Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reálná spotřeba fabia htp

Od: mario1 odpovědí: 41 změna:

Zdravím,

rozhoduji se pro svoje první auto, které bude sloužit do dojíždění do školy Brno-Ostrava-Brno.

Díky prvnímu autu skrz povinné ručení potřebuju co nejnižší obsah a z toho mě vychází fabia htp(silnější verze) - všude jsou levné díly, ani moc se to nekazí.

Ale je otázka skrz spotřebu - někdo uvádí že mu to žere 5, někdo že se nedostane pod 7, tak bych chtěl vědět vaše zkušenosti.

Moje představa je, že v Brně zapnu tempomat na 90 a vypnu ho, až budu zase v Brně a nedostanu se přes 6litrů.

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

2x
Moc se nekazí? Vždyť je to asi nejméně spolehlivá pohonná jednotka, která existuje...

 

hubas*
hodnocení

1x

SDI a ukamenujte mě... Povinné podle výkonu ne objemu. Servisně nenáročné, nízká spotřeba, na dálnici v rychlostech kolem 100km/hod pohodová jízda. Dá se s tím i předjíždět, když není moc hustý provoz :D

Každej není závodník...měl jsem ji jako náhradní vůz a spokojenost...

 

krtek66
hodnocení

1x

fabia HTP je 120ka s kopou elektroniky a jiným plechem...jen to ne...následuje 1,9SDI a v závěsu 1,4MPI

asd1

Určitě myslel výkon, tam to je dost podobné - prostě to nejede ;)

Zrovna tento motor má se stodvacítkou společný tak maximálně objem.

 

k2
hodnocení

0x

Predstava vcelku nerealna:

spritmonitor.de/...

Jinak 90km/h po dalnici take neni moc realne. To znamena klickovanou mezi pravym a levym pruhem mezi kamiony, neustalou akceleraci a brzdeni, ale na to prijdete hned pri prvni ceste...

 

rqwee
hodnocení

0x

Nebyl bych v tomto ohledu moc optimistický, čtyřválci jeden odpárali a přidali mu další rotující hmotu v podobě vyvažovací hřídele. Tenhle motorek se musí točit do "červenýho", aby to vůbec jelo, očekával by jsem spotřebu dálkově určitě nad 7 a ve městě k 10. A "ani moc se to nekazí?" Nenechte se vysmát.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Spotřeba především odpovídá způsobu jízdy.Mám zásadu,že během 200 km jízdy se snažím nebrzdit.Tomu odpovídá můj způsob jízdy,kdy se vyhýbám zběsilé jízdě v koloně,raději zastavím u benzinky,počkám a pokračuji ve volné jízdě.Včas přeřadím a snažím se uplatnit jízdu na nejvyšší převod.Takto s ojetou Feldou kombi většinou nepřesáhnu 8 l.

JABRAKA

danys*

S vámi bych chtěl jet na dovolenou do Chorvatska! *smich* Co mu třeba poradit, aby jezdil jenom z kopce?

A přitom se dá s Feldou úplně normálně a svižně jezdit za 6 ;)
mathew

Svižně s feldou*smich*

Svižně se dá jezdit i s 40kW Favoritem, neměl jsem s ním problém ve 120 km/h předjíždět ;) s lehoučkou Feldou a 55 kW se dá jezdit velmi svižně.

asd1

S Feldou kombíkem jsme to kalili po dálnici furt 130 - 150 celkem v pohodě a spotřeba byla do 7, prakticky stejně jelo i Fávo... Akorát Feldy mi vadilo v serpoškách silou točit volantem, to jsem u jiného auta (samo bez posilovače) nezažil a nejdřív jsem si myslel že to je závada :D. Ale dělaly to všechny Feldy, tak to je asi normální :)

 

mario1
hodnocení

rqwee> to byl zbytečně vydaná energie to napsat - problémová je ta slabší verze kde odchází hlava.

