Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, vybírám zimní penu 185/65 R14 a rozhoduji se mezi Debica Frigo 2, KLeber Krisalp HP3 a Sava Eskimo S3. Uvažoval jsem i o Barum Polaris 3, ale často jsou kritizované. Které pneumatiky jsou dle vás nejrozumnější volba? Budu rád za kžadou radu, děkuji.
Barumky nebrat ani omylem. Debica je v pohodě, měl jsem, jezdilo se dobře. Klébery mám na autě právě teď a jsem velmi spokojený, určitě si tenhle typ koupím zase.
To Fik - ty Barumky jsou opravdu na pendrek, to není o nějakém snobismu, vůbec nemusím mít gumy za hromadu tisíc, opravdu mi vyhovovaly i ty Frigo za šest stováků ze superhyperkrámu. Ale jelikož najezdím ročně mezi 80-100tkm, potřebuji gumy, na které se dá spolehnout. Ne že bych jezdil nějak na hraně, ale ty Barumky nám koupili na firemní auta a byl to hrozný rozdíl proti předchozím Bridgestone. Ta guma je zejména v tomto počasí krajně nejistá, je tedy pravda, že neustřelí z ničeho nic, ale to auto prostě na mokru nedrží stopu. Chápu, že pokud někdo najede týdně pár km mezi lidlem a poštou, tak to neřeší. Ale třeba v úterý, jak bylo to hnusné počasí, silnice plné břečky a sněhu, to je přesně počasí kdy se láme chleba - s Polariskami jsem dříve cítil že auto ujíždí už na opatovickém nájezdu na D11, Klébry jsou prostě jistější, opravdu je citelný rozdíl. To není jen můj názor, prakticky všichni servisáci jse se shodli na rebelii proti Polarisům, takže od té doby si můžeme gumy na služebáky vybrat dle vlastního uvážení.
Koneckonců - i testy o této nectnosti Barumek hovoří:
Promone, mne to nedá. Přes opatovický nadjezd jezdím několikrát týdně, na Polarisu3 ještě nikdy jsem neměl jediný problém. To po rondelu se snažím i předjet pomalejší. Ještě se mi nestalo, přestože nenajezdím 80-100tisíc jako někteří napsali. Já jen 12 tisíc za rok po ČR a SK. Když jsem koupil auto, byli tam jiné, asi Dunlop. Rozdíl nepocituji.
Potvrzuju klouzavost Barumky na mokru. Conti TS 850 za mokra drží zhruba stejně jako Barumka za sucha. Zatáčku kterou s TS850 projedu 50 kmh, tak s Barumkou při 40 kmh mám co dělat abych se vůbec vešel. Taky jsem měl testovací úsek - rovinka dolu z kopce, u jednoho stromu jsem začal brzdit a měřil kde zastavim. V místě kde jsem na dobré pneu stál, tak s Barumkama jsem bruslil tak 30 kmh a zastavil dost často i o 50 metrů dál. Barumek jsem ojel asi 4 sady, Polaris 1 a 2 byly úplně na h., 3 jsou už o nco málo lepší, ale pořád to je bída, Pokud nejezdíš na limitu pneu tak to nepoznáš... Dost velký rozdíl je i ve spotřebě, prakticky to vychází že TS 860 tě vyjdou na stejné peníze jako Polaris (jedna guma se ti vrání na palivu). Celý život jezdím v horách, ojeto mám asi 4 sady Polaris, jedna Semperit, Tři GY UG 7, 7+, jedna UG8, jedna TS 850, jedna TS 860. Dál jsem jel autama s Nokian, Michelin Alpin, Polaris 3, Fulda Montero, Sava S3 + nějaké další... Jezdím dost svižně, bez nehod, ca 20kkm ročně...
Z výběru - je to celkem jedno, všechny tři ca dobře drží, ale rychle se ojíždí. Vraníky - super na hrabačky kolem vesnice, na dálnici nevhodné. TS 850, 860 - na námrazách nejlepší pneu na jaké jsem jel, výborná na ujetém sněhu, na mokru i suchu, v nasolém mazlavém/ hlubším sněhu byla lepší UG7+
Jo a u Barumky se mi u dvou sad stalo, že pneu na spoustě míst běhounu popraskala a přestala držet tlak, to snad ani nevyrábí z gumy... Taky většina byla vyrobená v Rumunsku a podobné exotice..
Nokian - co vim tak začali vyrábět v Rusku a kvalita šla do kopru...
tak já použivám české Vraníky, bydlím v horách a žáden problem na sněhu, ledu, břečce apod. Za polovic ceny od ostatních značek perfektní guma, ani slovo nemohu naň říct. A tohle řekne každej Vranikář, a že jich není málo. Na solené cesty stačí tzv. kdeco, ale na sníh a led - na Vraníky nedám dopustit
Savy beru posledních 7 - 9 let... ale asi začnu brát klebery.. na mých vozech se savy celkem rychle sjely... klebery na podobných vozech vydržely o cca. 5tis km víc, co jsem tak sledoval v okolí.. I když možná to bude stylem jízdy, byť nejsem trhač asfaltu... uvidíme.
největší vliv na přilnavost pneumatiky je mezi sedadlem a volantem - proto se tu můžeme hádat, jestli je něco SHIT nebo SUPER, ale stejně to valnou hodnotu nemá. Tipnul bych si, že v úterní srážce 30ti aut na dálnici měli někteří i kvalitní pneu...resp. super značku a dobrý vzorek.
Neštěstí nechodí po horách (i když i tam občas zajde), někdy skočí i na člověka s kvalitní pneumatikou. Předcházet problémům můžeme třeba tím, že si uvědomíme za volantem změnu prostředí a počasí. Takových debilů, co člověk potká v zasněžené krajině "s novou michelinkou a ESP", kteří si myslí, že je značka pneu a elektronika v autě zachrání...
Několik let, několik sad Barum Polaris 3.
Nemám problém.
Já jsem snad jediný na Barumkách, to firma brzo zkrachuje.
Teďka jezdím ty kritizované barumky a žádný rozdíl nevidím,takže za mě klidně i ty. Teďka na sněhu právě velmi příjemně překvapily,žádný svah ani rozjezd nebyl problém. V brzdné dráze taky nějaký rozdíl oproti jiným zimáčům nepozoruju. Takže nechápu kde lidi ty negativní reakce berou
už se to tu řešilo, tohle je takový průměr, ty gumy nijak neoslní, ale asi dost koukáte na cenu. Já jsem k autu dostal nový barum polaris 3, po minulé zimě jsem je chtěl prodat, ale nakonec je tuhle zimu ještě nechám a na příští koupím Continentaly. Mám je na druhém autě a rozdíl je opravdu dost znát.
Kleber- mám je na autě a pokud pojedeš a po takovým marastu co je třeba dnes na silnicích tak nemusíš mít obavy .Potom jsou ještě skvělé Fulda montero ,ty jsem měl předtím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.