Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

MAP sensor tlaku sání motoru-Kdo změří?Plze

Od: aj odpovědí: 8 změna:

Ahoj,je někdo v okolí Plzeňska,kdo dokáže zkontrolovat,změřit MAP sensor tlaku sání v motoru?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Každý dobre vybavený servis,najmä odpovedajúcej diadnostike.


doplněno 27.01.18 09:26:

Detailnejšie sa to robí osciloskopom,MAF senzor môžete premerať aj multimetrom,ak viete aké hodnoty by sa mali namerať.


doplněno 27.01.18 09:39:

Čo sa týka diagnostiky,tak to nieje len načítať chybové kódy,ale vedieť aj s ňou robiť.Uvediem príklad: Škoda Fábia II 1,9 TDI.Pri prudkom zrýchlení padala do núdzového režimu.Diagnostika neuvádzala žiadnú chybu,ale pri teste plynového pedálu sa ukázalo,že 100% dosahuje ešte pred dorazom.Stačilo prestaviť doraz a auto už nepadá do núdzového režimu.

Tu je video ako zmerať MAF senzor multimetrom,titulky sa dajú nastaviť.


asd1

No právě že zdaleka ne ;) Teda spíš *zed*

 

aj
hodnocení

diagnostika je na 5P! Ta ho ukáže až když je úplně kaput.Ale ne když dává jern menší odchylky.Navíc jsem myslel zkusit to tak,že se změří samotný MAP senzor měřákem a zároveň napojit na podtlak s vakuometerm.Pořád mě chcípe auto za tepla a nemohu přijít na to,co to dělá.Dávaná nová lambda sonda,čidlo teploty motoru a pořád to chcípe za tepla na volnoběh.Výkon taky mizernej

To není pravda. Dáš si to do grafu a vidíš přesně co se deje. To že někdo umí jen načíst paměť závad je druhá věc.

 

hodnocení

0x

Na téměř každé diagnostice kde je více informací než jen z obyčejného OBD vyčteš z MAP senzoru při vypnutém motoru velikost tlaku, v ten okamžik tedy atmosferického. To už je základ aby seděl. Nejlepší by bylo samozřejmě snímač měřit podtlakem a porovnat s tabulkou výrobce co se nesežene... Nejvyšší podtlak je pak na volnoběh. Jak kolegové píší, lze ho měřit obyčejným měřícím přístrojem, ale musíš vědět hodnoty a u některých aut je lze zjistit i na netu.Já osobně jsem se nikdy nesetkal s vadným snímačem tlaku sání, vždy byla závada v netěsném sání. A to se jedná o nějakou stovku vozidel. Pokud písneš z čeho ten snímač je, zkusím se ti mrknout do dostupných podkladů co mám...

A na diagnostice závada není žádná?


doplněno 27.01.18 11:17:

No a co takhle vadný volnoběžný ventil, v případě že ho nahrazuje ovládaná elektronická klapka, tak co potenciometr klapky, kalibrace klapky atd.?

Mrkni jestli z toho něco poznáš... Tak jednou změříš při zapnutém klíčku bez běhu motoru proti kostře na svorce č.3 napájení 5V. Na svorce zřejmě č.2 v klidu naměříš 4,6V, to se může lišit podle toho kde bydlíš, podle nadmořské výšky, ale zhruba to bude pasovat, svorka č.1 předpokládám že je zem. Vývody ověříš měřením proti kostře.Pak nastartuješ (idle- volnoběh) a na svorce č.2 (výstup ze snímače) budeš mít cca 1,5V. Zase to nemusí být úplně tak přesné, jde o to aby to bylo podobné. Při přidání plynu (motor je nastartovaný) se podtlak bude snižovat a při otevření klapky bude cca asi 4,5V. Krajní meze jsou tedy 1,5V při volnoběhu a 4,6V při zapnutí bez motoru.

MAP sensor tlaku sání motoru-Kdo změří?Plze
aj
hodnocení

je to Xantia 1.6i,rok 1996.Diagnostika nic neukazuje.Stejný motor se dával i do Peugeota 1.6 i jinam

 

romanrodaxx
hodnocení

0x
Zdravím všechny, vyřešeno? Mám ten samý problém, při studeném motoru vše ok, jakmile se mírně zahřeje začnou silně kolísat otáčky (nahoru... dolů) až motor vypne.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]