Ve firmě máme 47kw verzi a ty mají nalétané 310k a 460k - pokud se to servisuje včas, mění se rozvody a nepodtáčí, tak to vydrží ( jo nějaké lambdy apodobně s tím se mučí počítat )

Pro mě je výkonově dostačující felici 1.3 - na co hodně koní?

k2> v pátek v 6 ráno směr Ostrava a večer směr Brno bych nečekal moc velký provoz - naftu v mém případě nemá cenu kupovat ( najeto, přísnější emise, případný servis a pojištění)

jabraka®> Min. týden jsem jel cestu BR-O-BR taky s felicii combi 1.3 a spotřeba 7,5L, ale to jsem jel po okresce a né zrovna na spotřebu.

No vidíš ty jsi se třináctistovkou pkd chápu jel Brno-Ostrava- a zpět na spotřebu za 7,5li. Loni v létě s dvoulitrem v ropě (přeplňovaný přímovstřik) bez hlídání spotřeby, cesta JH-OV a z5 za 5l/100km,kolega s Mitsu 2,4 GDI (benzín,krabicózní auto) ve vleku za mnou za 7,5 benálu na sto -vše okresky či silnice 1.třídy.Na cestu jako ty po D bych s dalším co mám 1,8i16V při hlídání spotřeby dokázal za 6,5,bez hlídání za 7,5-8l.,ale s výkonem,který je třeba na předjíždění.Tuhle mne zoufalec v HTP do kopce předjížděl asi 500m a to jsem ještě zpomalil aby předejel,pak na další 100 metrech jsem zrychlil ze 70 a dalších 100 a byl jsem opět před ním!Takže na co výkon?!Ale to je věc názoru!

 

hodnocení

0x
avatar promon

O motoru HTP je možné prohlásit ledaco, ale těžko to, že ,, se moc nekazí´´. Je to jeden z nejhorších motorů, co Škoda kdy vyráběla.

Blžší viz :

cimbu.cz/...

mé zkušenosti jsou přesně v souladu s tím článkem.

Co se týče spotřeby - při velmi klidném, defenzivním způsobu jízdy se můžeme bavit o 6l / 100km. Ale jak to auto vezmete na dálnici, je vše jinak. Je tedy pravda, že jsem s tím nejezdil na dálnici 90, Navíc - HTP motor byl montován hlavně do vozů ,,socka edition´´ tedy levných, s minimální výbavou a asi bude dost kumšt najít HTP s tempomatem

47kw se da v pohode sehnat s tempomatem.

 

hodnocení

0x

Záleží na stylu jízdy,jezdil jsem s ní rok a průměrná spotřeba něco málo pod 7 litrů,většinou 15 kiláků do práce okresky a vesnice tam a 15 zpátky

při dálkových kolem 6 při slušné jízdě

 

firymyr
hodnocení

0x

Pokud pojedeš na dálnici opravdu těch 90, tak se do 6l/100km vejdeš. Tyto motory jsou celkem úsporné, pokuď se po nich nechce plný výkon.

S Volvem V50 AWD 2,5T cca 270HP dokáži jezdit dálky za 7,5l/100km, když vezu rodinu. S Fiat Doblo 1.4 LPG jezdím průměrně za 8-9l plynu. Ale v létě jsem v zahraničí dokázal jezdit i pod 7l LPG.(měřeno na cca 2500km dle tankování) Při spalování benzínu bych se pohyboval někde nad 5l.

Velká část spotřeby je tedy dána řidičem. Nejezdím pomalu, ale předvídám.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

to co jezdi za 5 litru zapominaji rict ze tak mozna na odtahovce


doplněno 29.01.18 06:18:

ja se ale bavim o fabii 1,2 coz neni naftak

Ja jezdím za 4,9 (nafta) :-D kombinace města, dálnice i okrsků...

Já jezdím s octavou v průměru za 4,8 můj dosavadní rekord spotřeby byl cestou do práce, 3,7l.

