Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím ochránit svorkovnice

Od: instalater* odpovědí: 14 změna:

Zdravím, tak jsem začal pomaličku chystat motorku na sezónu a narazil jsem na vypálený konektor ve svorkovnici. Jde o drát od alternátoru k baterce. Moje domněnka je taková , že tam pomoci vlhkosti vzniknul jakýsi el. oblouk ( jak při svařování :) ) neb svorkovnice ležela na rámu a ten konektor byl tak asi 2mm od něj. Vyměňovat všechny svorkovnice za voděodolné se mi popravdě nechce a hlavně jsem nenarazil na nějaké vhodné. Je jich tam min. 10 různých velikostí. Ten poškozený jsem samozřejmně vyměnil. Říkal jsem si, že bych je obalil gumovou izolací, ale nemuselo by se mi to povést hermeticky a případná vlhkost uvnitř by mohla býti kontraproduktivní a též by se potom problematicky rozdělávaly při opravě a údržbě. Vím že existuje spray na odpuzování vlhkosti z kontaktu. Byl by na to vhodný? Jakou značku? Máte s tím zkušenosti? Jezdím na mašině za každého počasí a minulý rok jsem měl rekord 250km v dešti. Svorkovnice jsou sice schovaný pod sedačkou ,ale vlhkost je potvora. Děkuji za odpověď.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jdukolem
hodnocení

4x

Vypálení konektoru způsobuje jeho přechodový odpor a následné zahřátí,vlhkost ne.

instalater*
hodnocení

To jsem si také říkal a pro jistotu jsem ten drát od alternátoru před svorkovnicí ještě rozdvojil a dal jsem ho přes dva konektory( bylo tam ještě volné políčko) a za svorkovnicí zase sletoval dohromady. Udělal jsem blbost nebo je to vpohodě? Svorkovnice ale byla vypálená tak divně doboku.

 

nikdo*
hodnocení

3x

Závadu způsobila vytahaná dutinka, která měla špatný kontakt. Na jedné straně, té lepší-venkovní ho měla nejdéle a proto proud procházejícím tím spojem v tom místě začal ohřívat konektor, což opětně zhoršovalo situaci. A dopadlo, to jak to dopadlo. Já osobně bych tenhle vícenásobný konektor zahodil a nahradil jej jednoduchými lisovanými autokonektory. A to z jednoho důvodu. Při manipulaci s jednotlivými spoji perfektně poznáte vytahaný konektor, a včas ho kleštěmi napružíte. Na rozdíl od toho společného. Kde jeden volný konektor nepoznáte.

instalater*
hodnocení

To máte pravdu , že jeden volnější konektor v té svorkovnici nepoznám , ale těch jednotlivých propojů by na té motorce pak bylo něco kolem stovky , což je nereálné. Zatím jsem udělal to , že jsem ho zahodil , ale nahradil novým stejného typu. Když jsem si tam přidělával zabezpečovačku a rádio, tak jsem používal nové voděodolné svorkovnice , ale to byl hrozný lágric. Ty se rozpadaly už při pohledu. Můžete prosím pokud s tím máte zkušenosti poslat odkaz na nějaké pořádné , kvalitní. Díky za odpověď.

 

ronyx*
hodnocení

3x

Zdravím,
mám dlouhými roky odzkoušené a hlavně jednoduché řešení pro všechny typy problematických elektrospojů (nejen) v autech - sprej KONTAKTOL (ne Kontox jedno kterého typu, ten nefunguje). Existují spreje s účinky stejnými jako Kontaktol s různými jinými názvy, které stejně jako Kontaktol fungují, ale většinou je to metoda "pokus - omyl", Kontaktol je sázka na jistotu (přes 30let mých vlastních zkušeností).
Postup je zcela jednoduchý - spoj rozebrat, nastříkat, okamžitě ještě " za mokra" opět spojit (u spojů dlouhou dobu neošetřovaných je ideální "za mokra" rozebrat a spojit několikrát po sobě) a hotovo. Některé spoje jdou rozebírat špatně (málo místa a pod.), pak stačí spoj jen nastříkat a mírně s ním "zavrklat" (aby se to vzájemně pohnulo).
První servis je pracnější (osobně mám odzkoušeno, že zcela rozpojit a spojit se vyplatí), pak už stačí jen spoj postříkat a zahýbat s ním, takže třeba u auta typu "žigulík" je ošetření všech (dostupných) spojů v celém autě otázka už jen cca 1 hodinky práce a stačí ji opakovat cca 1x za rok (při denně provozovaném a venku trvale stojím autě), některé velmi exponovaná místa (typicky zásuvky na závěsných zařízeních a zástrčku na vleku) vždycky prostříknu "když si vzpomenu" při zapojování vleku. Ošetřuju takhle i pojistkové skříňky (u starých aut byly typicky v motorovém prostoru a špatný kontakt byl častou příčinou špatné funkce). Od doby, co jsem objevil (před více jak 30lety) Kontaktol a "zázrak" s ním spojený, tak mohu říct, že nevím, co je problém s nefunkčností elektrospojů z důvodu zoxidování kontaktů a pokud už se někdy problém objevil (typicky třeba u nesvítících vypůjčených vleků apod.), Kontaktol ho z 90% téměř vždy vyřešešil.

