Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
rozhoduji se pro svoje první auto, které bude sloužit do dojíždění do školy Brno-Ostrava-Brno.
Díky prvnímu autu skrz povinné ručení potřebuju co nejnižší obsah a z toho mě vychází fabia htp(silnější verze) - všude jsou levné díly, ani moc se to nekazí.
Ale je otázka skrz spotřebu - někdo uvádí že mu to žere 5, někdo že se nedostane pod 7, tak bych chtěl vědět vaše zkušenosti.
Moje představa je, že v Brně zapnu tempomat na 90 a vypnu ho, až budu zase v Brně a nedostanu se přes 6litrů.
Nebyl bych v tomto ohledu moc optimistický, čtyřválci jeden odpárali a přidali mu další rotující hmotu v podobě vyvažovací hřídele. Tenhle motorek se musí točit do "červenýho", aby to vůbec jelo, očekával by jsem spotřebu dálkově určitě nad 7 a ve městě k 10. A "ani moc se to nekazí?" Nenechte se vysmát.
Spotřeba především odpovídá způsobu jízdy.Mám zásadu,že během 200 km jízdy se snažím nebrzdit.Tomu odpovídá můj způsob jízdy,kdy se vyhýbám zběsilé jízdě v koloně,raději zastavím u benzinky,počkám a pokračuji ve volné jízdě.Včas přeřadím a snažím se uplatnit jízdu na nejvyšší převod.Takto s ojetou Feldou kombi většinou nepřesáhnu 8 l.
JABRAKA
S vámi bych chtěl jet na dovolenou do Chorvatska! Co mu třeba poradit, aby jezdil jenom z kopce?
Svižně se dá jezdit i s 40kW Favoritem, neměl jsem s ním problém ve 120 km/h předjíždět s lehoučkou Feldou a 55 kW se dá jezdit velmi svižně.
S Feldou kombíkem jsme to kalili po dálnici furt 130 - 150 celkem v pohodě a spotřeba byla do 7, prakticky stejně jelo i Fávo... Akorát Feldy mi vadilo v serpoškách silou točit volantem, to jsem u jiného auta (samo bez posilovače) nezažil a nejdřív jsem si myslel že to je závada :D. Ale dělaly to všechny Feldy, tak to je asi normální
rqwee> to byl zbytečně vydaná energie to napsat - problémová je ta slabší verze kde odchází hlava.
Ve firmě máme 47kw verzi a ty mají nalétané 310k a 460k - pokud se to servisuje včas, mění se rozvody a nepodtáčí, tak to vydrží ( jo nějaké lambdy apodobně s tím se mučí počítat )
Pro mě je výkonově dostačující felici 1.3 - na co hodně koní?
k2> v pátek v 6 ráno směr Ostrava a večer směr Brno bych nečekal moc velký provoz - naftu v mém případě nemá cenu kupovat ( najeto, přísnější emise, případný servis a pojištění)
jabraka®> Min. týden jsem jel cestu BR-O-BR taky s felicii combi 1.3 a spotřeba 7,5L, ale to jsem jel po okresce a né zrovna na spotřebu.
No vidíš ty jsi se třináctistovkou pkd chápu jel Brno-Ostrava- a zpět na spotřebu za 7,5li. Loni v létě s dvoulitrem v ropě (přeplňovaný přímovstřik) bez hlídání spotřeby, cesta JH-OV a z5 za 5l/100km,kolega s Mitsu 2,4 GDI (benzín,krabicózní auto) ve vleku za mnou za 7,5 benálu na sto -vše okresky či silnice 1.třídy.Na cestu jako ty po D bych s dalším co mám 1,8i16V při hlídání spotřeby dokázal za 6,5,bez hlídání za 7,5-8l.,ale s výkonem,který je třeba na předjíždění.Tuhle mne zoufalec v HTP do kopce předjížděl asi 500m a to jsem ještě zpomalil aby předejel,pak na další 100 metrech jsem zrychlil ze 70 a dalších 100 a byl jsem opět před ním!Takže na co výkon?!Ale to je věc názoru!