Se stařičkým pežotem 405 s nepůvodním motorem s milionem jsem jezdil za rovných 5

 

mytrix*
hodnocení

0x

HTP po dálnici si klidně vezme 9-11L, podle stylu jízdy, nad 100km/h to hrozně začíná žrát.
Město tak kolem 7-8L, tam je to dáno častým bržděním a rozjížděním.
Okresky tak 6-7L, za předpokladu, že se člověk drží tak kolem těch povolených 90km/hod.

Vím o čem mluvím, měl jsem jedničkovou fabii 1,2HTP 47kW, teď mám fabii 2 1.2HTP, 51kw
Fabii v této motorizaci s tempomatem je spíše výjimka.
Na druhou stranu ani jedno z aut nemělo nikdy motorovou poruchu (120k km a druhé 90k km), takže celkem spolehlivé.

 

mathew
hodnocení

0x

1. ten motor je na dálnici naprosto nevhodný a ikdyby to žralo jenom 6/100 tak vzhledem k výkonu, objemu a rychlosti je ta spotřeba naprostá katastrofa

2. ten motor není spolehlivý a na dálnici tuplem ne

3. dalšího zdržovače ta dálnice opravdu nepotřebuje

4. rozdíl mezi tím HTP a 1,6 je v pojistce asi 500,- pokud ti to přijde moc tak jezdi vlakem

Moje první auto byla 1,9 a jestli zaplatím na pojistce o 2000,- mín mi bylo jedno, protože se to vrátí v menší spotřebě a navíc je to zanedbatelná částka na to přijdeš až tě bude čekat servis nebo jenom nákup pneu

 

asd1
hodnocení

0x

1,2 HTP fak ne, to je strašnej paskvil. Nejede to, žere to, a první verze měly naprosto zásadní chyby a "moc se to nekazí" je nesmysl. Naopak kazí se to víc než dost. Navíc Fabie jako taková je předražené auto, jak nová tak ojetá.

Pokud chceš malý motor, tak jeden z nejlepších je Fiaťácký FIRE 1,2 8V Přestože papírově má 44kW (nejspabší verze), tak jede mnohem líp, i blbá Panda nemá problém se 120 kmh na dálnici (to si vezme kolem 7L, oproti tomu HTP si vezme klidně 10 - 12). Mmch. Focus kombík 1,6 74 kW město ca 8, klidné okresky 5,5, dálnice trvalých 140 kmh 7,5, sportovní jízda brzda - plyn "co to dá" (tj. klikaté okresky s výrazným porušováním limitů) 12

A jeden z nejlepších malých (moderních) motorů je 1,0 Ecoboost, na dojíždění Ostrava - Brno by se hodil Focus.

Pokud Škodofku, tak ber klasický MPI motor nebo nejnovější TSI s řemenem.

Tip pro dobrý poměr výkon/ cena je Punto 2 po FL, motor 1,2 8V. Slušný stav bez problému seženeš za 30k a podle mne je celkově lepší jak Fabka.

 

danys*
hodnocení

0x

Věř tomu, že to nebude pouze dojíždění do školy, přidá se k tomu potřeba dalšího cestování a kilometry budou naskakovat. Jestli chceš Fabii I, tak jdi do motoru 1,4mpi se zabudovaným lpg. Mám jí jako pracovní auto a nemůžu na ní říct půl slova. Jinak spotřeba při normální jízdě, kdy nejedeš jak připosranej nebo nečekáš na benzínce až se otočí vítr, aby tě nebrzdil, tak okolo 8 litrů lpg

 

mario1
hodnocení

Tak pánové, ti co píší, že htp 47kw/51kw není spolehlivé - vlastnili jste takové auto? Že můžete něco takového tvrdit? Ty problémy se týkají 8 ventilové verze. Závady typu lambda apodobně nepočítám... Zas Franta na vesnici povídal.

