Nejste přihlášen/a.
Opravdu záleží na výrobci vozidla. Třeba u Ford Escort 1.8 se dělali rozvody po 60.000km. U novějších aut je to tak od 90.000-150.000 a ještě je to limitováno dobou, u některých aut výrobce začíná na 60 měsících a u některých 10let.
Poškození rozvodů nemusí stát jen deset tisíc, ale u některých aut se to počítá na desítky tisíc. Důsledkem roztrženého řemenu jsou zpravidla ohnuté ventily, v horším případě utržené koníky, poškozená vačka, hlava motoru atd.
Také může být rozvod řetězem a ten je u některých aut doživotní (!) - záleží jakou má výrobce technickou životnost motoru, ale na některých vozech se normálně mění, neboť se vytahuje (Škoda HTP, Seat atd.)
Rozvod na motore sa považuje presný a vypočítaný pohon vačkového hriadeľa,ktorý ovládá ventily v hlave válcov,a kľukového hriadeľa motora.Rozvod je najčastejšie riešený v dnešnej dobe ozubeným remeňom a potom valčekovou reťazou a jeho súčasťou sú vodiace a napínacie kladky.Poškodeným rozvodu dôjde ku zastaveniu vačkového hriadeľa pri ktorom ostanú otvorené niektoré ventili a piesty do nich narazia a dôjde ku deformácia a veľkým škodám.
remeňový: t4.aimg.sk/...
reťazový: autolatest.com/...
Sada rozvodov: skoda-diely.sk/...
Servisní interval záleží na konkrétním motoru.
Obecně pokud selže rozvod tj. časování ventilů = kdy se otevírají), tak se potkají ventily s pístem a všechno se to rozmydlí. Ventily se otevírají vysouváním do válce...
Mění se rozvodový řemen/ řetěz a všechny kladky, obvykle napínací, jedna z kladek bývá i vodní pumpa, takže ta taky. Kladka protože pokud se v ní zadře nebo vysype ložisko, tak to taky znamená selhání rozvodu.
Není od věci měnit i drážkový řemen s kladkama, sice je mimo rozvod, ale při zadření ložiska kladky se přepálí a namotá do rozvodů (umí rozmydlit obvykle plastový kryt rozvodů).
U dnešních motorů s rozvodovým řetězem je informace o výměně v případě problému neskutečný blud. Limit u rozvodového řetězu je kolem 160000 km, u řetězu olejového čerpadla s vyvažovacími hřídeli také tak.
U Škodovek 1,4 TSi odcházel řetěz i před najetím 60000 km. Už dávno nejsou řetězy věčné.
Řemen alternátoru u většiny aut je mimo rozvody a není nutno se toho bát.
není nutno se toho bát - To jsou dost silný slova, zaplatíš jim případnou opravu motoru? Rozflákaný plastový kryt rozvodu a klíňák namotaný v rozvodech jsem už viděl Motor samozřejmě udělal pápá :D
A které auto má řemen alternátoru ve společném prostotu s rozvodovým řemenem? Škoda to není, Hyundai také ne.Možná Citroen ale tam je hodně věcí divně...
Přetržený klínový řemen má tak velkou energii, že dokáže rozbít většinou plastový kryt rozvodů a vniknout pod něj. To je celé. A není to vůbec ojedinělý jev.
Tak to musím velice oponovat. Řemen alternátoru nemá téměř žádnou setrvačnost, protože se při natrhávání postupně natahuje a ztrácí přilnavost k řemenici klikovky. V závěru prokluzuje a jeho energii pochytá řemenice serva popř. řemenice alternátoru. Zrovna v sobotu při spadnul plochý řemen, když jsem hledal příčinu kvičení a neudělalo to vůbec nic. O nějakém rozmlácení krytu nemůže být vůbec řeč. Kde na ty nápady chodíte netuším ale roztržených klíňáků na Š120 jsem několik viděl, spadených také a ani jeden nic nerozbil. Pokud se to stalo, tak neskutečnou shodou náhod. Osa řemenic alternátoru třeba serva je několik cm posunuta před kryt rozvodového řemenu a pokud by náhodou došlo k namotání, tak by řidič musel být naprosto hluchý a bez citu v rukou, protože by při otáčkách došlo k hluku a svítila by kontrolka dobíjení se současných nefungováním posilovače. Prostě to je velice nepravděpodobné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.