O motoru HTP je možné prohlásit ledaco, ale těžko to, že ,, se moc nekazí´´. Je to jeden z nejhorších motorů, co Škoda kdy vyráběla.
Blžší viz :
mé zkušenosti jsou přesně v souladu s tím článkem.
Co se týče spotřeby - při velmi klidném, defenzivním způsobu jízdy se můžeme bavit o 6l / 100km. Ale jak to auto vezmete na dálnici, je vše jinak. Je tedy pravda, že jsem s tím nejezdil na dálnici 90, Navíc - HTP motor byl montován hlavně do vozů ,,socka edition´´ tedy levných, s minimální výbavou a asi bude dost kumšt najít HTP s tempomatem
Pokud pojedeš na dálnici opravdu těch 90, tak se do 6l/100km vejdeš. Tyto motory jsou celkem úsporné, pokuď se po nich nechce plný výkon.
S Volvem V50 AWD 2,5T cca 270HP dokáži jezdit dálky za 7,5l/100km, když vezu rodinu. S Fiat Doblo 1.4 LPG jezdím průměrně za 8-9l plynu. Ale v létě jsem v zahraničí dokázal jezdit i pod 7l LPG.(měřeno na cca 2500km dle tankování) Při spalování benzínu bych se pohyboval někde nad 5l.
Velká část spotřeby je tedy dána řidičem. Nejezdím pomalu, ale předvídám.
HTP po dálnici si klidně vezme 9-11L, podle stylu jízdy, nad 100km/h to hrozně začíná žrát.
Město tak kolem 7-8L, tam je to dáno častým bržděním a rozjížděním.
Okresky tak 6-7L, za předpokladu, že se člověk drží tak kolem těch povolených 90km/hod.
Vím o čem mluvím, měl jsem jedničkovou fabii 1,2HTP 47kW, teď mám fabii 2 1.2HTP, 51kw
Fabii v této motorizaci s tempomatem je spíše výjimka.
Na druhou stranu ani jedno z aut nemělo nikdy motorovou poruchu (120k km a druhé 90k km), takže celkem spolehlivé.
1. ten motor je na dálnici naprosto nevhodný a ikdyby to žralo jenom 6/100 tak vzhledem k výkonu, objemu a rychlosti je ta spotřeba naprostá katastrofa
2. ten motor není spolehlivý a na dálnici tuplem ne
3. dalšího zdržovače ta dálnice opravdu nepotřebuje
4. rozdíl mezi tím HTP a 1,6 je v pojistce asi 500,- pokud ti to přijde moc tak jezdi vlakem
Moje první auto byla 1,9 a jestli zaplatím na pojistce o 2000,- mín mi bylo jedno, protože se to vrátí v menší spotřebě a navíc je to zanedbatelná částka na to přijdeš až tě bude čekat servis nebo jenom nákup pneu
1,2 HTP fak ne, to je strašnej paskvil. Nejede to, žere to, a první verze měly naprosto zásadní chyby a "moc se to nekazí" je nesmysl. Naopak kazí se to víc než dost. Navíc Fabie jako taková je předražené auto, jak nová tak ojetá.
Pokud chceš malý motor, tak jeden z nejlepších je Fiaťácký FIRE 1,2 8V Přestože papírově má 44kW (nejspabší verze), tak jede mnohem líp, i blbá Panda nemá problém se 120 kmh na dálnici (to si vezme kolem 7L, oproti tomu HTP si vezme klidně 10 - 12). Mmch. Focus kombík 1,6 74 kW město ca 8, klidné okresky 5,5, dálnice trvalých 140 kmh 7,5, sportovní jízda brzda - plyn "co to dá" (tj. klikaté okresky s výrazným porušováním limitů) 12
A jeden z nejlepších malých (moderních) motorů je 1,0 Ecoboost, na dojíždění Ostrava - Brno by se hodil Focus.
Pokud Škodofku, tak ber klasický MPI motor nebo nejnovější TSI s řemenem.