Cenu si dávam tak kolem 50 tisíc za samotné auto ( pneumatiky, servis, rozvody, povinné apod. je zvlášt)

U povinného za blblou 1.2 jsem na 5 tisících po všech slevách u známeho - mám najeto 0km na sebe, ale to, že mám najeto ve firemním víc než 250 už nikoho nezajímá - zloději. 1.9 už je za 8500

Tempomat ve fabii? stačí si na vrakáči - internetu sehnat páčku za 500, napojit to na pc a aktivovat tempomat a je funkční.

Fabii beru kvůli tomu, že na ní jsou neskutečně levné díly - teda neberu, auto budu kupovat až v červnu, ale zatím jsem neshledal lepší volbu ( i na punto jsem se díval,

mathew

Za 50 tisíc by byla pěkná Xsara, Megane, Astra a za 1,6 by byl rozdíl menší a i kdyby ne tak jsou to 300,- měsíčně, ale kdo chce kam... hlavně nezapomeň, že díly jsou možná levné, ale odtah stojí pořád stejně*smich*

fik

Jsou lepší volby,na takové cesty bych volil naftu. S HTP budeš jezdit za 9-10,s naftou za 5-6. Když si sečteš kolik víc zaplatíš za palivo,zjistíš že nějaká zlodějina za povinné ručení je proti tomu směšná částka. A třeba právě ta 1,9 TDi pokud seženeš nějakou co nemá natočeno milion kilometrů,bude i daleko spolehlivější a s nižšími náklady

Tak souhlas s xsara. V nafte to jede a je extra pohodlna. ND taktez za babku.

Tak,Xsara v ropě bez přeplňování může jezdit klidně i za 4,5 litru. a pkd to nbude ještě starší motor typu XUD s čerpadlem Bosch pak není co řešit,jezdí bez problémů i na RO.

Jinak povinné na s prominutím blbou HaŤaPku za 5000kč? syn má na 1,2 (čtyřhrnek na rozdíl od HTP) v pežotu povinné za 3500, a žádnou slevu, PR jako úplný nováček do 25 let věku

 

 

fik
hodnocení

0x

Na toto je právě ten motor zcela nevhodný. Nějakou výdrž ukáže v případě,že se s ním jezdí stylem dědek po okreskách-do taového režimu jízdy je i navržen. Když to začneš honit po dálnici,sežere to i trávu u silnice-klidně přes 10 litrů a brzo se objeví problémy. 90 jezdit nebudeš,jakmile vyjedeš na dálnici,poznáš že takovou rychlostí tam osobáky nejezdí-a pokud se nebudeš chtít vlést za kamionem,budeš muset tempo jízdy zvýšit

mathew

Ono mu to dojde až ho bude tlačit kamion, bude ho všechno bolet a každou chvíli bude pumpaři odevzdávat své prachy, ale to už bude pozdě

 

mario1
hodnocení

mathew> auto budu mít čistě na cca 20 cest Brno-Ostrava-Brno. Proč nejezdím vlakem popř. autobusem? Protože to je komplikované, stojí to víc peněz, problém s obsazením a taky nikdy nevím, kdy budu končit - a abych zjistil, že poslední autobus co odjíždí je už plně obsazený...

Motor 1.6 ( focus) - nevím jak ty, ale já jsem se nikdy pod 7 litrů nedostal ( na okresce) a nebyl problém jít i k 12 - ano, je to jiná liga jak 1.2, jede to kupodivu dobře ale.

To bereš moc lehce, student, vše si platí sám tak ho přeci hen servis a 900 měsíčně za povinné nezabije.. Ještě si vem že musím taky platit školné, což taky není sranda.

Když to tvrdíš, kolik máš najezděné s htp? 10 litrů průměrná? Ani když jsem to hrnul v levém 140-180 jsem neměl víc jak 8 na trase Praha - Zlín ( Brno-Zlín bylo už taková kochačka 90-100 )- kolik to žere při pomalejší jízdě nevím - proto se ptám.

mathew

180 za 8/100 s HTP?*modla**haha* ted ještě poprosím tu o Karkulce

Jsou to tvoje prachy...

