Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvody, co to znamená a jak často se dělají

Od: lacin66 odpovědí: 16 změna:
Ahoj,co obnáší udělat na autě rozvody.Kupoval jsem auto 1.8 benzín, najeto 115000km po rozvodech. Teď mám 180000km auto je naprosto v pořádku, tak by mě zajímalo čeho se mám hrozit.Děkuji za odpověď Vladimír

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Výměna rozvodového řemene, napínací kladky a často vodní pumpy.
Zjistěte si interval výměny pro vaše auto a konkrétní motor.

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Rozvody sou na autě dúležitá věc když prasknou motor se zastaví a dojde k velké škodě na motoru
Opravy bývají drahé a u starých aut dokážou převýšit cenu auta
Osobně říkám najet 90 až 100000km a měnit i s vodní pumpou

 

hodnocení

2x

Opravdu záleží na výrobci vozidla. Třeba u Ford Escort 1.8 se dělali rozvody po 60.000km. U novějších aut je to tak od 90.000-150.000 a ještě je to limitováno dobou, u některých aut výrobce začíná na 60 měsících a u některých 10let.

Poškození rozvodů nemusí stát jen deset tisíc, ale u některých aut se to počítá na desítky tisíc. Důsledkem roztrženého řemenu jsou zpravidla ohnuté ventily, v horším případě utržené koníky, poškozená vačka, hlava motoru atd.

Také může být rozvod řetězem a ten je u některých aut doživotní (!) - záleží jakou má výrobce technickou životnost motoru, ale na některých vozech se normálně mění, neboť se vytahuje (Škoda HTP, Seat atd.)

 

hodnocení

1x

Rozvod na motore sa považuje presný a vypočítaný pohon vačkového hriadeľa,ktorý ovládá ventily v hlave válcov,a kľukového hriadeľa motora.Rozvod je najčastejšie riešený v dnešnej dobe ozubeným remeňom a potom valčekovou reťazou a jeho súčasťou sú vodiace a napínacie kladky.Poškodeným rozvodu dôjde ku zastaveniu vačkového hriadeľa pri ktorom ostanú otvorené niektoré ventili a piesty do nich narazia a dôjde ku deformácia a veľkým škodám.

remeňový: t4.aimg.sk/...

reťazový: autolatest.com/...

Sada rozvodov: skoda-diely.sk/...

 

jurajjuraj*
hodnocení

1x

zalezi podle typu auta, roku vyroby, kodu motoru

nekter maji rozvodovy remen, nektere maji rozvodovy retez, u nekterych jsou intervaly kazdych 60tkm u dnesnich novejsich pisou az 210tkm, u nekterych (retezu ) je vymena jen v pripade problemu

 

asd1
hodnocení

1x

Servisní interval záleží na konkrétním motoru.

Obecně pokud selže rozvod tj. časování ventilů = kdy se otevírají), tak se potkají ventily s pístem a všechno se to rozmydlí. Ventily se otevírají vysouváním do válce...

Mění se rozvodový řemen/ řetěz a všechny kladky, obvykle napínací, jedna z kladek bývá i vodní pumpa, takže ta taky. Kladka protože pokud se v ní zadře nebo vysype ložisko, tak to taky znamená selhání rozvodu.

Není od věci měnit i drážkový řemen s kladkama, sice je mimo rozvod, ale při zadření ložiska kladky se přepálí a namotá do rozvodů (umí rozmydlit obvykle plastový kryt rozvodů).

 

mopet*
hodnocení

0x
Jestli máš po minule výměně rozvodu najeto 115000 tak máš nejvyšší čas a nech si udělat i tu pumpu. Ať to za 10000 nerozdelavas znovu.

 

jenda2*
hodnocení

0x

U dnešních motorů s rozvodovým řetězem je informace o výměně v případě problému neskutečný blud. Limit u rozvodového řetězu je kolem 160000 km, u řetězu olejového čerpadla s vyvažovacími hřídeli také tak.

U Škodovek 1,4 TSi odcházel řetěz i před najetím 60000 km. Už dávno nejsou řetězy věčné.

auto.cz/...

Řemen alternátoru u většiny aut je mimo rozvody a není nutno se toho bát.

asd1

není nutno se toho bát - To jsou dost silný slova, zaplatíš jim případnou opravu motoru? Rozflákaný plastový kryt rozvodu a klíňák namotaný v rozvodech jsem už viděl ;) Motor samozřejmě udělal pápá :D

Plný souhlas-je mnoho motorů u kterých může znamenat konec jinak dobrého motoru !

 

 

jenda2*
hodnocení

0x

A které auto má řemen alternátoru ve společném prostotu s rozvodovým řemenem? Škoda to není, Hyundai také ne.Možná Citroen ale tam je hodně věcí divně...

goza

Přetržený klínový řemen má tak velkou energii, že dokáže rozbít většinou plastový kryt rozvodů a vniknout pod něj. To je celé. A není to vůbec ojedinělý jev.

ten prostor je oddělen plechovým krytem, jenže se stava, že se namotá za řemenici a projde spárou mezi krytem a ozubeným kolem přímo pod rozvodový řemen.. pak je vymalováno..

 

jenda2*
hodnocení

0x

Tak to musím velice oponovat. Řemen alternátoru nemá téměř žádnou setrvačnost, protože se při natrhávání postupně natahuje a ztrácí přilnavost k řemenici klikovky. V závěru prokluzuje a jeho energii pochytá řemenice serva popř. řemenice alternátoru. Zrovna v sobotu při spadnul plochý řemen, když jsem hledal příčinu kvičení a neudělalo to vůbec nic. O nějakém rozmlácení krytu nemůže být vůbec řeč. Kde na ty nápady chodíte netuším ale roztržených klíňáků na Š120 jsem několik viděl, spadených také a ani jeden nic nerozbil. Pokud se to stalo, tak neskutečnou shodou náhod. Osa řemenic alternátoru třeba serva je několik cm posunuta před kryt rozvodového řemenu a pokud by náhodou došlo k namotání, tak by řidič musel být naprosto hluchý a bez citu v rukou, protože by při otáčkách došlo k hluku a svítila by kontrolka dobíjení se současných nefungováním posilovače. Prostě to je velice nepravděpodobné.

goza

Viděl jsem mnoho motorů, které se potkali díky klínovému řemenu. Dokonce se to stalo i mě za jízdy.

Celé to netrvalo ani sekundu a bylo ticho. Nešlo tomu zabránit, stačilo pár otočení motoru a je konec. Tomu nezabráníš.

Prý u 120 ... Tam asi těžko někam vleze...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]