Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG servis systém E-GAS

Od: kuba* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den

Koupil jsem VW golf 5 s instalovaným LPG systémem E-GAS z Německa (v sprnu). Teď bych potřeboval do servisu, ale v ČR se tím zabývá velmi málo firem (našel jsem Semily a Nový Jičín). Nevíte jak moc jsou systémy kompatibilní mezi sebou? Zkusil jsem jednu dílnu cestou do práce a tam mě hned vyhodili, ať si to předělám na MAGIC a přijedu. Už jsem koukal, že bych si koupil diagnostiku sám (z Bulharska za 900,-, nebo německá za 1400 ,-) ale nevim, jestli z toho sám něco zjistím.

Pokud by se zde vyskytoval nějaký automechanik, tak popíšu závadu a třeba mi něco poradíte. Teď když se ochladilo tak jsem zjistil, že špatně přepíná LPG/benzín a při 61 °C (teplotě motoru) se přepne na LPG. Bohužel ještě LPG není dostatečně ohřáté a motor chcípne. Aby toho nebylo málo, tak vždy pouze na volnoběh (tj. v křižovatkách, v kolonách atd). Motor pak nejde nastartovat cca 1 minutu (to trvá než se přepne LPG zpátky na benzin při dojetí). Naštěstí už vím, čím to je, a tak při vyjetí z domu LPG vypínám a zapínám ho až při těch 90° motoru. Po tom co má motor 90 °C, tak už to neudělá. Navíc stačí teploty kolem 0 a přepnutí trvá 25 km.

Závada má tedy vazbu na okolní teplotu (vždy když mrzne), otáčky (dělá pouze na volnoběh) a teplotu motoru (klasická diagnostika to zaznamenala při 61°C). Myslíte, že když někam do servisu přivezu vlastní diagnostiku a lahev dobrého pití, tak se na to podívají? Nejhorší je, že vychladnutí plynu trvá několik hodin a tak vydat se někam daleko do servisu je pro mě docela nereálné.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Těžko radit. Na LPG jezdím skoro 20 let a něco už o tom vím. E-GAS je jedinečný systém, jedinečný bohužel v tom, že jak sám uvádíte, v Česku ho skoro nikdo neservisuje. To znamená i docela horší dostupnost ND. Pokud byste se v LPG trochu vyznal a ten systém je zánovní (řekněme méně než 5 let starý), koupil bych diagnostiku (ty, které uvádíte, jsou podezřele levné!) a podle nějakého manuálu k E-GAS a k té diagnostice bych si to udělal sám. Jinak bych kontaktoval solidní dílnu a před koupí té diagnostiky bych se jich přímo zeptal, zda by s vaší diagnostikou byli ochotni se na to podívat.

Další možností je přestavba systému na některý z u nás používaný. Zrovna MAGIC nemusím, jsem zvyklý na STAG, Landi-Renzo nebo BRC.

Jinak závadu zřejmě způsobuje vadné teplotní čidlo (nebo špatně nastavená teplota přepínání), to chcípání může být způsobené ztvrdlými membránami v reduktoru (momentálně mám u jednoho auta podobný problém a chystám se na repasi/výměnu), které než se dostatečně ohřejí a změknou, nestačí dostatečně rychle reagovat. To by však svědčilo o dost velkém nájezdu systému (řekněme kolem 200-300 tisíc km) a pak bych se přimlouval za výměnu základních komponentů za systém v Česku servisovatelný a budete mít pokoj.

 

hodnocení

0x
avatar had186

Nevím jak to máš daleko do Hradce Králové, tam je firma Gera , E-GAS dle stránek dělají. Měl jsem u nich auto na opravu a takovou větší generálku lpg, a spokojenost.

kuba*
09.02.18 23:26
Kladno :(

 

mikulkaj*
hodnocení

0x

Dobrý den. Pro Kubu. Co se týká teploty, kdy se přepíná z benzinu na LPG, tak rozhodně to nemusí být teplota 60 a už vůbec ne 90 st C. Mně se přepíná z benz. na LPG asi po 1.5 km, kdy je teplota asi mezi 30-40 st. A když nastartuji již před tím ohřáté auto tak se přepíná asi po100m.i když teplota na teploměru je kolem těch 30 st. Mám nějaký Polský systém, je to tam 4.roky, je na tom asi70000 km. a zatím jsem měnil jen střiklovače jinak nicM.J,

kuba*

V létě LPG spíná po 5 km (motor má 90 °C) a v zimě po cca 20 km (motor má dávno 90 °C). To jestli jede motor na LPG poznám pouze podle LED diody u řadící páky (bliká nejedu, svítí jedu). Problém je, že stojím na křižovatce s motorem který má 60 °C, sepne LPG (rozuměj že dioda stále bliká) a motor chcípne (při vypnutém LPG nechcípne).

A ty otáčky už vůbec nechápu. Co má společného LPG s volnoběhem.

hubas*

Být Vámi, zaměřím se na hledání kvalifikovaného servisu Vašeho LPG systemu. 5km v létě je absolutní tragedie, mně v létě přepíná na LPG tak za 100-200 metrů! Příčin Vašich potíží může být "X" a doma je nevyřešíte.

 

hodnocení

0x

Tohle mi dělalo po výměně rozsypané vodní pumpy, něco se dostalo do vodního filtru v zplyňovači a ten pak nestíhal

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]