Nejste přihlášen/a.
Dobry den dnes jsem už zjistil, proč mi to někdy píská když jedu pomalu.Zvednul jsem si všechny kola na hever a když otačím s kolem tak tam cítím maly odpor.Tak podle mě je to tím že mám nový kotouče a destičky a musí si to sednout.Najel jsem s nima tak 900 km.A moje otázka,jaká tam má být přibližně mezera mezi novou destičkou a novým kotoučem?
Brzdy pískají obvykle po chybné montáži - najdi si jak to má vypadat a možné chyby = příčiny pískání...
Mezera je minimální, pístek se nevrací ani zpětným podtlakem ani zvlněním kotouče. Pístek se vrací pružností gumového těsnění. Pokud se špatně vrací a desky drhnou o kotouč, tak to jde provizorně na dojetí rozhýbat, ale pokud to chceš opravit na delší dobu, tak je třeba udělat repas brzdiče (jsou na to opravné sady za pár stovek) nebo dát nový brzdíč. Pod prachovkou se pístek maže pouze mazivem k tomu určeným.
Destičky NEJSOU odtlačovány brzdovým kotoučem. Povolená házivost je do 0,05mm. U nových a nebo super kvalitních kotoučů je házivost 0.
Pro zpětný chod pístku slouží pružina v hlavním brzdovém válci, která píst tlačí zpět a zároveň vyvolá podtlak v okruhu, který těch několik desetin mm potáhne píst zpět.
Pístek ve třmenu musí chodit tak, aby se zpětným podtlakem vrátil o několik desetin mm. Pokud je kotouč zvlněný, pozná se to nerovnoměrným chodem zvednutého kola. Je dobré promazat např. silikonovým olejem prostor pod prachovkou v brzdovém třmenu, několikrát zatlačit přípravkem píst a sešlápnutím pedálu opatrně zase vytlačit.
Brzdové destičky se odtlačují od kotouče právě malým zvlněním kotouče.Pak zůstane právě jen desetinová mezera.Pokud občas pískne.tak je to v normě.
Neřeším to.
JABRAKA
Tak pro méně chápavé: při stlačení hlavního brzdového válce tlak vysouvá písty ve třmenech. Součástí brzdového válce je pružina, která po uvolnění pedálu vrací píst brzdového válce zpět. Jelikož není v okruhu vzduch, je zpětný chod válce v podstatě vývěva, která potáhne písty několik desetin mm zpět a to jen po dráze, než se otevře otvor pro zásobování brzdovou kapalinou z nádržk, kterou vtáhne do prostoru před píst brzdového válce. Jako injekční stříkačka.Těsnící 4 hranný kroužek ve třmenu pouze zajišťuje potřebnou těsnost pístu ve třmenu. Nic více. Ani nemá možnost nějak vracet píst zpět.
Akorát takhle by se v praxi vrátil jen pístek který jde s menším odporem a druhý by zůstal na kotouči (jsou dva okruhy do kříže). Opravdu to vrací pružnost těsnění a ne podtlak, to co píšeš je nesmysl... Nezapomeň, že píst nejdřív stlačuje, tj. začátek je na nule a jde do přetlaku. Při vracení nejde do podtlaku, ale zase na nulu. Kdo nevěří, dá si tlakoměr a vyzkouší... Pružnost gumového těsnění můžeš vyzkoušet i nasucho
Kapalina je nestlačitelná, proto nelze jít do přetlaku. Stejně tak při vracení kapaliny zpět působením vnitřní pružiny jde píst zpět a při zastavení zpětné dráhy se píst ve třmenu zastaví.Pokud se bude brzdový pedál po milimetrech povolovat, pořád se píst ve třmenu vrací. Těsnící gumička už v tomto případě nemá žádnou možnost záhadným způsobem vracet píst zpět a přesto se po uvolnění pedálu vrátí píst o danou vůli. Jinak gumička není v drážce brzdového třemenu volná ale je tam natěsno jak axiálně, tak radiálně. Musí držet tlak kolem 40 bar. Tím pádem nemůže potáhnout píst zpět. Je to záhada, jak jste na takovou blbost přišel, ale prosím. Že se někdy vrací jeden pístek více a druhý méně je naprosto běžné, proto se má jednou za čas vše promazat a prachovky mají být drženy kontrolované proti trhlinám. Těsnící kroužek není rovnoběžný ale styčná plocha u pístku má mírný úhel pro snažší zasunutí pístu do třemenu. Pozná se to snadným zasunutím pístu prsty. Když je otočená, píst nejde prsty snadno zasunout !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.