Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výkon žárovky H7

Od: radim3* odpovědí: 9 změna:

Hoši,prosím o váš názor resp. trochu fyziky a matematiky.Než uvedu svůj dotaz resp. prosbu,tak prosím neřešte u mého dotazu zda-li je žárovka homologovaná nebo ne.Homologace není předmětem mého dotazu.Děkuji všem.

Citroen C4 druhé generace,2014,1.6 vti.

Používám pro tlumené světla žárovky Osram Cool Blue Hyper 5000K(patice H7),barva pěkně bílá,mně vyhovují.Mají 55W a světelný tok 1100 lumenů.Osram je přestal vyrábět a nahradil je typem Osram Cool Blue Boost,taky 1100 lumenů a barva světla 5000K.ALE!Vyrábí se pouze 80 W.A to je důvod,proč se obracím na Vás s prosbou o názor,jestli mi H7 v potkávačkách s 80 W nemůže udělat něco s parabolami nebo paticemi nebo kabeláží.Ikdyž je to světelný tok pouze 1100 lumenů(zákon homologuje žárovky 1500 lumenů),což znamená že nesvítí tak silně jako ostatmí typy H7,ale stejně raději počkám na vaše názory.

Předem děkuji všem,kteří s tím mají zkušenosti.Radim

PS:Pořád jezdím s automatikou světel,takže přes den jezdím na LED denní svícení-přímo v parabolách.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mytrix*
hodnocení

3x

Parabola světla je většinou z plastu. Vzhledem k tomu, že žárovka bude více hřát, může ji poškodit teplem. Kabeláž je dimenzovaná dostatečně, tam problém nebude.

 

hodnocení

3x

Může... Viděl jsem "silnější" žárovky v VW T5 a paraboly byly zničené, je to prostě plast, ale asi to určitě bude individuální...

 

hm*
hodnocení

2x

Zkusil bych sehnat žárovky jiné. 80 W, to je o polovinu víc, než měly ty staré. Nedivil bych se, kdyby se jako první spálily pojistky ke světlům. Nepočítal bych ani s tím, že na to jsou dimenzované kabely. A že bude ta žárovka moc hřát, což by světlům mohlo vadit, je jasné.

Samotná kabeláž pár amper snese, horší je to ve světlometu, tam už se dneska hodně šetří, také jsem už na H7 na svém autě měnil patice za keramické a to ne jen na svém, na hodně autech. Prostě se časem vypalují...

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Nerad bych se pletl, ale zákon kdysi uváděl (nebo vyhláška? netuším...) osobní vůz max 55W. Ostatní nebyly homologované pro M1. Na homologaci se podívejte u všech před nákupem - ony totiž čísilka a obrázky vypadají na krabičce krásně, ale pak můžete mít problém...

Více watů by mělo znamenat vyšší výkon - a taky větší opotřebení paraboly a plastu ... citroeny a francouzi prostě dávají plastové reflektory, co se vypálí a žloutnou. Vyšší teploty jim nedělají taky vůbec dobře...

Kupuju zásadně nejlevnější osramky nebo podobné za cca. 45,-Kč kus - dražší longlife cca 600 za pár mi vydržely o měsíc déle než ty levné. H7 praskají často prý pro své sestavení vláken - a vlastně celá žárovka je prý nastavena na krátkou životnost...

Na xsaře byl průměr 3 měsíce, u předchozích aut cca. 2 měsíce bez ohledu na typ vozu.


doplněno 02.02.18 19:24:

ty škodovácké "odporové" drátky jsem měl na xsaře - opravdu to pomohlo prodloužit z cca. 2 měsíců na cca. 4 měsíce (ale termín asi nic neřekne... spíše denní provoz120 - 350km, 4x start a převážně rožnutá světla.

Drátky od škody vydržely cca rok - pak se rozpadly patice - při pokusu o výměnu jsem se pořezal, rozpadlo se zkřehlé poplastování a plíšky se nedaly sundat - hooodně jsem tenkrát nadával.

radim3*
hodnocení

H7 vydrží klidně i půl roku,pokud se mezi žárovku a originální kabeláž vloží asi 20 cm dlouhý "propojovací" kabel(nabízí ho i Škoda-tam jsem ho koupil),bez toho káblíku je to opravdu 2-3 měsíce,je to H7,nic s tím neuděláme.Ano,v potkávacích světlech dle vyhlášky je max.55 wattů,domnívám se,že při 1100 lumenech je 80 wattů v pohodě,ale bál jsem se tý teploty-je to o 25 wattů víc než má být,takže dle vašich názorů upustím od H7 80W,nerad bych kupoval nové světlomety a přitom auto jěště nebylo na STK.

 

radim3*
hodnocení

Zatím vidím,že se budu muset držet hodnoty pouze 55W.

 

hodnocení

0x
Mám h7 od roku 2014 a zatím bez výměny. Provoz denně. VW touran. Ty silnější bych nedával... Plast to nevydrží.

 

asd1
hodnocení

0x

Legislatiwa: Patří tam 55W; 80W nejsou legální. Pokud bude nehoda a protijedoucí řekne "oslnil mě" tak máš problém.. Nedoporučuju.

Fyzika: 80W je příkon = tepelný výkon (světelný tok a tepelný výkon jsou dvě různé věci). Parabola, patice atd. se můžou přehřívat. Nedoporučuju.

Výborná žárovka je Night breaker. Na FF 1 měly životnost ca 300 hodin. Teď vozim Lidlovky + 50% pár za 150,-, životnost zhruba podobná a svítí taky celkem slušně

Mmch. udávat životnost v měsících o ničem nevypovídá. Je potřeba čas svícení, tj. buď přímo motohodiny nebo aspoň najeté kilometry. U aut s denním svícením samozřejmě jen čas kdy svítí potkávačky... Životnost omezuje i počet rozsvícení, takže je potřeba vědět i způsob jízdy - u couraček vydrží míň než při dlouhých jízdách. Pak taky napěťově špičky v síti, tj. jak dobře je vyřešená regulace napětí..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]