Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace při brzdění

Od: chuchva odpovědí: 9 změna:
Dobré ráno,
skromný dotaz ke zkušeným. Při brzdění mi klepe řízení, jako sviň. Ale pouze při brzdění. Má selská úvaha jsou kotouče. Ovšem člověk který mi ty brzdy dělal tomu nevěří, že kupoval kvalitní kotouče. Jsou tam asi tři měsíce. Že prý čepy, řízení a kdoví co ještě. Já si myslím, že pokud to dělá pouze při brzdění, musí to být kotouči a nejsem automechanik. Co myslíte vy?
Díky :)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Dělají to většinou kotouče popřípadě křivý náboj. Není nic jednoduššího, pokud tomu nevěří, vzít uchylkomer a změřit hazivost. Jinak otázka je co koupil za brzdy. Někdy to je loterie. Originál je originál.

 

radajz*
hodnocení

0x

Klasicky to dělají kotouče. A to, že jsou skoro nový, není záruka, že nejsou zvlněný. Ať nevymýšlí, čím to je a radši ti to opraví. Kuláky zkontroluje během chvilky a pokud mají vůle, může je vesele vyměnit, ale stejně bych vsázel na to, že se to třepe od kotoučů.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Má zkušenost je taková nedělaj to ani čepy ani silenty
Ve většině případú kotouče i když sou značkový dnes ty díly nestojej za nic

 

asd1
hodnocení

0x

Na 95% kotouče. Dělalo to od výměny? Často se nekvalitní kotouč zvlní, ale může to způsobit i špatné zajetí kotoučů. Nebo křivý náboj, resp. nečistota mezi nábojem a kotoučem (to by dělalo od výměny nebo od nějaké práce kdy se kotouč povolil)

Změř házivost kotouče, jde to i provizorně že roztočíš kolo a přiložíš cokoliv - pokud škrtá tak hází, pokud jede plynule tak je ok. Max. házivost je pár setin..

Mmch. doporučuju vyměnit mechanika ;)

chuchva
hodnocení

Nedělalo, klepe to zhruba ty tři měsíce. Po výměně to bylo v pohodě. Myslel jsem si to, chtěl jsem to potvrdit.
Díky chlapi! :)
asd1

3 měsíce sedí zhruba na výměnu kol za zimní - to by pasovalo na nečistotu mezi nábojem a kotoučem (kotouč často drží šrouby kola a při emontáži kola se pohne, bineci zapadne a je to)

Změřit házovost, pokud hází tak očistit dosedací plochy. Pokud hází furt, tak změřit házovost dosedací plochy náboje, pokud je OK tak nový kotouč (stáčet se vyplatí jen tomu kdo má soustruh zdarma))

 

jenda2*
hodnocení

0x

Na tuto otázku je snadná odpověď. Co způsobuje klepání do volantu při brzdění? Brzdový píst se vysouvá a zvlněný brzdový kotouč se bodobě dotýká brzdové destičky. Kulový čep dost těžko bude klepat do volantu podle rychlosti otáčení kola. Čím rychleji jedete, tím rychleji to klepe do volantu a opačně. Ten automechanik bude jistě blb a tak ho změňte.

asd1

Jen pozor, obvykle kotouč neznamená vždy kotouč... ;)

 

hodnocení

0x

U nekvalitního kotouče stačí jednou prudce ve větší rychlosti zabrzdit a kotouč se silně zahřeje a zvlní. Pak už stále brzda "klepe".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]