezmiňujete se o motorizaci, ale třeba pro motor 1.2 se řemen pohybuje kolem 15 stovek. Vodní pumpu bych asi ani neměnil. Sečteno - počítal bych s cenou kolem 3 tisíc se vším všudy.
Tak u ojetého auta s negarantovaným nájezdem není o čem. Ale asi se vám smíchal dotaz tazatelky na Clio s mojí reakcí o Astře.
Tazatelka nemá jeté auto, ale před 5lety koupila nové auto, s kterým zatím najela 40tis. Výměna je doporučována po 120tis nebo po 5letech, no a protože už ho má 5let, tak řeší výměnu kvůli stáří a ne kvůli nájezdu. Já bych asi počkal na nájezd nějakých 80-100tis, ale až se mit to někdy potká, tak možná změním názor.
Zajímavá diskuze, ale o ničem. Vždyť tady nikdo neví, co je v tom Cliu za motor! A interval výměny rozvodů (ne jen řemenu!) ať už časový nebo kilometrový je daný výrobcem především podle typu motoru a může se lišit řádově až o desítky %.
Pokud je v tom Cliu běžný 1.2 l 8V, pak intervaly pro výměnu rozvodů (včetně vodní pumpy) jsou 120.000 km/5 let. Kilometrový bych v každém případě dodržel, časový není až tak kritický, ale nepřejížděl bych ho více jak o 1 rok.
Tak k tomuhle motoru mohu říci jen tolik, že rozvodová sada je cca o 50% dražší, než na tu starší dvanáctistovku.
U rozvodů 120kkm platí hlavně pro ložiska kladek. Stáří 5 let platí pro stárnutí řemenu. Těch 5 let je nastavené pro horší variantu stárnutí - auto stojí venku na slunci/ mrazu a jezdí jen občas... Pokud je v garáži tak řemen vydrží déle. Osobně bych řemen vyměnil a kladky bych nechal za dalších 5 let kdy budou mít najeto ca 80 kkm.. Řemen stojí pár stovek, práce max. na pár hodin = u šikovného garážníka to bude kolem 2 kKč
Kompletní sada vč. vodní pumpy (nevím jaký máte motor, tohle platí pro 1,2) stojí 2k i s dopravou + práce = max. 4k autodily-cardo.cz/...
Autorizák je výrazně dražší a kvalita ceně neodpovídá (obecně mechanikům platí málo tak tam jsou často lemplové co se jinde nechytí)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.