Mario, myslím, že už více lidí Vám tu podle mě správně poradilo, že HTP je pro studenta poměrně nevhodné. Evidentně to nechcete slyšet - OK, Vaše volba, Vy si to budete financovat. Já jsem haťapku měl asi rok jako služebák, a troufám si říct, že horší (čti nespolehlivější) byly už jen Renault Megane. Taky spotřeba je extrémně ovlivněna jízdním stylem a osobně nemyslím, že byste se vešel do Vámi zmiňovaných 6l/100km.

asd1

Focus 1,6 - než jsem se s tim naučil jezdit, tak jsem se taky pod 7 nedostal. Teď mám dlouhodobý průměr 6,3, delší cesty mimo město do 6L Minimum jsem měl 5,0 (150 km tam a zpět = 300 km) a průměrná rychlost byla 78 kmh, tj. žádná couračka.

HTP nejede to, žere to, v každém kopci podřadit a ííííííííí aby to vůbec jelo. Najeto s ní mám ca 2000 km a děkuji už nechci. Pro důchodce od paneláku do kaufu ok, ale na dálnici to fakt neni.

Náklady musíš počítat celkové, koukat jen na pojistku je nesmysl. Levněji tě klidně může vyjít kára s dvoulitrem. Např. to Punto - hned při koupi máš 20 spíš 30 k k dobru. Pokud Fabku, tak na tohle by ideální byla 1,9 SDI - nesmrtelný motor, žere všude 5. Sice nemá zrychlení ale tyhle dvě výhody za to stojí. Dnes se předjíždět beztak moc nedá/ nevyplatí... co dáš navíc za ručení to ušetříš za palivo. A tajný tip pro studenty je Marea Weekwnd 1,9 JTD 110. Když skousneš jak to je hnusný auto ;), tak slušnou koupíš za 20k a pokud bude fungovat při koupi tak je předpoklad že to chvíli vydrží. JTD motory patří k nejlepším. Jednoduchý motor který se nesype.. Auto docela kočár, velký kufr, výborný výhled... Švagr pitomec jí vyboural v ca 350000km a s autem nebyl problém, prostě jezdilo a jezdilo...

Focuse MK1 taky koupíš za 20k, ale většina je shnilá (prahy, nápravnice) nebo žere olej a jiný radosti, dobrý kus se hledá blbě. Ale pokud to pojede při koupi tak 20 jízd to taky vydrží... Naftu nebrat, benzín nejlíp 1,8 nebo dvoulitr, 1,6 často žere olej (ta moje při 200 kkm zatim vůbec)

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
No HTP po dalnici 90 jde.
Do 110 se stim jeste da. Pak uz to zere jak tank. Spis bych koukal na SDI , nebo mpi v plynu. To budete jezdit jeste za mene.
Jinak HTP jedine 47kw.

 

asd1
hodnocení

0x

cimbu.cz/...

Tohle si procti, at vis jaka to je perla ;)

 

tycoon*
hodnocení

0x

1) Výdaje na auto není jen palivo a pojistka. K tomu přibudou pneumatiky, opravy atd. Pokud je při volbě auta pro tebe velký problém zaplatit pojistku, zvážil bych, zda koupi auta neodložit až na dobu po škole. Vlak Brno-Ostrava jezdí každou hodinu.

2) 40 kW verze je málo spolehlivá, slabá a nemůže mít tempomat, tu určitě nebrat.

3) 47 kW verze je s přimhouřením oka přijatelná. Právě u této verze je nějvětší rozptyl spotřeby. Při pomalé jízdě je celkem úsporná, ale při požadavku na vyšší výkon chladí katalyzátor bohatou směsí (vstřikuje přebytečný benzín) a pak spotřeba raketově roste. Do cca 110 km/h by k této situaci docházet nemělo.

4) Zvážil bych i jiné auto než Fabii. Zvážil bych i palivo LPG, ale zrovna u HTPéčka není jisté, že to bude dobře fungovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]