Tip pro dobrý poměr výkon/ cena je Punto 2 po FL, motor 1,2 8V. Slušný stav bez problému seženeš za 30k a podle mne je celkově lepší jak Fabka.
Věř tomu, že to nebude pouze dojíždění do školy, přidá se k tomu potřeba dalšího cestování a kilometry budou naskakovat. Jestli chceš Fabii I, tak jdi do motoru 1,4mpi se zabudovaným lpg. Mám jí jako pracovní auto a nemůžu na ní říct půl slova. Jinak spotřeba při normální jízdě, kdy nejedeš jak připosranej nebo nečekáš na benzínce až se otočí vítr, aby tě nebrzdil, tak okolo 8 litrů lpg
Tak pánové, ti co píší, že htp 47kw/51kw není spolehlivé - vlastnili jste takové auto? Že můžete něco takového tvrdit? Ty problémy se týkají 8 ventilové verze. Závady typu lambda apodobně nepočítám... Zas Franta na vesnici povídal.
Cenu si dávam tak kolem 50 tisíc za samotné auto ( pneumatiky, servis, rozvody, povinné apod. je zvlášt)
U povinného za blblou 1.2 jsem na 5 tisících po všech slevách u známeho - mám najeto 0km na sebe, ale to, že mám najeto ve firemním víc než 250 už nikoho nezajímá - zloději. 1.9 už je za 8500
Tempomat ve fabii? stačí si na vrakáči - internetu sehnat páčku za 500, napojit to na pc a aktivovat tempomat a je funkční.
Fabii beru kvůli tomu, že na ní jsou neskutečně levné díly - teda neberu, auto budu kupovat až v červnu, ale zatím jsem neshledal lepší volbu ( i na punto jsem se díval,
Za 50 tisíc by byla pěkná Xsara, Megane, Astra a za 1,6 by byl rozdíl menší a i kdyby ne tak jsou to 300,- měsíčně, ale kdo chce kam... hlavně nezapomeň, že díly jsou možná levné, ale odtah stojí pořád stejně
Jsou lepší volby,na takové cesty bych volil naftu. S HTP budeš jezdit za 9-10,s naftou za 5-6. Když si sečteš kolik víc zaplatíš za palivo,zjistíš že nějaká zlodějina za povinné ručení je proti tomu směšná částka. A třeba právě ta 1,9 TDi pokud seženeš nějakou co nemá natočeno milion kilometrů,bude i daleko spolehlivější a s nižšími náklady
Tak,Xsara v ropě bez přeplňování může jezdit klidně i za 4,5 litru. a pkd to nbude ještě starší motor typu XUD s čerpadlem Bosch pak není co řešit,jezdí bez problémů i na RO.
Jinak povinné na s prominutím blbou HaŤaPku za 5000kč? syn má na 1,2 (čtyřhrnek na rozdíl od HTP) v pežotu povinné za 3500, a žádnou slevu, PR jako úplný nováček do 25 let věku
Na toto je právě ten motor zcela nevhodný. Nějakou výdrž ukáže v případě,že se s ním jezdí stylem dědek po okreskách-do taového režimu jízdy je i navržen. Když to začneš honit po dálnici,sežere to i trávu u silnice-klidně přes 10 litrů a brzo se objeví problémy. 90 jezdit nebudeš,jakmile vyjedeš na dálnici,poznáš že takovou rychlostí tam osobáky nejezdí-a pokud se nebudeš chtít vlést za kamionem,budeš muset tempo jízdy zvýšit
mathew> auto budu mít čistě na cca 20 cest Brno-Ostrava-Brno. Proč nejezdím vlakem popř. autobusem? Protože to je komplikované, stojí to víc peněz, problém s obsazením a taky nikdy nevím, kdy budu končit - a abych zjistil, že poslední autobus co odjíždí je už plně obsazený...
Motor 1.6 ( focus) - nevím jak ty, ale já jsem se nikdy pod 7 litrů nedostal ( na okresce) a nebyl problém jít i k 12 - ano, je to jiná liga jak 1.2, jede to kupodivu dobře ale.