ronyx*

Jen to ještě doplním - tuhle ochranu pomocí Kontatolu jsem kdysi objevil úplně náhodou, když jsem u jednoho auta neustále řešil nějaké nesvítící žárovky - tzv. sufitky (byly ve všech světlech kromě hlavních žárovek v předních světlech). Tam je přenos el. vlastně jen hranou a stačí maličko a už to nesvítí. Takže 1x za rok šly kryty dolů, postříkat, pootočit žárovkou a zase smontovat a od té doby, co jsem tohle začal dělat, problémy zmizely. Další zkušenosti (autozásuvky a pod.) už vycházely z tohoto zjištění.
Na hodně namáhané spoje (u starých aut to byly typicky tlakové spínače brzdových světel někdy umístěné v přímém ostříku od kol) se mi zase osvědčila vyčtená (a pak i mnou k plné spokojenosti odzkoušená) rada - spoj očistit, "oplácat" ho voděvzornou vazelínou (dříve se na to používala A 00, dnes už teřba bude nějaké lepší) a přes to přetáhnout nějaký kryt (u těch brzd. spínačů se osvědčilo kdysi dávno na lahvích vína používaný plastový návlek - seděl přesně na tu 24mm šestihran). Sám jsem se přesvědčil, že takhle ochráněný spoj vydržel takřka neomezeně, zatímco klasické konektor bužírka málokdy přežil 1 rok - prostě to uhnilo. Takže možná i nějaké podobné řešení by pomohlo ochránit ty nejvíc namáhané spoje, aby se do nich nedostala voda, případně voda se solí (když už se dnes pořád solí).

instalater*
hodnocení

ronyx - děkuji. Právě jsem se dneska chystal koupit ten Kontox , tak to teda dle tvých zkušeností změním na Kontaktol. těch svorkovnic je tam hrozně moc a všechno kousek nad silnicí. Zvrchu je to chráněné karoserií , ale když projíždím kaluží tak ta elektika hrozně trpí. Zástrčka na vlek u auta mne nenapadla. Zkusím přiložit fotku jak to vypadá odstrojený, ale ta hlavní elektrika je stejně vepředu pod falešnou nádrží. Tam to vypadá jak v Dukovanech. Díky

Čím ochránit svorkovnice
h0042*

To je sekačka?*smich*

instalater*
hodnocení

Jak to mluvíš o mém miláčkovi chopříčkovi *smich*? Ty ty ty . ..Obsah 1,8 131Nm/3000 - věčně po zadním *smich*

 

hodnocení

2x

Přechodový odpor sice způsobí přehřátí kontaktu a tím ztrátu jeho přítlaku na protikus ( samce), ale tento přech. odpor nejčastěji bývá způsobený oxidací, kterou způsobuje vlhkost. Podle fota jde nejspíš o plusový vodič a podle průřezu tam potečou asi větší proudy - takže ohřev a následná ztráta prřítlaku kontaktu bude velká, často se i upálí. Na to rozdvojení jste použil stejný průřez? Pokud ano a to pájení máte v pořádku, asi bych ten špatný kontakt odcvakl. Jo a nevím jak na odpuzování vlhkosti ( myslím, že na to funguje taky ), ale na přechodové odpory je dobrý spray Kontox.

instalater*
hodnocení

Ano na rozdvojení jsem použil stejný průřez a oba dva resp. dva samce a dvě samice jsem dal nové. Je to vedení od alternátoru k baterce 55ah tak že 14v a ampéry nevím.

 

instalater*
07.02.18 22:26
hodnocení

Čím ochránit svorkovnice #2

 

instalater*
hodnocení

Děkuji všem za odpovědi. ...Vyzkouším ten Kontox a příští rok při zimní údržbě budu chytřejší. Přeji pěkný den.

 

aj
hodnocení

0x

nejúčinnější ochrana je vazelína nebo natřít to olejem.Třeba převodovým.Kontox za čas vyschne a zase nic není

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kleště na konektory
Otázky na téma přechodový odpor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]