To bereš moc lehce, student, vše si platí sám tak ho přeci hen servis a 900 měsíčně za povinné nezabije.. Ještě si vem že musím taky platit školné, což taky není sranda.
Když to tvrdíš, kolik máš najezděné s htp? 10 litrů průměrná? Ani když jsem to hrnul v levém 140-180 jsem neměl víc jak 8 na trase Praha - Zlín ( Brno-Zlín bylo už taková kochačka 90-100 )- kolik to žere při pomalejší jízdě nevím - proto se ptám.
Mario, myslím, že už více lidí Vám tu podle mě správně poradilo, že HTP je pro studenta poměrně nevhodné. Evidentně to nechcete slyšet - OK, Vaše volba, Vy si to budete financovat. Já jsem haťapku měl asi rok jako služebák, a troufám si říct, že horší (čti nespolehlivější) byly už jen Renault Megane. Taky spotřeba je extrémně ovlivněna jízdním stylem a osobně nemyslím, že byste se vešel do Vámi zmiňovaných 6l/100km.
Focus 1,6 - než jsem se s tim naučil jezdit, tak jsem se taky pod 7 nedostal. Teď mám dlouhodobý průměr 6,3, delší cesty mimo město do 6L Minimum jsem měl 5,0 (150 km tam a zpět = 300 km) a průměrná rychlost byla 78 kmh, tj. žádná couračka.
HTP nejede to, žere to, v každém kopci podřadit a ííííííííí aby to vůbec jelo. Najeto s ní mám ca 2000 km a děkuji už nechci. Pro důchodce od paneláku do kaufu ok, ale na dálnici to fakt neni.
Náklady musíš počítat celkové, koukat jen na pojistku je nesmysl. Levněji tě klidně může vyjít kára s dvoulitrem. Např. to Punto - hned při koupi máš 20 spíš 30 k k dobru. Pokud Fabku, tak na tohle by ideální byla 1,9 SDI - nesmrtelný motor, žere všude 5. Sice nemá zrychlení ale tyhle dvě výhody za to stojí. Dnes se předjíždět beztak moc nedá/ nevyplatí... co dáš navíc za ručení to ušetříš za palivo. A tajný tip pro studenty je Marea Weekwnd 1,9 JTD 110. Když skousneš jak to je hnusný auto , tak slušnou koupíš za 20k a pokud bude fungovat při koupi tak je předpoklad že to chvíli vydrží. JTD motory patří k nejlepším. Jednoduchý motor který se nesype.. Auto docela kočár, velký kufr, výborný výhled... Švagr pitomec jí vyboural v ca 350000km a s autem nebyl problém, prostě jezdilo a jezdilo...
Focuse MK1 taky koupíš za 20k, ale většina je shnilá (prahy, nápravnice) nebo žere olej a jiný radosti, dobrý kus se hledá blbě. Ale pokud to pojede při koupi tak 20 jízd to taky vydrží... Naftu nebrat, benzín nejlíp 1,8 nebo dvoulitr, 1,6 často žere olej (ta moje při 200 kkm zatim vůbec)
1) Výdaje na auto není jen palivo a pojistka. K tomu přibudou pneumatiky, opravy atd. Pokud je při volbě auta pro tebe velký problém zaplatit pojistku, zvážil bych, zda koupi auta neodložit až na dobu po škole. Vlak Brno-Ostrava jezdí každou hodinu.
2) 40 kW verze je málo spolehlivá, slabá a nemůže mít tempomat, tu určitě nebrat.
3) 47 kW verze je s přimhouřením oka přijatelná. Právě u této verze je nějvětší rozptyl spotřeby. Při pomalé jízdě je celkem úsporná, ale při požadavku na vyšší výkon chladí katalyzátor bohatou směsí (vstřikuje přebytečný benzín) a pak spotřeba raketově roste. Do cca 110 km/h by k této situaci docházet nemělo.
4) Zvážil bych i jiné auto než Fabii. Zvážil bych i palivo LPG, ale zrovna u HTPéčka není jisté, že to bude dobře fungovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.